Helgdiskussion – Vilket Star Wars-spel är bäst?

Medlem

1. Jedi Knight: Dark Forces II
2. Knights of the old Republic
3. Xwing Alliance

Battlefront II var ett riktigt bra spel också också. Tätt efter kommer kotor 2 och Galactic Battlegrounds.

För er som är intresserade håller jag nu på med en remake av JK:DF II i Unreal Engine 4, tänkte slänga upp en tråd i forumet när jag har kommit lite längre i utvecklingen.

Medlem
Skrivet av Schweinryder:

JK:DF II

Menar så klart JK: DF, Jedi Knight: Dark Forces II

Medlem

Republik commandos


signatur

#PCMR

Medlem

Vet att jag hade sjukt roligt med Dark Forces 2 som liten. Så jag måste säga det. Fick det nu igen på Humble Bundle nu i veckan och njöt åter igen.

Medlem

Svårt att välja ett, får nog säga Jedi knight 2, KotOR och Jedi Academy.


signatur

I drank what?

Medlem

Star Wars: Masters of Teräs Käsi till ps1an och Super Star Wars till snes är de Star Wars spel jag spelat mest. Vet inte om de är bäst men helt överlägset mest speltimmar investerade i de där två spelen.

Tror Star Wars: Masters of Teräs Käsi inte är något spel de flesta känner till, skulle vara kul att höra om någon annan har spelat det också.


signatur

IDKFA

MT
Medlem

Knights of the old Republic

Medlem

Jedi knight II outcast får det bli!
Tie fighter är ju ruskigt bra också, atelt svårt att välja EN

Medlem

Battlefront 2 såklart!


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Medlem

KotOR och Jedi Academy får delad förstaplats för min del även om jag har många varma minnen från det första Dark Forces.

Skribent

Tie Fighter. Slutdiskuterat.


signatur

I am the black wizards.

oXo
Medlem

KOTOR
X-Wing Alliance
X-Wing vs Tie fighter

Medlem

Får påstå att kotor var överskattat och ogillar hela rakghoul-grejen. Den planeten tog för lång tid. Har försökt spela om, nu senast på mobilen, men tröttnar snabbt. Visst, det var bra för sin tid, men X-wing/TIE fighter osv och spelen som utspelar sig efter filmerna var ofta väldigt kul, om än lite långsamma i början. Hade gärna sett en hd remake av dem.
Force unleashed-spelen hade väl sina brister men vackra var de, förutom på Wii - men där var de å andra sidan jävligt kul att spela med wiimoten. Förvånad ingen nämnt dem.
I valet till remake är det dock "flygsimulatorerna" jag hade röstat på även om ett RTS som faktiskt var bra hade varit kul också. Potentialen finns ju där.

Men framför allt är det så JÄVLA irriterande och tråkigt att de la ner det där bounty hunter spelet som var på gång. Disneys attityd till datorspel och konsolspel är ju jäkligt tråkig och jag är orolig för framtiden.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Får påstå att kotor var överskattat och ogillar hela rakghoul-grejen. Den planeten tog för lång tid. Har försökt spela om, nu senast på mobilen, men tröttnar snabbt. Visst, det var bra för sin tid, men X-wing/TIE fighter osv och spelen som utspelar sig efter filmerna var ofta väldigt kul, om än lite långsamma i början. Hade gärna sett en hd remake av dem.
Force unleashed-spelen hade väl sina brister men vackra var de, förutom på Wii - men där var de å andra sidan jävligt kul att spela med wiimoten. Förvånad ingen nämnt dem.
I valet till remake är det dock "flygsimulatorerna" jag hade röstat på även om ett RTS som faktiskt var bra hade varit kul också. Potentialen finns ju där.

Men framför allt är det så JÄVLA irriterande och tråkigt att de la ner det där bounty hunter spelet som var på gång. Disneys attityd till datorspel och konsolspel är ju jäkligt tråkig och jag är orolig för framtiden.

Stämmer att KOTOR har några delar som är lite mindre engagerande, men jag älskar storyn i det så jag hoppas du har orken att ta dig igenom det någon dag.

Håller även med om det sistnämnda. Jag hade gärna sett fler nytänkande spel från Star Wars-fronten, men det lär väl förmodligen bara pumpas ut några generiska med releasen av Ep 7:/

Medlem

Dark forces 2, utan tvekan. Spelat alla

Medlem

Jedi knight Academy och jedi knight outcast LÄTT. Sen Kotr.

Medlem

Dark Forces ("ettan") gav mig oerhört mycket spelglädje när den kom, så den får min röst.
Tätt följd av KotOR ("ettan"). Spelade tvåan också men den gillade jag inte alls.

Medlem

Jag har uppskattat många Star Wars spel, men det som jag tycker lyckades bäst med att få mig att känna som om jag spelade in Star Wars universum var faktiskt Bounty Hunter. Vilket är lite lustigt då man inte ens använder en ljussabel.

Jag uppskattade att man fick en story som förklarar Jango Fetts bakgrund.

Medlem

Tie-Fighter. Har precis skaffat det på GOG.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av ZF:

JarJar är grym förresten.

bara folk med suddiga nostalgiglasögon på som inte inser att han inte är ett dugg mer irriterande än flera av de gamla tramsfigurerna.

du kan vara mer irriterande än flera av de gamla tramsfigurerna.

Medlem

Tie Fighter
Stark tvåa blir dark forces.

Medlem

Måste slå ett slag för Star Wars till NES.
Kommer ihåg hur jävla roligt jag hade med det spelet trots att jag bara vara sju år gammal då.
Och hur jävla svårt det kunde vara!
Roligast var dock när pappa ropade och behövde hjälp

ZF
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av ZF:

självfallet är det en åsikts, eller smakfråga snarare. men det var ju det jag vände mig emot, att det finns de som anser att det inte är det.

Fair enough, men det blir rätt svårtolkat när du säger att bara folk med nostalgiglajjor stör sig på Jar Jar.

njaeje.. jag skrev ju mer eller mindre att de inte verkar inse att de gamla figurerna är exakt lika störiga och/eller fåniga som de nya. (en del värre egentligen) det betyder inte att man inte får hata JarJar. men som många ju ofta vill påstå, att han är värre än jabbas råtta eller nått annat håller inte, ren fakta jämförelsevis.

Skrivet av boota:

du kan vara mer irriterande än flera av de gamla tramsfigurerna.

jag vet, jag är en av de gamla tramsfigurerna. det är därav vi måste hålla ihop mot såna som dig.

Kotor, dark forces, jedi accademy. Samlar iofs på just star wars spel så jag har många favvoriter. En av dom få som nog uppskattade teras Käsi och Obi wan med. Sämsta måste vara Jedi power battles till psx och Dreamcast. Värdelös kontroll, usel grafik och...hemska helt enkelt. Rebel assault 2 minns jag också att jag spelade skiten ur


signatur

Sur, gammal och cynisk..

Medlem

Ja, det är många det. Båda nes-spelen, alla tre snes-spelen, Dark Forces 1 och 2, The Phantom Menace, Shadows Of The Empire till N64 och Jedi Outcast.

Medlem

Star Wars: X-Wing Miniatures Game, så klart!
https://www.youtube.com/watch?v=PuhwSma960Y


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Utan tvekan Jedi Knight: Dark Forces II, back in the day var det mer stämningsfullt än något annat och handlingen var riktigt intressant.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Medlem

Dem bästa Star Wars spelen är helt klart:
KOTOR 1&2 (Fast jag gillade 2an kändes bättre än Mass Effect)
Jedi Academy (Älskade storyn, double edged lr dual wield sabers och banorna var jätte snyggt gjorda)
Jedi Outcast (en försämrad version av Academy inte lika bra)
Star Wars Republic Commando (Ett av dem bästa fps spelen jag kört, i hög klass med Halo, vill så gärna se en 2:a!)
Star Wars Battlefront II (rolig multiplayer)
Star Wars Revenge of the Sith (VS mode var ju så jävla bra)
Star Wars 1313 (Du kom aldrig att få se solskenet, jävla Disney som la ner projektet!)
SWTOR (Absolut lvla alla klasser till lvl 50 och njut av star wars stories)
Star Wars Galaxies (ja vill se en 2:a där med)

Skriv svar