Spider-Man kommer till MCU!

Medlem
Spider-Man kommer till MCU!

Marvel har gjort en deal med Sony och allas älskade (av Sony misshandlade) väggkrypare kommer till Marvels Cinematic Universe och gör sällskap med Hulk, IronMan, Thor och Trevor Slattery.
Lite oklart hur dealen ser ut för tillfället men tydligen behåller Sony rättigheterna men det sker någon slags byteshandel där Spider-Man kan vara med i Marvels filmer men gör egna Spider-Manfilmer med hjälp av Kevin Feige från Marvel. Det blir en total reboot med en ny, förmodligen yngre, Spider-Man dock med största sannolikhet inte en origin-story. Vi har ju sett Ben dö två gånger nu, så det är nog lika bra.
Detta verkar tyvärr ha lett till att vi får vänta lite längre på bl.a. Black Panther men då de ändå var rätt långt bort, så känns inte ett par månaders extra väntan som hela världen.
Nu fattas det bara att Tranks Fantfourstic misslyckas totalt så att Marvel kan få tillbaka Fantastic 4 med Dr Doom, Galactus, Silver Surfer och annat gött som skulle vara kul att se ordentligt på stora vita duken.

http://marvel.com/news/movies/24062/sony_pictures_entertainme...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Kan ju inte påstå att varken Hulk, Iron man, Thor eller något annat de gjort varit speciellt bra. I synnerhet inte Thor och senaste Iron Man. Fick akuta spykänslor av den.


signatur

Burn in the light.

Medlem

IronMan, Avengers, Winter Soldier och Guardians of the Galaxy var riktigt underhållande filmer. Jag gillade även IM3 även om jag förstår varför vissa inte gör det. Thorfilmerna kunde ha varit otroligt mycket bättre även om jag inte håller med att de framkallade spykänslor. Som helhet tycker jag Marvel har lyckats väldigt bra med att skapa ett fungerande filmuniversum som faktiskt känns som förlagan.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Det blir en total reboot med en ny, förmodligen yngre, Spider-Man dock med största sannolikhet inte en origin-story.

Huh? Yngre? Vad jag hört och läst och tänkt själv med är att det måste bli en ÄLDRE Peter Parker. I de tidigare filmerna har det ju varit origin-berättelser, där man fått se hans tid som ung pojkspoling.
I Civil War däremot var ju Spider-Man vuxen och gift, och det är den filmen jag antar och hoppas att Spider-Man gör sitt inträde till MCU. Dvs Captain America 3: Civil War.
Ska de göra serietidningarna rättvisa där så måste Spider-Man ha en rätt så stor roll i den filmen, ihop med Cap och Iron Man.

Moderator | Testpilot
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av floke:

Det blir en total reboot med en ny, förmodligen yngre, Spider-Man dock med största sannolikhet inte en origin-story.

Huh? Yngre? Vad jag hört och läst och tänkt själv med är att det måste bli en ÄLDRE Peter Parker. I de tidigare filmerna har det ju varit origin-berättelser, där man fått se hans tid som ung pojkspoling.
I Civil War däremot var ju Spider-Man vuxen och gift, och det är den filmen jag antar och hoppas att Spider-Man gör sitt inträde till MCU. Dvs Captain America 3: Civil War.
Ska de göra serietidningarna rättvisa där så måste Spider-Man ha en rätt så stor roll i den filmen, ihop med Cap och Iron Man.

Senast så har det varit snack om att vi får en Spider-Man som är i "High-school", men att han redan varit Spider-Man ett tag när hans nya solo film kommer samt hans framförande i Civil War filmen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Uberpwagne2.0
Har läst samma rykte. Peter Parker ska gå i high school och med det vara yngre än Toby och Garfield vars Peter väl gick på universitet? (Garfield är ju 30+).
Tror inte han kommer vara med så mycket i Civil War eftersom han inte bara kan dyka upp, väl etablerad, utan någon slags förklaring vem han är. Att han dessutom skulle bli offentligt demaskerad, som i serien, i 1a filmen han dyker upp i verkar inte logiskt. Gissar på en mindre roll. Typ att han först är ett "rykte" för att sedan kliva fram i rampljuset i slutet av Civil War inför sin egen film, som då utspelar sig något år senare.
Hoppas detta även betyder att Marvel får låta de klassiska Spider-Manskurkarna dyka upp i sina filmer. Vore nice med en riktigt grym Venom eller Green Goblin.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Serietidningen utspelar sig huvudsakligen när PP läser på universitetet, så vore kul om de tog den perioden och inte försökte göra någon "OMFG JAG ÄR SÅ SPECIELL!!1111" tidsepok som Hollywood är så bra på att hitta på för att förstöra karaktärer och sedan stå frågande till "varför gillar ingen filmen?"


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Serietidningen utspelar sig huvudsakligen när PP läser på universitetet, så vore kul om de tog den perioden och inte försökte göra någon "OMFG JAG ÄR SÅ SPECIELL!!1111" tidsepok som Hollywood är så bra på att hitta på för att förstöra karaktärer och sedan stå frågande till "varför gillar ingen filmen?"

Ultimate Universe är han i high school dock om jag inte minns fel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Läste aldrig den, i Sverige hade vi bara 1 Spindelmannentidning när jag växte upp. under 80-talet gav Atlantic ut den, sedan tog Semic över och kvalitéten störtdök, det var då jag slutade läsa.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar