Åtta Åsikter

Medlem
Åtta Åsikter

"Var längesen man skrev något här"
- Dom flesta FZ bloggarna inklusive min

Nej men allvarligt, det har hänt lite grejer under senaste tiden i spelvärlden som jag gärna skulle vilja säga min sak om och jag kom inte på något smartare sätt än att klumpa ihop dom i samma inlägg. Så vi kör rakt på:

1. Pre-Ordering The Order

The Order 1886 släpps snart och the hype is real ... ? Nej jag får verkligen dåliga vibbar av detta, tror det här spelet kommer vara väldigt mediokert så mitt tips är vänta tills det faktiskt släpps och kolla recensioner innan ni köper.

2. Peter Petar Godus?

Är ni ens förvånade? Jag menar det är långt från första gången herr Molyneux har underlevererat något som han har hype:at till döds. "Fool me once..." uttrycket tycker jag passar bra här. Jag kan sympatisera till att folk blir besvikna, men det här "Sluta göra spel, Peter" håller jag inte med om. Peter Molyneux kanske inte kan leverera, men han kan drömma. I en värld av gråa FPS spel så kan vi gärna ha fler drömmare.

3. Min 3:e-S? TredS? Nr.3-ds ?

Nu är jag inne på min tredje 3DS, Först hade jag en vit "Vanlig", sedan en grå XL och nu har jag en New 3DS Majoras Mask edition. Vad ville jag ha sagt med detta? Ingenting alls, bara att jag har en och du kommer förmodligen inte kunna köpa en, mohahaha!

4. Evolve, "Ehh-volve"

Hört att en del bojkottar spelet för sina DLC-kontroverser, själv tyckte jag att det här spelet bara allmänt såg enformigt ut, var jag ensam i det tycket?

5. Grow Home - Ett exempel hur spel ska se ut

Varför finns det inte fler spel med denna grafik-style, supersimpla texturer med modern ljussättning och skuggning. Ser tusen gånger snyggare ut än moderna "realistiska" spel. Realism är överskattat.

6. Ryū ga Gotoku

Håller just nu på att köra genom Yakuza 1 på PS2, känner mig så otroligt blandad om vad jag tycker om detta spel, så himla cool setting och story. Men ganska enformigt gameplay trots kul i små mängder och snart släpps nr. 6 (zero) i serien ...? Blir fascinerad hur dom kan sträcka ut detta gameplay till fler än ett spel.

7. Feminist-Fred?

Ovanligt tyst på feminist-fronten senaste veckan, skönt. Börjar vara ganska less på allt tjat och hat med hela prylen. Denna vecka kanske levererar?

8. Erkännande

I veckan släpps nya svampbob-filmen, jag har tänkt se den med stolthet.

Någon som håller med eller har en egen reflektion? Låt höra!

P.S. Jag skrev detta när jag var lagomt övertrött, tillståndet då episka saker händer!

#blogg

Medlem
Åtta Åsikter

Svampbob-filmen ska definitivt ses. Jag kommer inte se den på bio, men förhoppningsvis släpps den på DVD till sommaren. Jag är lite kluven om en 3D-animerad Svampbob. Tycker en del av charmen har funnits i den gryniga, halvtaskiga stilen som serien haft. Men vi får se om det blir bra ändå.

Medlem

Skön reflektion/sammanfattning av vad som hänt på senare tid i spelvärlden. Återkom gärna vecka efter vecka så kan jag med gott samvete inte behöver spamma F5 på FZ för att få reda på allt


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Nej, du är inte ensam om att tycka att Evolve ser enformigt ut. Det är en travesti att det säljs till fullpris med så lite innehåll och omfattande dag ett-DLC. Jag hoppas verkligen Turtle Rock/2K sparkar ut de ansvariga kostymerna på gatan och lyssnar på spelarna i framtiden.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Skön reflektion/sammanfattning av vad som hänt på senare tid i spelvärlden. Återkom gärna vecka efter vecka så kan jag med gott samvete inte behöver spamma F5 på FZ för att få reda på allt

Varje vecka? Hur mycket fritid tror du jag har? ... Okej ganska mycket faktiskt.... Får se om jag kanske gör fler med liknande format i framtiden.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

http://i.imgur.com/WGkuXpY.jpg

Nej, du är inte ensam om att tycka att Evolve ser enformigt ut. Det är en travesti att det säljs till fullpris med så lite innehåll och omfattande dag ett-DLC. Jag hoppas verkligen Turtle Rock/2K sparkar ut de ansvariga kostymerna på gatan och lyssnar på spelarna i framtiden.

Får väl se vad Turtle Rock gör i framtiden, spelet hade ju en väldigt utvecklings-process eftersom THQ var ägarna från början. Studion verkar ju vilja göra bra spel, men då kan dom väl försöka satsa på något mer spännande än FPS kanske.

1
Skriv svar