Multiplayer bekräftat för Mass Effect 4

Medlem
Skrivet av heximeth:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av heximeth:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av heximeth:

Antar att jag får spöstraff för detta men jag fattar inte hur folk kan bli så förbannade på ME3 slutet och förstår ännu mindre hur Bioware kunde underkasta sig kritiken... Om jag ser en film eller läser en bok som någaon har skapat och jag är missnöjd... Ska jag då skriva till manusförfattaren och säga till denne att ändra SIN vision om hur HANS/HENNES berättelse slutar? Jag tycker det är sjukt

Du tycker inte att den jämförelsen haltar något?
I en bok så är hahandlingen redan satt i sten, du får inga val utan du följer bara författarens skapelse.

I Mass Effect så gör man faktiska val som kan ändra hela upplevelsen och berättandet utav historien.
När slutet på ME3 sedan kom så visade det sig att valen du gjort tidigare inte spelat någon roll öht.

Som jag skrev innan... Valen påverkar ju "vägen dit". Jag säger inte att jag har rätt men jag kan tycka att hela den här situationen med ME3 gick på tok för långt... Om det är så enkelt så tycker jag du borde börja skapa spel själv och inget illa ment med detta

Herregud.. "börja skapa spel själv"

Nej, det gick inte alls för långt.. speciellt inte när folk lagt ner hur många timmar som helst i Mass Effect-trilogin.
Att det ens finns personer som kan försvara detta är befängt.
Valen man fick var om man ville att färgen skulle vara röd, grön eller blå.

Hahaha om du tolkade slutet med enbart färgnyanser så tycker jag verkligen synd om dig och förstår att du är besviken. Prova "slösa" ett gäng timmar till på en extra genomspelning och prova på att tänka denna gång så kanske du skulle uppskatta det mer...

Jag antar att du inte ens klarat av ME3 då du svarar så som du gör.

Valen man fick i slutet var

1. Förstöra Reapers. (Röd)
2. Kontrollera Reapers. (Blå)
3. Sammanställa organics och synthetics. (Grön)

Kul att du börjar ta till förolämpningar nu när du märker att det endast är du och någon till som är utav denna åsikten.

Medlem
Skrivet av heximeth:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av heximeth:

...Om jag ser en film eller läser en bok som någaon har skapat och jag är missnöjd... Ska jag då skriva till manusförfattaren och säga till denne att ändra SIN vision om hur HANS/HENNES berättelse slutar? Jag tycker det är sjukt

Jag har inte spelat ME3 alls, men det är lite svårt att jämföra böcker/filmer med spel som är en helt annan interaktiv upplevelse där man kan interagerar på en nivå som är omöjligt med en bok/film. Särskilt spel som Mass Effect med en värld där dina val får konsekvenser, vem/vilka som kommer överleva och hur historien fortskrider etc. Därför har jag förståelse att folk har helt andra förväntningar när det kommer till en spelserie av den kalibern som nuförtiden också kan patchas relativt snabbt och enkelt!

Att patcha spel är (väl?) inte gratis och valen du gör genom seriens gång påverkar ju "vägen till" slutet

Kostnaden är (väl?) en ickefråga i sammanhanget
Det är fortfarande svårt att göra liknelsen bok/film, spelmediet är en helt annan plattform för berättande och upplevelser. Det var inte "vägen till" utan "slutet" folk klagade över.
Jag säger inte att du har rätt eller fel när det gäller hela ME3 affären. Det enda jag säger är att jag har förståelse för att folk har en helt annan typ av förväntan när det kommer till sånt här. Särskilt med tanke på hur grandiost utvecklarna målade upp hur alla dina val skulle väga tyngre än det man är van att se. Förstår du hur jag menar?

Medlem
Skrivet av heximeth:

Antar att jag får spöstraff för detta men jag fattar inte hur folk kan bli så förbannade på ME3 slutet och förstår ännu mindre hur Bioware kunde underkasta sig kritiken... Om jag ser en film eller läser en bok som någaon har skapat och jag är missnöjd... Ska jag då skriva till manusförfattaren och säga till denne att ändra SIN vision om hur HANS/HENNES berättelse slutar? Jag tycker det är sjukt

Ja, du förtjänar spöstraff för din åsikt och din dumma jämförelse mellan ett dynamiskt RPG och en statisk film/bok.

Medlem

Jag gillar multiplayer, men detta är en av de spelen som ej behöver det. Kan dom inte bara ta och koncentrera sig på att göra ett spännande rymdäventyr i sann Mass Effect anda?

Kanske bara jag som är en tråkig bakåtsträvare, men jag tycker stor del av spelindustrin idag är så platt och opersonlig. De tänker hur får vi sålt fler spel? Vi gör lite undersökningar....oj!? Multiplayer spel som COD säljer ju som smör!....Multiplayer måste vi ha i vårat spel....fastän det är helt utanför någon som helst kontext.

Äh skitsamma....snart kommer Bloodborne, då kommer allt kännas bra igen!

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av heximeth:

Antar att jag får spöstraff för detta men jag fattar inte hur folk kan bli så förbannade på ME3 slutet och förstår ännu mindre hur Bioware kunde underkasta sig kritiken... Om jag ser en film eller läser en bok som någaon har skapat och jag är missnöjd... Ska jag då skriva till manusförfattaren och säga till denne att ändra SIN vision om hur HANS/HENNES berättelse slutar? Jag tycker det är sjukt

Ja, du förtjänar spöstraff för din åsikt och din dumma jämförelse mellan ett dynamiskt RPG och en statisk film/bok.

Hörru, vi är inte i Saudiarabien nu!
Han/hon menar nog inte att jämföra själva upplevelsen som sådan utan mer göra en liknelsen vid missnöje antar jag
I viss mån är det ju rätt, men det blir konstigt om man jämför en berättelse man kan formar själv och en som man "bara" får berättad för sig.

Medlem

Vänta va? "Gör dom om samma misstag igen?". Multiplayern var ju asbra.

Medlem

Har inte spelat klart trean än då jag blev distraherad av annat, men håller på att ta mig igenom berättelsen på nytt just nu.

Ville bara säga att jag hade kul med multiplayer i ME3, tyckte det var bra upplägg och spelade man med folk man känner var det riktigt roligt. Däremot kan jag hålla med om att det var dumt att koppla in det som ett tvång i singelplayer, bättre om det var helt fristående alternativt endast gav kosmetiska förbättringar.

Medlem

Min mening var inte att skapa bråk angående slutet på ME3 och om någon känner sig förolämpad av mina inlägg så ber jag om ursäkt för detta... Jag har min åsikt angående detta och ni har er egna och jag tänker inte svara mer på kritiska inlägg angående MIN åsikt i denna fråga men diskuterar gärna vidare på en fredlig nivå... Dominus: Du har rätt det var dumt skrivet och jag ber om ursäkt en extra gång

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av disinfect:
Skrivet av heximeth:

Antar att jag får spöstraff för detta men jag fattar inte hur folk kan bli så förbannade på ME3 slutet och förstår ännu mindre hur Bioware kunde underkasta sig kritiken... Om jag ser en film eller läser en bok som någaon har skapat och jag är missnöjd... Ska jag då skriva till manusförfattaren och säga till denne att ändra SIN vision om hur HANS/HENNES berättelse slutar? Jag tycker det är sjukt

Ja, du förtjänar spöstraff för din åsikt och din dumma jämförelse mellan ett dynamiskt RPG och en statisk film/bok.

Hörru, vi är inte i Saudiarabien nu!
Han/hon menar nog inte att jämföra själva upplevelsen som sådan utan mer göra en liknelsen vid missnöje antar jag
I viss mån är det ju rätt, men det blir konstigt om man jämför en berättelse man kan formar själv och en som man "bara" får berättad för sig.

precis vad jag menade

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Gillade multiplayern, dåligt dock att man kunde med hjälp av riktiga pengar köpa vissa paket simhall en fördelar.

Simhall?

Medlem
Skrivet av Loevet:
Skrivet av heximeth:

Antar att jag får spöstraff för detta men jag fattar inte hur folk kan bli så förbannade på ME3 slutet och förstår ännu mindre hur Bioware kunde underkasta sig kritiken... Om jag ser en film eller läser en bok som någaon har skapat och jag är missnöjd... Ska jag då skriva till manusförfattaren och säga till denne att ändra SIN vision om hur HANS/HENNES berättelse slutar? Jag tycker det är sjukt

Instämmer till fullo, det är en vision som de skapar och som vi röstar för med våra pengar. Hade inte ME och ME2 varit så bra som de var hade vi inte röstat för en tredje del med våra pengar. Begriper inte varför människor får för sig att de har bestämmanderätt över hur ett varumärke hanteras. Jag älskade ME-serien och störde mig inte nämnvärt på slutet. Men, med det sagt så är det bra att folk markerar sitt missnöje så att Bioware vet om att den sortens beslut inte uppskattas. Det kan ju ändå forma beslut som fattas inför ME4.

Men hur svårt är det att fatta att det inte är slutet som är problemet, utan att de medvetet LJÖG om slutet? Hur kan så många försvara företag som ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet?

När spelets regissör säger att det absolut INTE ska bli ett slut där man väljer A, B eller C (det var precis vad man gjorde) och att ens handlingar kommer att ha stor inverkan på hur spelet slutar (det har de inte; det är bara valet mellan blå, röd eller grön explosion som har NÅGON som helst betydelse) och vet om att det är en lögn, hur FAN kan man försvara honom?

Om du går på bio för att se en film som du hört skall ha ett otroligt bra slut, och filmens regissör bestämt sig för att utan att säga något till publiken klippa bort de sista fem minuterna, då skulle du väl vara glad och nöjd antar jag?

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av heximeth:

Antar att jag får spöstraff för detta men jag fattar inte hur folk kan bli så förbannade på ME3 slutet och förstår ännu mindre hur Bioware kunde underkasta sig kritiken... Om jag ser en film eller läser en bok som någaon har skapat och jag är missnöjd... Ska jag då skriva till manusförfattaren och säga till denne att ändra SIN vision om hur HANS/HENNES berättelse slutar? Jag tycker det är sjukt

Instämmer till fullo, det är en vision som de skapar och som vi röstar för med våra pengar. Hade inte ME och ME2 varit så bra som de var hade vi inte röstat för en tredje del med våra pengar. Begriper inte varför människor får för sig att de har bestämmanderätt över hur ett varumärke hanteras. Jag älskade ME-serien och störde mig inte nämnvärt på slutet. Men, med det sagt så är det bra att folk markerar sitt missnöje så att Bioware vet om att den sortens beslut inte uppskattas. Det kan ju ändå forma beslut som fattas inför ME4.

Men hur svårt är det att fatta att det inte är slutet som är problemet, utan att de medvetet LJÖG om slutet? Hur kan så många försvara företag som ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet?

När spelets regissör säger att det absolut INTE ska bli ett slut där man väljer A, B eller C (det var precis vad man gjorde) och att ens handlingar kommer att ha stor inverkan på hur spelet slutar (det har de inte; det är bara valet mellan blå, röd eller grön explosion som har NÅGON som helst betydelse) och vet om att det är en lögn, hur FAN kan man försvara honom?

Om du går på bio för att se en film som du hört skall ha ett otroligt bra slut, och filmens regissör bestämt sig för att utan att säga något till publiken klippa bort de sista fem minuterna, då skulle du väl vara glad och nöjd antar jag?

Jag valde att se det som att jag kunde göra en egen tolkning av slutet vilket jag var relativt nöjd med... Jag anser inte att det är samma sak som att klippa bort slutet på en film

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fånen som hade ansvaret för trilogin har väl fått avgå, så förhoppningsvis får de någon mer kompetent denna gången.

Vad dillar du om?

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av heximeth:

Antar att jag får spöstraff för detta men jag fattar inte hur folk kan bli så förbannade på ME3 slutet och förstår ännu mindre hur Bioware kunde underkasta sig kritiken... Om jag ser en film eller läser en bok som någaon har skapat och jag är missnöjd... Ska jag då skriva till manusförfattaren och säga till denne att ändra SIN vision om hur HANS/HENNES berättelse slutar? Jag tycker det är sjukt

Instämmer till fullo, det är en vision som de skapar och som vi röstar för med våra pengar. Hade inte ME och ME2 varit så bra som de var hade vi inte röstat för en tredje del med våra pengar. Begriper inte varför människor får för sig att de har bestämmanderätt över hur ett varumärke hanteras. Jag älskade ME-serien och störde mig inte nämnvärt på slutet. Men, med det sagt så är det bra att folk markerar sitt missnöje så att Bioware vet om att den sortens beslut inte uppskattas. Det kan ju ändå forma beslut som fattas inför ME4.

Men hur svårt är det att fatta att det inte är slutet som är problemet, utan att de medvetet LJÖG om slutet? Hur kan så många försvara företag som ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet?

När spelets regissör säger att det absolut INTE ska bli ett slut där man väljer A, B eller C (det var precis vad man gjorde) och att ens handlingar kommer att ha stor inverkan på hur spelet slutar (det har de inte; det är bara valet mellan blå, röd eller grön explosion som har NÅGON som helst betydelse) och vet om att det är en lögn, hur FAN kan man försvara honom?

Om du går på bio för att se en film som du hört skall ha ett otroligt bra slut, och filmens regissör bestämt sig för att utan att säga något till publiken klippa bort de sista fem minuterna, då skulle du väl vara glad och nöjd antar jag?

Tycker inte heller att det är samma sak som att klippa i slutet på en film. De hade säkert ambitionen att slutet skulle väga in alla de val du gjort under seriens gång, men i slutändan kanske det blev för komplicerat för deras tidsram (de jobbar mot budgetdeadlines som alla andra utvecklare med utgivare, aktieägare, mm). Även om jag kanske inte tyckte att slutet var lika vasst som jag hade hoppats så förtog det inte helhetsupplevelsen. Mass Effect-serien var en oerhört imponerande och givande upplevelse, och ett lite väl simpelt slut förtar inte det övriga. Till nästa trilogi tänker de nog till både en och två gånger innan de lovar liknande saker, eller så planerar de bättre så att de kan infria den tidiga ambitionen. Oavsett hur det blir med den serien så ser jag inte ME1-3 som något annat än en suverän helhet.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Är grymt taggad, älskar mass effect, kan för övrigt rekomendera böckerna också grymma

Tror det kan bli bra med frostbite motorn också.

Medlem

Jag har stort förtroende för Bioware. Dom försöker hela tiden utvecklas och gör sällan samma misstag 2 ggr - dom hittar snarare nya misstag vilket är mkt bättre imho. Jag hoppas, och tror att, Mass Effect 4 blir lika stort och fritt som DA:I men utan så många onödiga fetch quest och "plocka blommor trams" förhoppningsvis.

För övrigt anser jag att slutet på ME3 var bra FÖRUTOM att man fick se för lite vad som hände med karraktärerna. Det var dom jag brydde mig om, inte min Shepard eller exakt hur universum räddades. Det är karaktärerna som gör Bioware-spel så bra.

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av Newklear:

Fånen som hade ansvaret för trilogin har väl fått avgå, så förhoppningsvis får de någon mer kompetent denna gången.

Vad dillar du om?

http://blog.bioware.com/2014/08/07/casey-hudsons-departure-fr...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Slutet var kanske inte det mest optimala men jag tycker inte ME3 var ett dåligt spel precis, serien är utan tvekan en av de mest emotionellt laddade för mig vilket är helt underbart. Jag behöver inte något disneyslut så för mig var alternativen rätt okej. Då hade jag mer problem med att själva spelet var väldigt linjärt; det var underhållande men i likhet med många andra serie-avslut så färdas allting mot målet så att säga. Jag brukar gilla mellanspelen bäst, så inte kostigt att tvåan är min favorit.

Även om jag skulle hata slutet så skulle det helt enkelt inte uppväga resten av speltiden, som överlag var kanon.

Medlem
Skrivet av toern:

Slutet var kanske inte det mest optimala men jag tycker inte ME3 var ett dåligt spel precis, serien är utan tvekan en av de mest emotionellt laddade för mig vilket är helt underbart. Jag behöver inte något disneyslut så för mig var alternativen rätt okej. Då hade jag mer problem med att själva spelet var väldigt linjärt; det var underhållande men i likhet med många andra serie-avslut så färdas allting mot målet så att säga. Jag brukar gilla mellanspelen bäst, så inte kostigt att tvåan är min favorit.

Även om jag skulle hata slutet så skulle det helt enkelt inte uppväga resten av speltiden, som överlag var kanon.

Du har bevisligen missat vad folk klagar på...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av heximeth:

Jag valde att se det som att jag kunde göra en egen tolkning av slutet vilket jag var relativt nöjd med... Jag anser inte att det är samma sak som att klippa bort slutet på en film

Låt mig ta en annan liknelse då. Låt oss säga att du köper ett grafikkort från AMD och får tre spel på köpet. AMD säger att du får välja mellan trehundra olika spel, men när du kommer hem med kortet och knappar in koden så får du bara välja mellan spela A, B och C. Är det okej?

Medlem

Ähh det här är som dragon age inqusition. Det finns fel med spelet och slutet i ME3 är inte optimalt men överlag är det en otroligt bra spelserie. Historian berättas på ett sätt jag endast anser bioware lyckas med (cd project gör det också bra) och din väg till slutet förändras av dina val.

Sen finns det en högljudd grupp på internet som verkar hata spelen och påstår att deras grupp är i någon form av majoritet, samt att speljournalister som hyllar spelet är köpta.

Det konstiga är ju dock att dragon age inqusition vinner nästan alla årets spel när "folket" röstar också. Samt mass effect spelen allltid slutar högt i omröstningar om favorit spel.
Titta bara på vilken kommentar i den här tråden som har högst karma...

De som klagar är bara mycket mer benägna att skriva trådar över allt. Man har all rätt att klaga, det som stör mig är att man på något sätt försöker hävda att man är någon klar majoritet.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Ähh det här är som dragon age inqusition. Det finns fel med spelet och slutet i ME3 är inte optimalt men överlag är det en otroligt bra spelserie. Historian berättas på ett sätt jag endast anser bioware lyckas med (cd project gör det också bra) och din väg till slutet förändras av dina val.

Sen finns det en högljudd grupp på internet som verkar hata spelen och påstår att deras grupp är i någon form av majoritet, samt att speljournalister som hyllar spelet är köpta.

Det konstiga är ju dock att dragon age inqusition vinner nästan alla årets spel när "folket" röstar också. Samt mass effect spelen allltid slutar högt i omröstningar om favorit spel.
Titta bara på vilken kommentar i den här tråden som har högst karma...

De som klagar är bara mycket mer benägna att skriva trådar över allt. Man har all rätt att klaga, det som stör mig är att man på något sätt försöker hävda att man är någon klar majoritet.

Du verkar ha missuppfattat vad folk klagar på.

Så jag ska förklara för dig och alla andra så att ni förhoppningsvis förstår, en gång för alla.

Det man klagar på är att Bioware sade att alla val man gjort, från mass effect 1 till 3 skulle spela roll i slutet på 3:an.
Och vad fick vi? Ett och samma slut, den enda skillnaden var färgen på explosionen.

Dina tidigare val spelade ingen roll öht.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Ähh det här är som dragon age inqusition. Det finns fel med spelet och slutet i ME3 är inte optimalt men överlag är det en otroligt bra spelserie. Historian berättas på ett sätt jag endast anser bioware lyckas med (cd project gör det också bra) och din väg till slutet förändras av dina val.

Sen finns det en högljudd grupp på internet som verkar hata spelen och påstår att deras grupp är i någon form av majoritet, samt att speljournalister som hyllar spelet är köpta.

Det konstiga är ju dock att dragon age inqusition vinner nästan alla årets spel när "folket" röstar också. Samt mass effect spelen allltid slutar högt i omröstningar om favorit spel.
Titta bara på vilken kommentar i den här tråden som har högst karma...

De som klagar är bara mycket mer benägna att skriva trådar över allt. Man har all rätt att klaga, det som stör mig är att man på något sätt försöker hävda att man är någon klar majoritet.

Även du verkar ha totalt missat vad det klagas på... Jisses!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

För de som bara hjärndött tänker försvara slutet på ME3 för ni tror BioWares integritet står på spel - se den här först. Värt nämna är att ME1 skrevs av snubbar som inte stanna kvar när de påbörja tvåan och sen när trean påbörjades så var där även ändringar. Där är liksom ingen ursprunglig vision som har försvarats med ME3s slut då det var från början tänkt att Reapers existens skulle handla om en slags rymd-miljö-förstöring med Dark Suns/Dark Matter eller vad det var (ni får kolla upp det själva, finns en planet i första spelet som hintar om de problemen)

https://www.youtube.com/watch?v=6M0Cf864P7E

Slutet gjorde mig arg för att
1. Det spelar ingen roll vad du gör upp till slutet, det har ingen riktig påverkan förutom nån töntig mätare som ska fyllas som ger dig fler alternativ att välja på slutet. Basically, det absoluta beviset på att dina val inte spelar någon roll alls.
2. Alla alternativen i slutet är väldigt mycket samma sak men i olika färger.
3. De sa att de inte skulle göra ett A,B och C-ending utan att det skulle spela ut sig beroende på olika händelser i storyn där du har gjort val innan - det blev inte av.
4. Slutet i sig är otroligt dåligt och fullt med många plotholes. Varje gång jag tänker på det gör min hjärna ont för det är så korkat.
5. Att slutet är korkat hade kanske inte gjort något om det inte hade varit för att det som revealas där påverkar ens upplevelse av de förra spelen.

Jag kan inte ta reapers seriöst längre. I mean, om de verkligen inte ville att nån skulle göra synthetics, varför kunde de inte bara hänga kvar och styra alla de mindre raserna? Varför är utrotning det enda alternativet?
I mean det är ju t.o.m ett av alternativen Shepherd får på slutet, men att Reapers själva inte kommit till den tanken är pretty awful writing. De ska föreställa super-duper-intelligent life. Och sen visar man ju också att synthetics och organics kan leva sida vid sida och ändå ska allting dö. Och sen hela logiken med vad som händer inne i Citadel... Att det var så weird fick mig verkligen hoppas på Indoctrination Theory, men det har de redan slängt åt sidan

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av AHTF:

Ähh det här är som dragon age inqusition. Det finns fel med spelet och slutet i ME3 är inte optimalt men överlag är det en otroligt bra spelserie. Historian berättas på ett sätt jag endast anser bioware lyckas med (cd project gör det också bra) och din väg till slutet förändras av dina val.

Sen finns det en högljudd grupp på internet som verkar hata spelen och påstår att deras grupp är i någon form av majoritet, samt att speljournalister som hyllar spelet är köpta.

Det konstiga är ju dock att dragon age inqusition vinner nästan alla årets spel när "folket" röstar också. Samt mass effect spelen allltid slutar högt i omröstningar om favorit spel.
Titta bara på vilken kommentar i den här tråden som har högst karma...

De som klagar är bara mycket mer benägna att skriva trådar över allt. Man har all rätt att klaga, det som stör mig är att man på något sätt försöker hävda att man är någon klar majoritet.

Du verkar ha missuppfattat vad folk klagar på.

Så jag ska förklara för dig och alla andra så att ni förhoppningsvis förstår, en gång för alla.

Det man klagar på är att Bioware sade att alla val man gjort, från mass effect 1 till 3 skulle spela roll i slutet på 3:an.
Och vad fick vi? Ett och samma slut, den enda skillnaden var färgen på explosionen.

Dina tidigare val spelade ingen roll öht.

Orkar bara svara en av er. Valen spelar roll i hur flera olika storyline avslutas, genophage, geth, raxxi. I de exempel påverkar dina tidigare val hur de avslutas och hur avslutningen berättas. Sen att inte absolut sista endingen påverkas, är som jag säger inte optimalt. Dina val genom serien påverkar dock hur dina companions pratar med dig, vilka som är där etc. Att bara se abslouta endscreen som "slutet" tycker jag är rätt konstigt.

Men jag förstår att folk klagar, det är nivån på klagomålen som känns absurda.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av heximeth:

Antar att jag får spöstraff för detta men jag fattar inte hur folk kan bli så förbannade på ME3 slutet och förstår ännu mindre hur Bioware kunde underkasta sig kritiken... Om jag ser en film eller läser en bok som någaon har skapat och jag är missnöjd... Ska jag då skriva till manusförfattaren och säga till denne att ändra SIN vision om hur HANS/HENNES berättelse slutar? Jag tycker det är sjukt

Därför att:

- Spelets regissör lovade uttryckligen (han sade det faktiskt ORDAGRANT) att spelet inte skulle få ett A-,B- eller C-slut. Vi fick ett A-, B- eller C-slut.

- De val man hade gjort tidigare i spelet skulle avgöra hur spelet slutade, vilket alltså var en massiv lögn. Folk som lagt ner över 100 timmar på att göra de exakt rätta valen för sin karaktär blev rejält förbannade, det är inte det minsta svårt att förstå.

- Det lämnades hur många lösa trådar som helst.

- Ingenting man gjorde i trean betydde någonting alls; i tvåan så var man tvungen att bygga upp besättningens moral för att de skulle överleva sista uppdraget, i trean spelar det ingen roll om du samlat hela galaxen eller inte brytt dig om att göra några sidouppdrag, det spelar inget roll för slutstriden, det var bara utfyllnad, så att trean inte skulle vara en tredjedel så långt som tvåan.

Håller med, det är exakt som du skriver.

Jag hade önskat att den fantastiska serien fått ett mera värdigt avslut, och gärna utan allt lovande snack som inte visade sig vara annat än tomprat (önskar jag kunde glömma det men jag har tyvärr alldeles för bra minne, haha).

Medlem

Helt enkelt skulle de har gjort runt 4-5 extra slut utöver de som fanns och inte ge något val i slutet om hur det ska sluta, utan alla val som du gjort tidigare i spelet ska leda upp till en enda final.

12
Skriv svar