Svenskutvecklade Helldivers har fått ett datum!

Robot
Svenskutvecklade Helldivers har fått ett datum!
Medlem
Svenskutvecklade Helldivers har fått ett datum!

Väntar bara på en Would you like to know more... i trailern.

Medlem
Skrivet av mooxie:

Väntar bara på en Would you like to know more... i trailern.

Haha, åh! Nu blev jag sugen på starship troopers!
Men spelet i sig verkar rätt kul! Blir nog köp till konsol!

Avstängd

Här har vi nog äntligen ett spel som kan funka till Vitan

Medlem

Kollade på trailern och såg fram emot att spela det med min bror på PC etc - insåg att det enbart är på konsol. Tänker inte klaga att det är exklusivt - njut, ni som har en konsol att spela det på! Ser häftigt ut!

Medlem

Det ser riktigt roligt ut. Jag trodde att det bara skulle komma till PS4.

Datumet kanske bara är en slump men då det ges ut av Sony finns det kanske en chans att det ingår i nästa månads PS+?

Medlem

Måste nästan förvänta mig att det kommer på PC, spel som dessa säljer mycket mer på Steam än det någonsin kommer göra på konsol - men visst, Sony.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Starship Troopers vibbar fick man minsann av trailern Verkar ju najs! Synd att det inte kommer till pc dock, men men. Får väl köpa en PS4a

Medlem

WTF inte PC? Ibland undrar jag vafan utgivare samt utvecklare tänker med.

Medlem

Synd att det bara kommer till Sonys oheliga plattformar, hade blivit ett köp annars. Aja, skyll er själva Sony


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Synd att det bara kommer till Sonys oheliga plattformar, hade blivit ett köp annars. Aja, skyll er själva Sony

Du menar skyll er själva Arrowhead?

k3m
Medlem
Skrivet av Rakoon:

WTF inte PC? Ibland undrar jag vafan utgivare samt utvecklare tänker med.

Med röven tror jag.

Medlem
Skrivet av Nihuli:
Skrivet av Javas:

Synd att det bara kommer till Sonys oheliga plattformar, hade blivit ett köp annars. Aja, skyll er själva Sony

Du menar skyll er själva Arrowhead?

Ja, skrev fel där


signatur

Game long and prosper

Medlem

Arrowhead kanske inte hade så mycket till val när Sony styr det? Jag vet ju egentligen inte mycket om Arrowhead, förutom att dom ändå är ett par anställda som behöver ha lön och att dom inte jobbar med Magicka längre alls, för att det ägs av någon annan nu(?).

Alltså, man kan ju tycka det är konstigt att en studio som i princip finns pga PC helt plötsligt skulle tro att bara konsol är bättre och därför vara exklusiva dit och dessutom släpptes väl Gauntlet 2014 bara på PC?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Får väl damma av min lilla Vita då.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

WTF inte PC? Ibland undrar jag vafan utgivare samt utvecklare tänker med.

PC är inte ett måste bara för att vissa föredrar det. Synd, givetvis, men införskaffa en konsol och spela om det är så jävla viktigt att kunna uppleva allt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Arrowhead kanske inte hade så mycket till val när Sony styr det? Jag vet ju egentligen inte mycket om Arrowhead, förutom att dom ändå är ett par anställda som behöver ha lön och att dom inte jobbar med Magicka längre alls, för att det ägs av någon annan nu(?).

Alltså, man kan ju tycka det är konstigt att en studio som i princip finns pga PC helt plötsligt skulle tro att bara konsol är bättre och därför vara exklusiva dit och dessutom släpptes väl Gauntlet 2014 bara på PC?

Magicka 2 utvecklas av Pieces Interactive så du har helt rätt, skulle nog ändå helst se att Arrowhead utvecklar 2.an istället för PI men det blir säkert bra ändå

Medlem
Medlem

Detta spel är en av anledningarna till att jag köpte en ps4. Kommer bli så förbannat bra!

Skrivet av Rakoon:

WTF inte PC? Ibland undrar jag vafan utgivare samt utvecklare tänker med.

Hjärnan? Arrowhead är nog jävligt glada över att få göra spel och få betalt för det. Att det når ut till så många som möjligt hade säkert varit trevligt, med det brukar inte hamna högst upp på priolistan.

För Sonys del så har de inget att tjäna på att släppa det till konkurrerande plattformar. Spel som detta förlägger de inte för att direkt dra in pengar på försäljningen. Den funktionen har istället de stora titlarna som Uncharted och Little Big Planet. Småspel som detta är snarare ett sätt att göra själva plattformen attraktiv.

Medlem

Im doing my part!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

hahaha "bring democrazy" riktigt skön trailer kommer till pc?

1
Skriv svar