Starcraft 2:s multiplayer kan få stora förändringar

Robot
Starcraft 2:s multiplayer kan få stora förändringar

Mindre pengar och långsammare enheter diskuteras hos Blizzard.

#starcraft-ii-legacy-of-the-void, #blizzard


Medlem
Starcraft 2:s multiplayer kan få stora förändringar

Noob alert!!

Medlem

Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.

StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.

Medlem

Det kommer bli mycket mer microintensitivt än innan, mer action och mindre strategi. Tyvärr.

Medlem

Jag tycker de verkar vara inne på rätt spår ändå. Har provat custom-banan till LotV och gillade verkligen att de ändrat antalet startarbetare.

Det där med att man vinner om man använder den "ultimata strategin" håller jag däremot inte med om. Det handlar ju mycket mer om att att vara bra på själva spelet, dvs macro, micro och att ta rätt beslut. Sen underlättar det ju att lära sig build orders, men de kommer ganska automatiskt bara man spelar tillräckligt.

Ser fram emot expansionen hur som helst! Ska bli skoj

Medlem

Modigt ändå med tanke på hur stort Starcraft II är inom esporten. Är det inte hyfsat balanserat som det är nu?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Modigt ändå med tanke på hur stort Starcraft II är inom esporten. Är det inte hyfsat balanserat som det är nu?

Jo, men det blir snabbt tråkigt. Blizzard har ändrat på saker och ting sedan det släpptes.

Medlem

Ojdå, kanske oss mänskliga får en chans då? Lirade starcraft som fan men sc2 går på tok för fort för mig.

Eller så är jag bara för gammal/dålig.

Medlem

Jag tycker att ett problem med Starcraft är att folk som inte är så duktiga måste förlora så många matcher i rad för att ladderns match-making ska fungera. För om man förlorar alla sina fem placement-matcher, så får man ändå möta top brons eller silver, och det är ju inte lätt för alla nybörjare.

Jag skulle nästan rekommendera att quitta ett tiotal matcher i rad om man är nybörjare, så man får möta motståndare på ens egen nivå. Laddern kan kännas lite onödigt otäck för många.

Jag hoppas verkligen att de lyckas få in nya spelare, för Heart of the Swarm blev ju nästan bara ännu mer hardcore. Om Strarcraft ska ha en chans som e-sport måste spelet ha en bred bas med casual-spelare också. Annars blir ju tittarna färre och färre, och prispengarna mindre och mindre.

Medlem
Skrivet av Stich:

Det kommer bli mycket mer microintensitivt än innan, mer action och mindre strategi. Tyvärr.

Vänta nu, om dom minskar mineraler per bas så behöver du väl macroa mer för att hålla produktion uppe? Så mer micro och macro eller är jag ute och cyklar här?

Medlem

Är väl bra att vissa mineraler blir hälften så man måste expandera mer.

Hoppas ändringarna får folk att spela som noobs. Då får man en chans igen!

Medlem

Svårare att få limit arme på 2 expar, uppmuntrar jag alla dagar i veckan. Starcraft 2 på hög nivå har för mycket fokus på limit mot limit arme för att det skall bli roligt tycker jag. Går alldeles för fort att få upp stora armer med lite resurser.

Medlem

Hoppas Blizzard läser expertkommentarerna här så de kan tänka om.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.

StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.

Då är du alltså en av de bästa i världen?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.

StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.

Detta är nog bland det dummaste jag har läst på länge...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av kadavriak:

Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.

StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.

Då är du alltså en av de bästa i världen?

Hmm, nu ska vi se... nä ingenstans i mitt inlägg kan jag se att jag gjort ett sådant påstående. Det jag säger är att när tyckte att jag blev "skapligt bra" så fanns det ingen anledning att lära sig nya strategier utan allt landade i samma mönster vilket gjorde hela MP upplevelsen tråkig. Enda sättet att bli bättre var att trycka snabbare och göra fler makron. Jag kanske ska skriva kortare inlägg så det blir enklare att förstå dem?

Skrivet av Quid:

Detta är nog bland det dummaste jag har läst på länge...

Du läser inte så mycket antar jag...
Mitt inlägg = mina synpunkter på SC2 multiplayer och varför jag inte gillar det.
Ditt inlägg = Treåringsgnäll utan en enda synpunkt eller argument. Var vänlig försök igen.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.

StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.

När jag hade lärt mig den optimala strategin i fotboll, att göra fler mål än motståndarna, tyckte jag det blev tråkigt. Fanns inget kvar att lära.

Medlem
Skrivet av telison:
Skrivet av kadavriak:

Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.

StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.

När jag hade lärt mig den optimala strategin i fotboll, att göra fler mål än motståndarna, tyckte jag det blev tråkigt. Fanns inget kvar att lära.

Så kan man se det om man inte förstår skillnaden mellan målet i spelet (vinna matchen i fotboll / besegra sin motståndare i SC) och medlen man har att göra det med (spelare i laget, matchtaktik etc i fotboll el. tillgängliga trupper och strategier i SC).

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Stor skillnad. Alla faktioner har en ultimat strategi gentemot de övriga faktioner. Avviker man från denna förlorar man. Vilket kokas ihop till "den som kickar fortast vinner". Boooring.

StarCraft 2 multiplayer var bara roligt till man lärde sig alla optimala strategier.

Så är det väl alltid... även om det skiljer i tid det tar o lära sig.

1
Skriv svar