Usel design (eller, hur ska jag kunna hitta i det här!)

Medlem
Usel design (eller, hur ska jag kunna hitta i det här!)

Jag burkar använda mig av ljudböcker när jag studera (jag har dyslexsi) och av de flesta ljudböckerna jag har använt, har interfacen varit allt ifrån meh till att vara ganska najs. Men det här är första gången jag har använt ljudbok där det är nästan omöjligt att se va fan man är.

Jag kan inte se vilken sida jag är. Jag kan inte se vilken kapitiel jag är ens. Hur lyckas man fucka upp så hårt?!

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Usel design (eller, hur ska jag kunna hitta i det här!)

Ett enkelt och innovativt designval.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ljudböcker har interface?? news to me
Jag "läser" bara ljudböcker som är i vanliga ljudformat som man spelar upp i valfri mediaspelare.

-har tinnitus så det är skönt att ha lite ljud i örat då man ska sova så man slipper det värsta tjutet.

Lyssnar dock nästan uteslutande på Terry Prathcetts Discworldböcker lästa av Stephen Briggs eller Nigel Planer.

edit: mjaha, det handlar mestadels om text to speech och läroböcker antar jag?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det programmet jag använder för att lyssna på ljudböcker heter Dolphin easyreader.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nu går det ju inte att se exakt vilken bok du läser, men det är nog en gammal bok som spelades in på den tid då talböckerna fanns på kassettband. Sedan har den gjorts om till Daisyformat och då ser den ut så där eftersom den bara var en ljudfil från början.

Många nya talböcker har ju inte heller text utan bara ljud. Det gäller främst romaner. Men fler och fler av de böcker som MTM gör har text och är uppmärkta med kapitel, sida och så vidare.

1
Skriv svar