The Witcher 2 med grafikmoddar äger många 2015-spel

Robot
The Witcher 2 med grafikmoddar äger många 2015-spel

Kolla in den här videon, moddarnas kraft är strong within this one!


Medlem
The Witcher 2 med grafikmoddar äger många 2015-spel

Kanske för att the witcher 2 utvecklades till pc i första hand och sen portades till konsolerna?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Kanske för att the witcher 2 utvecklades till pc i första hand och sen portades till konsolerna? Det är så det borde vara med alla spel idag om man nu vill att utvecklingen ska gå framåt istället för bakåt.

Många utvecklare har modcommunityn att tacka för.

borde vara tvärtemot, optimering mot massan & inte mot en handfull av entusiaster som köper sina spel på rea.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"Optimeringen" ska väl göras för att få ett så bra spel som möjligt och sedan kan allt förenklas och bantas ned för att passa konsolerna. Det är inte många som lyckats med att ta ett konsolutvecklat spel och få det bra till PC.

Känns lite Sovjetunionen att "massan" ska bestämma så att det inte finns nån anledning att sikta högt.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av magma:

Kanske för att the witcher 2 utvecklades till pc i första hand och sen portades till konsolerna? Det är så det borde vara med alla spel idag om man nu vill att utvecklingen ska gå framåt istället för bakåt.

Många utvecklare har modcommunityn att tacka för.

borde vara tvärtemot, optimering mot massan & inte mot en handfull av entusiaster som köper sina spel på rea.

Ja, Gud förbjude att PC-versionerna drar full nytta av hårdvaran. Och vad har du emot reor, tycker du inte om pengar?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Bättre texturer och skägg är alltid välkommet Och sex? Ja hur skulle mänskligheten klara sig utan det?

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av magma:

Kanske för att the witcher 2 utvecklades till pc i första hand och sen portades till konsolerna? Det är så det borde vara med alla spel idag om man nu vill att utvecklingen ska gå framåt istället för bakåt.

Många utvecklare har modcommunityn att tacka för.

borde vara tvärtemot, optimering mot massan & inte mot en handfull av entusiaster som köper sina spel på rea.

Ja, Gud förbjude att PC-versionerna drar full nytta av hårdvaran. Och vad har du emot reor, tycker du inte om pengar?

Bry dig inte om honom
försvarar allt när det gäller konsoler även om bevis efter bevis pratar emot honom.

Sen är han även myttoman/lögnare, såg jag sist i wow nyheten där han påstod att han spelade i en guild som tävlade om WF i naxx, vilket inte stämmde för fem öre.

Så ta han med en nypa salt och le och gå vidare!

OT: ursäkta franskan men jävlar vad moddat

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av magma:

Kanske för att the witcher 2 utvecklades till pc i första hand och sen portades till konsolerna? Det är så det borde vara med alla spel idag om man nu vill att utvecklingen ska gå framåt istället för bakåt.

Många utvecklare har modcommunityn att tacka för.

borde vara tvärtemot, optimering mot massan & inte mot en handfull av entusiaster som köper sina spel på rea.

Ja, Gud förbjude att PC-versionerna drar full nytta av hårdvaran. Och vad har du emot reor, tycker du inte om pengar?

Bry dig inte om honom
försvarar allt när det gäller konsoler även om bevis efter bevis pratar emot honom.

Sen är han även myttoman/lögnare, såg jag sist i wow nyheten där han påstod att han spelade i en guild som tävlade om WF i naxx, vilket inte stämmde för fem öre.

Så ta han med en nypa salt och le och gå vidare!

OT: ursäkta franskan men jävlar vad moddat

Ha vad du snacka skit. varför skulle jag ljuga om det?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det var och är fantastiskt snyggt även utan moddar, ska bli kul att testa Witcher 3 sen och se hur det ser ut, en video kan aldrig göra rättvisa till att spela själv.

Frilansare

Hörrni, on topic nu!

Medlem

Hela spelet blir helt fel när han spelar på franska... Polska eller engelska tack

Medlem

#PCMASTERRACE

Medlem

Sen när är det en bra idé att köra en lets play när man ska visa upp grafik? Cut and Paste finns inte i Frankrike/Kanada? 95% av videon är close ups när de snackar med varandra. Kunde inte se nånting.

Medlem

PC och konsoler har båda sina för- och nackdelar. Skulle t.ex. aldrig någonsin igen köpa ett ubisoftspel till PC:n eftersom de har en tendens att aldrig fungera på mina datorer utan en hel massa trixande som supporten aldrig är beredd att hjälpa till med. Att sitta i soffan och spela utan jox är också en klar fördel ibland. Men att spela FPS utan mus/tangentbord existerar inte i min värld och moddar är ju - som OP visar - en väldigt trevlig grej.

Medlem

Crysis från 2007 äger många 2015-spel..

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Bättre texturer och skägg är alltid välkommet Och sex? Ja hur skulle mänskligheten klara sig utan det?

Nja, de flesta arter hade nog haft svårt att komma någonvart över huvud taget utan fortplantning ^^

Medlem

Jag har svårt att komma över den överdrivna färgmättnaden, föredrog hur spelet såg ut innan dom konverterade till 360 looken, inga högupplösta texturer ändrar på den saken.

Medlem

Jag har ganska svårt för SweetFX och dyl. Oftast får jag känslan att man spiffat till något bara för att få en skillnad, istället för att det blir bättre kvalitet på -helhetsbilden-. Det är ju givetvis inte alltid så men jag brukar inte använda mig av det så mycket. Dock trevligt att sådant finns för de som vill ha en annorlunda look.

Hursomhelst är det alltid bra att folk knåpar på moddar att testa.

Medlem

Bra spel, och till synes schyssta moddar - men dålig video.

Rörigt inspelad och med mycket låg bitrate. Dessutom på franska - där rågades måttet.

Hade hoppats på en video i kvalitet med denna

Medlem

Tycker spelet ser vackrare ut utan Sweet FX förstås - annars håller med om att det är snyggt! Bör nog köra igenom det igen strax.

Medlem

Oj, en SweetFX-preset som inte överdriver färgmättnaden och svärtan! Jag brukar numera snicka ihop mina egna inställningar eftersom så många personer verkar föredra helt galna färgskalor

Ozo
Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

PC och konsoler har båda sina för- och nackdelar. Skulle t.ex. aldrig någonsin igen köpa ett ubisoftspel till PC:n eftersom de har en tendens att aldrig fungera på mina datorer utan en hel massa trixande som supporten aldrig är beredd att hjälpa till med. Att sitta i soffan och spela utan jox är också en klar fördel ibland. Men att spela FPS utan mus/tangentbord existerar inte i min värld och moddar är ju - som OP visar - en väldigt trevlig grej.

Du kan ju inte säga att "Nackdelen med PC är att spel från denna utvigare fungerar sällan." Bra argument!

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

PC och konsoler har båda sina för- och nackdelar. Skulle t.ex. aldrig någonsin igen köpa ett ubisoftspel till PC:n eftersom de har en tendens att aldrig fungera på mina datorer utan en hel massa trixande som supporten aldrig är beredd att hjälpa till med. Att sitta i soffan och spela utan jox är också en klar fördel ibland. Men att spela FPS utan mus/tangentbord existerar inte i min värld och moddar är ju - som OP visar - en väldigt trevlig grej.

Grattis du är unik!
En av få personer här på FZ som inte har en fanboy agenda och snackar en massa dynga. I stort sett alla i tråden med väldigt få undantag spenderar all sin tid med pajkastning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av magma:

Kanske för att the witcher 2 utvecklades till pc i första hand och sen portades till konsolerna? Det är så det borde vara med alla spel idag om man nu vill att utvecklingen ska gå framåt istället för bakåt.

Många utvecklare har modcommunityn att tacka för.

borde vara tvärtemot, optimering mot massan & inte mot en handfull av entusiaster som köper sina spel på rea.

Ja, Gud förbjude att PC-versionerna drar full nytta av hårdvaran. Och vad har du emot reor, tycker du inte om pengar?

Bry dig inte om honom
försvarar allt när det gäller konsoler även om bevis efter bevis pratar emot honom.

Sen är han även myttoman/lögnare, såg jag sist i wow nyheten där han påstod att han spelade i en guild som tävlade om WF i naxx, vilket inte stämmde för fem öre.

Så ta han med en nypa salt och le och gå vidare!

OT: ursäkta franskan men jävlar vad moddat

Ha vad du snacka skit. varför skulle jag ljuga om det?
http://wowwalkthroughs.free.fr/boss-killshot/maexxna-core.jpg

Core vart aldrig närheten utav WF i vanilla naxx. vill du att jag ska länka för att bryta dina drömma, att det vart en bra guild hade jag inte argumenterat emot.

men en toppclass guild när det gäller wf stämmer icke för fem öre.

Välj dina ord bättre om du skrev fel ord,(jag vet vilka core är fyi)

Medlem

Ärligt talat, det går (!) inte att använda Youtube till att visa upp detaljskillnader i grafik.

Jag kör i nuläget om The Witcher 2 med ett 970, utan moddar, men allt satt på max (utom Supersampling). Det jag ser i youtube-klippet är rejält fulare än det jag ser ingame, men kikar jag på respektive mod så är det uppenbart att texturmodden t ex skulle göra skillnad.

Skäggmodden är en smaksak, och SweetFX tycker jag kyler ner färgpaletten lite för mycket.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ulrik.borg:

PC och konsoler har båda sina för- och nackdelar. Skulle t.ex. aldrig någonsin igen köpa ett ubisoftspel till PC:n eftersom de har en tendens att aldrig fungera på mina datorer utan en hel massa trixande som supporten aldrig är beredd att hjälpa till med. Att sitta i soffan och spela utan jox är också en klar fördel ibland. Men att spela FPS utan mus/tangentbord existerar inte i min värld och moddar är ju - som OP visar - en väldigt trevlig grej.

Grattis du är unik!
En av få personer här på FZ som inte har en fanboy agenda och snackar en massa dynga. I stort sett alla i tråden med väldigt få undantag spenderar all sin tid med pajkastning.

Jag är en PC-entusiast av rang, men det är klart att även konsolerna har sina fördelar. De är lättillgängliga, bekväma och det totalt sett billigare alternativet (förutsatt att man redan har den bekväma soffan och TV:n på plats vill säga!).

De flesta håller nog med om att om vi vill se en rejäl utveckling, och WoW-faktor, rent visuellt så måste utveckling ske mot PC:n först och främst. Giganterna gömmer sig bakom "nextgen" och utvecklingen stagnerar. Sen portas titlarna till PC på ett så slarvigt sätt att man nästan räknar med att snitt-PC:n högre prestanda klarar av att kompensera för den undermåliga koden. Det sistnämnda tror jag är det som stör PC-entusiaster mest, och lägg därtill en missvisande statistik där endast fysisk försäljning redovisas och man snabbt hänvisar till fiktiva piratkopieringssiffror när kassa spel inte säljer som tänkt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ulrik.borg:

PC och konsoler har båda sina för- och nackdelar. Skulle t.ex. aldrig någonsin igen köpa ett ubisoftspel till PC:n eftersom de har en tendens att aldrig fungera på mina datorer utan en hel massa trixande som supporten aldrig är beredd att hjälpa till med. Att sitta i soffan och spela utan jox är också en klar fördel ibland. Men att spela FPS utan mus/tangentbord existerar inte i min värld och moddar är ju - som OP visar - en väldigt trevlig grej.

Grattis du är unik!
En av få personer här på FZ som inte har en fanboy agenda och snackar en massa dynga. I stort sett alla i tråden med väldigt få undantag spenderar all sin tid med pajkastning.

Jag är en PC-entusiast av rang, men det är klart att även konsolerna har sina fördelar. De är lättillgängliga, bekväma och det totalt sett billigare alternativet (förutsatt att man redan har den bekväma soffan och TV:n på plats vill säga!).

De flesta håller nog med om att om vi vill se en rejäl utveckling, och WoW-faktor, rent visuellt så måste utveckling ske mot PC:n först och främst. Giganterna gömmer sig bakom "nextgen" och utvecklingen stagnerar. Sen portas titlarna till PC på ett så slarvigt sätt att man nästan räknar med att snitt-PC:n högre prestanda klarar av att kompensera för den undermåliga koden. Det sistnämnda tror jag är det som stör PC-entusiaster mest, och lägg därtill en missvisande statistik där endast fysisk försäljning redovisas och man snabbt hänvisar till fiktiva piratkopieringssiffror när kassa spel inte säljer som tänkt.

Majoriteten av PC spelarna har sämre prestanda på sina datorer än vad "next gen" konsolerna har.
Konsolerna har aldrig stagnerat utvecklingen av spelen utan det är enbart för att så många av dagens och gårdagens spelare sitter på undermåliga laptops som knappt har prestanda nog för dagens spel.

Förra generationen hade så enormt stor skillnad från PC arkitektur vilket medförde att man var tvungen att ta det sämsta ur konsolerna (gpu) och det sämsta av PC (cpu) för att göra hybridspel som fungerar på samtliga system. Det reagerade bland annat Crytek på då man inte kunde göra ett spel som fungerar på konsol och pc utan att begränsa sig något så enormt.

Problemet med många PC-entusiaster är att dom skyller på konsoler utan att förstår att det är alla PC spelare som sitter på sina "gaming laptops" för 13 tusen som presterar som en next gen konsol eller som sitter på sina datorer med ett enda grafikkort eller personer som fortfarande har 32 bitars OS.

Den här artikeln är 1 år gammal och stämmer fortfarande in på dagens PC spelare.
http://www.cinemablend.com/games/Steam-Survey-Most-PC-Gamers-...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nån som har koll på vad det är för resursmonitor som körs uppe i vänstra hörnet på spelet?

k3m
Medlem
Skrivet av Wintermist:

Det var och är fantastiskt snyggt även utan moddar, ska bli kul att testa Witcher 3 sen och se hur det ser ut, en video kan aldrig göra rättvisa till att spela själv.

jepp

12
Skriv svar