Gearbox pratar mer om arbetet med Homeworld Remastered

Robot
Gearbox pratar mer om arbetet med Homeworld Remastered
Medlem
Gearbox pratar mer om arbetet med Homeworld Remastered

Lite trött på "remastered HD complete collectors edition" trenden.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Åå detta är nått jag verkligen vill ha! Underbart älska homeworld spelen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Lite trött på "remastered HD complete collectors edition" trenden.

Ja NY, eller annars en proper remake. Tex linjerna bakom skeppen vid tvära svängar liknar fortfarande 90-talets __/¯¯\. Inte HD för 5 öre där.

Det borde inte imponera på kidsen ..eller någon.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

"Remastered" har även att göra med att spelet ens går att köra på moderna system idag, vilket är den största nyheten för mig.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Kleptoman:

Lite trött på "remastered HD complete collectors edition" trenden.

Ja NY, eller annars en proper remake. Tex linjerna bakom skeppen vid tvära svängar liknar fortfarande 90-talets __/¯¯\. Inte HD för 5 öre där.

Det borde inte imponera på kidsen ..eller någon.

Nja, kolla på jämförelser så skiljer sig till och med linjerna bakom skeppen. Alla texturer har gjorts om, många helt från grunden. Många låter minnet vara jämförelsepunkt här men tro mig, de grafiska detaljerna i homeworld var inte SÅ fantastiska som vi vill minnas alltid.

Tänk också på att skillnaden mellan Homeworld 1 och 2 var rätt stora så att få upp 1:an till samma standard är ett jävla arbete.

Medlem

Hur kan man tröttna på HD remakes. Helt jävla underbart med bra spel. Man får chansen till upplevelsen av ett bra spe eller återuppliva gamla minnen!

Geeks Gaming

Märks att folk inte vet vad homeworld är. Annars hade man inte sagt "aaa så trött på remakes"

Detta är den dock den enda remaken som verkar vara en riktig remake och hoppas på den kan bredda för fler homeworld spel

http://youtu.be/pA7FbYAmrX0

Medlem

längtar så sjukt mycket. Ett av de första känslan där jag verkligen fick känslan "Detta spel är så jävla bra". Allt var nytt, storien va gudomligt bra, onlinespel hade bra Community etc.
Remaken i detta fall är ju underbart när det får in multiplayer som inte egentligen funnits på typ 10 år.

Geeks Gaming
Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Kleptoman:

Lite trött på "remastered HD complete collectors edition" trenden.

Ja NY, eller annars en proper remake. Tex linjerna bakom skeppen vid tvära svängar liknar fortfarande 90-talets __/¯¯\. Inte HD för 5 öre där.

Det borde inte imponera på kidsen ..eller någon.

Nja, kolla på jämförelser så skiljer sig till och med linjerna bakom skeppen. Alla texturer har gjorts om, många helt från grunden. Många låter minnet vara jämförelsepunkt här men tro mig, de grafiska detaljerna i homeworld var inte SÅ fantastiska som vi vill minnas alltid.

Ja LITE lite bättre..
Exakt är det 5 istället för 3-kantigt på en kvarts kurva. Dvs kantigt. (se jämfr. 0:40).
STENlöjligt för att vara 16 år senare.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Kleptoman:

Lite trött på "remastered HD complete collectors edition" trenden.

Ja NY, eller annars en proper remake. Tex linjerna bakom skeppen vid tvära svängar liknar fortfarande 90-talets __/¯¯\. Inte HD för 5 öre där.

Det borde inte imponera på kidsen ..eller någon.

Nja, kolla på jämförelser så skiljer sig till och med linjerna bakom skeppen. Alla texturer har gjorts om, många helt från grunden. Många låter minnet vara jämförelsepunkt här men tro mig, de grafiska detaljerna i homeworld var inte SÅ fantastiska som vi vill minnas alltid.

Ja LITE lite bättre..
Exakt är det 5 istället för 3-kantigt på en kvarts kurva. Dvs kantigt. (se jämfr. 0:40).
STENlöjligt för att vara 16 år senare.

Referar du till videon i artikeln? För mig är det natt och dag där, kolla på linjerna från skeppen som är bra mycket mjukare och inte bara 2D sprites. Även bakgrunden är mycket skarpare detaljer.

Det jag sett i jämförelser från Homeworld 1 och remaken är rätt stora skillnader. I den här panelen från Pax South så pratar de en del om skillnaden från ettan till remaken och moderskeppets texturer har gått från att vara 100kb till runt 10mb.

http://youtu.be/KRtqy0CGur4?t=2m59s

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Referar du till videon i artikeln?

Ja.
Visst hyffsat med bättre geometri och texturer.. men inte alls vad det kan vara idag.
Tex då motor-linjerna (vektorn) som jag pratar om.
Från artikelvideon 0:40

Hindrar det ju inte från att vara kul ändå dock.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Förbeställt på Steam, ser fram emot 25:e. Inte speciellt mycket pengar ändå, så riskera förköp är helt ok för min del.

Om Gearbox misslyckas med denna release, kommer de får hård kritik. Efter Colonial Marines vet jag inte om de vill misslyckas igen. Gissar att de lagt ner tid på att göra detta bra.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Lite trött på "remastered HD complete collectors edition" trenden.

Kan bara hålla med. Inte många remastered-versioner av gamla spel som blir nåt vidare. Exempelvis HoMM3-HD kunde ha gjorts så mycket bättre men istället snackar man om "fler pixlar" rent grafiskt. Kan fortfarande lura AI:n med samma tricks som för snart 20 år sedan.

Låt de gamla spelen vara gamla och gör nya FFS!

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Kleptoman:

Lite trött på "remastered HD complete collectors edition" trenden.

Kan bara hålla med. Inte många remastered-versioner av gamla spel som blir nåt vidare. Exempelvis HoMM3-HD kunde ha gjorts så mycket bättre men istället snackar man om "fler pixlar" rent grafiskt. Kan fortfarande lura AI:n med samma tricks som för snart 20 år sedan.

Låt de gamla spelen vara gamla och gör nya FFS!

Men det är ju precis det de gör, de låter dem vara gamla. Fast med upphottad grafik.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Kleptoman:

Lite trött på "remastered HD complete collectors edition" trenden.

Kan bara hålla med. Inte många remastered-versioner av gamla spel som blir nåt vidare. Exempelvis HoMM3-HD kunde ha gjorts så mycket bättre men istället snackar man om "fler pixlar" rent grafiskt. Kan fortfarande lura AI:n med samma tricks som för snart 20 år sedan.

Låt de gamla spelen vara gamla och gör nya FFS!

Men det är ju precis det de gör, de låter dem vara gamla. Fast med upphottad grafik.

Förvisso. Men det jag menar är att det inte är grafiken som gjorde att man gick vidare till andra spel. I mitt fall, då jag mest spela strategispel är det oftast AI:ns begränsningar eller trist micromanagement som sätter stopp, och sådant blir vanligen exakt lika kasst i en HD-remake.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Lite trött på "remastered HD complete collectors edition" trenden.

Lite trött på snorungar som inte insett storheten av de gamla klassikerna och inte tycker att de förtjänar ett nysläpp som stödjer dagens teknik.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Undrar om Gearbox kommer göra en fortsättning på Brothers In Arms: Hell's Highway.

1
Skriv svar