Elder Scrolls Online – så fungerar crown store

Robot
Medlem
Elder Scrolls Online – så fungerar crown store

Bra, det låter typ som GW2, vilket var precis vad jag ville se. Blir kanske att prova det igen - betatestade spelet men det fångade mig inte riktigt nog för en månadskostnad.

Medlem

fler borde använda gw's modell, pay once to play betyder ju att dom först för en ström av direkta intäkter å sen kan man sälja småsaker för extra inkomst ^^

swtor borde ha tagit efter med, att spela som free där känns lite som att springa runt medans nån slår en i knäskålarna


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Så färdig med nyheter kring detta. Ge mig Fallout 4 eller nästa RIKTIGA del i Elder scrolls serien.

Medlem

Nästa månad? Finns det något exakt spikat datum när det blir F2P?

Medlem

Exakt så här fungerar EQ2. Belöning till de som subbar, och saker som ej rubbar balansen i Marketplace (typ mounts och andra trinkets). Finns även Krono att köpa i spelet som ger dig 30 dagar subscription (som PLEX i Eve Online), hoppas ESO har nåt liknande.

Medlem
Skrivet av Keza:

Nästa månad? Finns det något exakt spikat datum när det blir F2P?

17 Mars har jag för mig att det stod i den gamla artikeln.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

fler borde använda gw's modell, pay once to play betyder ju att dom först för en ström av direkta intäkter å sen kan man sälja småsaker för extra inkomst ^^

swtor borde ha tagit efter med, att spela som free där känns lite som att springa runt medans nån slår en i knäskålarna

Mm, swtor är inte ett dugg roligt på ett f2p-konto...

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Så färdig med nyheter kring detta. Ge mig Fallout 4 eller nästa RIKTIGA del i Elder scrolls serien.

Medlem

Urgh, varningsflagga på Matt Liar... eller förlåt, Matt Firor.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Keza:

Nästa månad? Finns det något exakt spikat datum när det blir F2P?

Det blir inte F2P. Du måste fortfarande köpa spelet. Blir precis som toern sa i första inlägget, mer som GW2.

Ett vanligt uttryck för den typen av spel är B2P (buy to play).

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Keza:

Nästa månad? Finns det något exakt spikat datum när det blir F2P?

Det blir inte F2P. Du måste fortfarande köpa spelet. Blir precis som toern sa i första inlägget, mer som GW2.

Ett vanligt uttryck för den typen av spel är B2P (buy to play).

Free to play är väl ALLA spel utan månadsavgift? Eftersom det ju faktiskt inte kostar något att just SPELA det... bara att skaffa det.

Medlem

Sa man om H1Z1 också.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Free to play är väl ALLA spel utan månadsavgift? Eftersom det ju faktiskt inte kostar något att just SPELA det... bara att skaffa det.

Spel som är F2P kostar inget alls, det är bara ladda ner och börja spela. De spelen har oftast större restriktioner i spelet som gratisspelare, där du måste betala för att komma åt visst innehåll. Till exempel LOTRO F2P där du måste betala för att få tillgång till expansionerna m.m.

B2P som GW2 t.ex. kan du spela allt innehåll utan att betala något alls i gem-shoppen. Men måste betala för spelet.

Medlem

ESO är faktiskt ett riktigt bra MMORPG, men man måste ge det lite tid. Kan kännas rätt långsamt i början men när man kommer in i det (lvl 10-15) så växter det rejält

Bara hoppas att de löser detta B2P på ett bra sätt så kanske spelarbasen växer en aning för det är faktiskt spelet värt

1
Skriv svar