Nintendo Tvii är nedlagt för den europeiska marknaden

Robot
Nintendo Tvii är nedlagt för den europeiska marknaden
Medlem
Nintendo Tvii är nedlagt för den europeiska marknaden

Där ser man, det gick att slå Wii i lustighetsnivå.

Medlem

Älskar hur de alltid måste öppna med att berömma sig själva innan de berättar om hur en tjänst eller spel lagts ner.

Medlem

Som vanligt så skiter dom i Europa.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inget jag har saknat och inget jag blir ledsen över.

Medlem
Skrivet av Emyxia:

Älskar hur de alltid måste öppna med att berömma sig själva innan de berättar om hur en tjänst eller spel lagts ner.

Öppna och avsluta med självgott skitsnack och däremellan klämma in fakta. Tröttsamt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Detta gäller inte enbart Nintendo utan så gott som alla företag.
Istället för att skriva så här så kunde dom komma med raka rör.
"Vi kunde tyvärr inte tjäna så pass mycket pengar för att tillfredställa alla girigburkar i företaget så vi bestämde oss för att lägga ner tjänsten istället".
Alla vet att det är precis vad dom menar.

Medlem

Påverkar det Netflix på något vis? Har för mig det är en egen tjänst utanför Tvii, men ingen bra koll.

Medlem

Åh vad trist, jag som kände att jag verkligen behövde ytterligare en streaming-tjänst!

Moderator | Testpilot
Skrivet av DarkZide8:

Påverkar det Netflix på något vis? Har för mig det är en egen tjänst utanför Tvii, men ingen bra koll.

Påverkar inte Netflix.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Den hette altså Tvii? De kanske planerar en uppföljare, Nintendo Usch. Är iofs ett bättre val än att kalla sin produkt för kiss. Hur tänker de därbortom horisonten??


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Den hette altså Tvii? De kanske planerar en uppföljare, Nintendo Usch. Är iofs ett bättre val än att kalla sin produkt för kiss. Hur tänker de därbortom horisonten??

Vem vet hur dom tänker där borta i Asien men de döper i alla fall ett företag till Pungkuk.

www.pungkuk.com

Medlem

Honda hade en bil som hette fitta.

Medlem

Honda hade en bil som hette fitta.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Honda hade en bil som hette fitta.

Hehe "den är liten utanpå men stor inuti" som det brukar låta med mindre bilar.

Om jag minns rätt så tog man fram en hel del reklammaterial med namnet Honda Fitta innan man efter synpunkter bl.a. från Honda i Sverige bestämde sig för att kalla den Honda Fit i stora världen och Honda Jazz i Europa.

Medlem

Ja Tvii vale för Nintendo.

Medlem

visste inte ens om den här funktionen fanns överhuvudtaget

ZF
Medlem

R.I.I.P. tjänst som jag aldrig hann sakna.

hade säkert varit helt ointressant ändå. 1 minut för att ens starta appen säkert, och sen brottas med det sega gränssnittet, för att se på nått som säkert ändå finns på diverse annat mer anpassat för det.

Citat:

kolla på serier som Pokémon

gotta watch them all!

Medlem

Ett fint första initiativ till att sen även lägga ner alla andra onödiga gimmicky tjänster och appar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Den stora frågan är om vi europeer får något för detta? Vi betalade väl för tjänsten när vi köpte den?

Medlem

Väntade väl mig det här. Jag har mest varit lite nyfiken på tjänsten men TVii var aldrig något ledande argument för mitt köp av WiiU.

Tror inte vi missar något direkt. Nintendo har inte samma status i vardagsrummet som förr, så kan tycka de borde göra lite mer för att fånga den positionen igen ifall några såna här försök ska mynna ut i något värt.

Tror Nintendo behöver nya friska vindar i ledningen överlag, för jag vill se dem lyckas snarare än försvinna. Min relation till Nintendo är inte på topp. Nu kör vi mest på gamla meriter men jag vill att Nintendo ska visa mig varför de förtjänar den kärlek de tidigare vunnit. Den kärleken behöver förvaltas och underhållas.

Nintendo får ta ut en på ett äventyr av rang igen (feta nya titlar), låta en introducera sina vänner för att träffa allihop (online funktionalitet), hålla sig i form och mäta sig med de andra siarna (minska glipan i prestanda gentemot Sony, Microsoft), sluta va svartsjuk och va mer välkomnande (fånga och behålla 3:e parts utvecklarna).
Annars kommer jag till slut hitta någon annan som gör mer för att behålla sin goda relation efter den är vunnen och inte bara låter det bero.

1
Skriv svar