Molyneux är inte mytoman – enligt Molyneux

Medlem

Om han ska synas kan det vara bra att ha definitionerna klara för sig först:

Att påstå något lite löst man inte har kontroll på är slarvigt och kan ibland klassas som spekulation.

Att utan att säkert veta hur något ligger till men ändå med bestämdhet hävda hur det ligger till är att fara med osanning.

Att med bestämdhet hävda hur något ligger till fast man vet att det inte är på det viset är lögn.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ravenknight:

Det ligger mycket i det där. Men att inleda en intervju med att anklaga någon för att vara psykiskt sjuk är fortfarande något lågt. Även för en speljournalist.

Fast det gjorde han ju inte.

Eh, "pathological lying" är en rätt het potatis bland psykatriker. Många ser det som just en psykisk sjukdom, men det är fortfarande ett relativt outforskat fenomen - därav råder ingen konsensus. Klart är i alla fall att det är en bra jävla dum fråga att inleda en intervju med.

Verkligen. "The term pathology itself may be used broadly to refer to the study of disease in general". Så man hävdar att han är sjuk. Och då undrar man varför man är så intressera av att förolämpa och trycka ner. Varför duger det inte med att bara anklaga honom för att vara en lögnare?

Svar: för de som genomför intervjun är för dåliga själva. De antingen förstår inte innebörden av orden de själva använder eller så är de bara ovanligt fula till sinnet.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Jag tycker det var en ganska vidrig intervju, den var mer av ett påhopp. Jag förstår att folk är frustrerade, och kanske har Peter insett att världen har blivit allt tuffare på alla områden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker det var en ganska vidrig intervju, den var mer av ett påhopp. Jag förstår att folk är frustrerade, och kanske har Peter insett att världen har blivit allt tuffare på alla områden.

De har själva målat in sig i hörnet tycker jag. Tyvärr, även om det kanske inte är applicerbart i detta fallet, så får the good guys lida för WarZ, DayZ, Simcity e t c.
Han är inte princip ensam om att ha satt sig i sin sits. Jag kommer exempelvis aldrig att röra ett project där Rocket Dean är involverad igen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Speljournalistik i all ära, men många självutnämnda speljournalister är outbildade gamla spelnördar som jag. En utbildad, mer erfaren journalist hade kunnat diskutera brutna löften och indirekt varit lika kritisk utan att vara sådär otrevlig.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

123
Skriv svar