3 tecken på att Half-Life 3 annonseras snart

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

vilka krav ni har....jag nöjer mig med en upphottad ny kofot

Hehe, ja allt det här slutar väl med en ny orange box super hd remastered nostalgia -edition.

Medlem

måste spela om hl2 har glömt bort storyn hehe

Medlem

Jag hoppas kunna se något av Adrian Shepherd från första spelet Opposing Force.

Och så vill jag har en mäktigare vapen i spelet...UPGRADED CROWBAR!!
Tänk om dom verkligen kommer kasta in Portal och du kommer använda Portal Gun i vissa delar..

Medlem

Spelat igenom allt half life material som finns. Minns typ ingenting av storyn längre. Men ett hl3 vore kul om än inte livsnödvändigt.

MEG
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ghoetic:

Har spelat hl2 och ep1 när det kom ut, men köpte nyss ep2 och ska påbörja, glad att jag sparat på det goda med förhoppningar om en uppföljare snart

EP2 håller än!

Amen för det


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Ghoetic:

Har spelat hl2 och ep1 när det kom ut, men köpte nyss ep2 och ska påbörja, glad att jag sparat på det goda med förhoppningar om en uppföljare snart

Sjukt avis på att du fortfarande har kvar ep2 och mysa med!

Medlem
Skrivet av wrangman:

Om HL3 verkligen är i produktion har jag tre önskningar om spelet:
1) En ordenlig och fantastisk fortsättning på storyn gärna med fler konspirationer och twists!
2) Besöka Xen igen!!
3) En ny spelmekanik - något som inte gjorts i spel förut (fråga mig inte vad dock)

Vad jag innerligt hoppas vi slipper är:
1) En open-world med en online-komponent
2) Massa sidequests och löjliga "springa-runt-och-samla-dessa"-uppdrag
3) Jaga djur och flå dem för att "bygga" utrustning
4) XP
5) Skills och Perks (såvida det inte är gjort på något nytt spännande sätt - t.ex. att de sker dynamiskt eller nått)

Kom ihåg detta är mina tankar - jag menar inte att alla ska tycka som jag

Mycket bra tankar! HL ska vara HL. Det är inte ett RPG. Klart man kan lägga in nya saker, men det ska passa in.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Bara jag som får känslan att FZ vet något?
Det har varit väldigt (ovanligt) mycket nyheter som hoppas väldigt (för) mycket på spelet.

Det ligger en hund begraven här.

Inaktiv
Skrivet av lucifer579:

Det ligger en hund begraven här.

Bara en kofot!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Har googlat Half-Life 3 var och varannan vecka enda sedan Ep 2 släpptes. Men nu tror jag faktiskt det är nära, på riktigt!

Det enda jag inte hänger med om är varför bara FZ verkar fisa ur sig allt detta om 3:an, när ingen annan spelsajt säger ett knyst...

Som lucifer579 sa: FZ vet något...

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det som talar emot att ett half life 3 skulle kunna vara på gång är väl att det skulle läckt ut genom anonyma källor, ingen människa har disciplinen att hålla käft om en sån här grej.. ; )

bop
Medlem

andra tecken att det kanske kommer är att spelet går att boka på en del sidor tex webhallen

Medlem
Skrivet av LeaD:
Skrivet av Ghoetic:

Har spelat hl2 och ep1 när det kom ut, men köpte nyss ep2 och ska påbörja, glad att jag sparat på det goda med förhoppningar om en uppföljare snart

Sjukt avis på att du fortfarande har kvar ep2 och mysa med!

Samma här! Jag som t o m tyckte att jag höll mig länge. Hade lovat mig själv att inte lira ep2 innan Valve annonserat ep3 eller HL3, klarade att hålla mig tills oktober 2014!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

43 kommentarer skrivna, 44 med min, men att det just stannade på 43 innan min kommentar! Varför just 3? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem

Nils45. Med min blir det 45. 4+5=9=3+3+3. Kan det bli mer uppenbart?! Och dessutom: nils45? 45 igen? Vet du något som vi andra inte vet? Nils är 4 bokstäver. 4+4-5=3!


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av autograph:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av EGS8877:

Alldeles på tok för mycket hype kring detta spel som vi hittills inte vet mycket om. När är det någonsin positivt...

Vi vet ju vart det kommer att utspela sig en stor del iaf

Var?

Har du inte spelat epi1 & epi2? & Portal 2?
http://half-life.wikia.com/wiki/Borealis

Nja, har spelat epi1 och början på epi2. Men inte någon Portal.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Det som talar emot att ett half life 3 skulle kunna vara på gång är väl att det skulle läckt ut genom anonyma källor, ingen människa har disciplinen att hålla käft om en sån här grej.. ; )

Men om det är skithöga böter om man läcker?


signatur

autograph

Medlem

Jo jag tackar ja, snacka om att greppa efter halmstrån. Att switchen -hl3, i ett spel som körs på gamla HL2 motorn, skulle vara ett bevis för att Half Life 3 är i görningen känns som något som bäst kan kallas för önsketänkande. När så Ni skriver att om man som värd inte släpper något spel till "framtidens högpresterande grafik", och att det skulle annars vara unket, ja då vet man att det endast rör sig om en längtans fantasi... att sedan kalla det för tre tecken på att Half-Life 3 annonseras snart, det är journalistik i nivå med Aftonbladet/IDG...

Medlem

Skulle det utannonseras nästa månad, min lycka.
Får hoppas de släpper Collectors edition då med, skiter i priset ska fan i mig köpa!

Medlem
Skrivet av bop:

andra tecken att det kanske kommer är att spelet går att boka på en del sidor tex webhallen

Det har man kunnat i åratal!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lucifer579:
Skrivet av bop:

andra tecken att det kanske kommer är att spelet går att boka på en del sidor tex webhallen

Det har man kunnat i åratal!

Man gör ofta det så den ska vara etablerad i sökmotorer när det väl blir aktuellt.


signatur

kommer ihåg första teasern för 2an, man höll på att kissa på sig

Medlem

Varför försvinner den här nyheten när man trycker på PC only?
Hur många fler PC nyheter försvinner när man väljer PC kan man då undra.

MVH
Anders

Medlem
Skrivet av Bengan8112:

Varför försvinner den här nyheten när man trycker på PC only?
Hur många fler PC nyheter försvinner när man väljer PC kan man då undra.

MVH
Anders

Jag har tyvärr aldrig vågat lita på den filterfunktionen, även om jag önskat att mycket konsoltjafs kunde filtreras bort så enkelt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Ahris:

Lite svårt när SteamOS är multiplattform och Steam Machines=PC.

Om man ska vara petnoga så är SteamOS ett operativsystem/linuxdistribution baserat på Linux-distributionen Debian. Steam-klienten däremot kan köras på alla tre OS: Windows, OS X & Linux.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av autograph:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av EGS8877:

Alldeles på tok för mycket hype kring detta spel som vi hittills inte vet mycket om. När är det någonsin positivt...

Vi vet ju vart det kommer att utspela sig en stor del iaf

Var?

Har du inte spelat epi1 & epi2? & Portal 2?
http://half-life.wikia.com/wiki/Borealis

Ah app app...
Dit borde färden ta en i EP3 (det SKULLE ju vara tre episoder och den trean har vi inte sett röken av)

12
Skriv svar