Någon som vet om något Star Wars RTS är på G?

Medlem
Någon som vet om något Star Wars RTS är på G?

Som titeln säger, känns som Star Wars yran närmar sig med stora steg.
Men är det någon som vet om det är något RTS på G? Battlefront kommer säkert bli fina grejer, men jag föredrar att leda arméer.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Som titeln säger, känns som Star Wars yran närmar sig med stora steg.
Men är det någon som vet om det är något RTS på G? Battlefront kommer säkert bli fina grejer, men jag föredrar att leda arméer.

Som en fellow RTS älskare, så håller jag koll på så mycket som möjligt, men det verkar vara stelt på den fronten. Det hade varit grymt med ett nytt SW Rts. Men som sagt verkar stelt. Ifall något dyker upp gör det säkert det på GDC, E3 eller någon annan stor mässa!

Have patience

Medlem

Jag är tveksam till det. Jag vet inte ens om EA (som ju äger licens för närvarande) har någon studio med RTS-kvalifikationer längre. De tenderar ju att stänga ned dem, som de gjorde med både Victory Games och EA Phenomic för några år sedan. EA verkar ha problem med att utveckla strategispel. Jag kan inte komma ihåg när senaste spelet kom, men det måste ha varit evigheter sedan.

Men vem vet? Kanske har Star Wars tillräckligt med dragningskraft för att EA ska våga sig på ett nytt RTS?

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag är tveksam till det. Jag vet inte ens om EA (som ju äger licens för närvarande) har någon studio med RTS-kvalifikationer längre. De tenderar ju att stänga ned dem, som de gjorde med både Victory Games och EA Phenomic för några år sedan. EA verkar ha problem med att utveckla strategispel. Jag kan inte komma ihåg när senaste spelet kom, men det måste ha varit evigheter sedan.

Men vem vet? Kanske har Star Wars tillräckligt med dragningskraft för att EA ska våga sig på ett nytt RTS?

Jag tror om det nu blir någon form utav push av RTS spel i framtiden, kan det nog vara mer möjligt att vi ser fler variationer samt ett Star Wars. Men just nu ser det lite tomt ut på den fronten, några nya men inget revolutionerande eller sådär mega populärt. Fler det skapas och popularitet av genre kommer stora företag hoppa på vagnen.

Kanske inget att hålla andan över, men hoppas kan man ju!

Medlem

Kommer väl dyka upp något sketet RTS-liknande som F2P på mobiler

Medlem

Star wars empire at war är det enda Star wars RTS spelet jag känner till.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Star wars empire at war är det enda Star wars RTS spelet jag känner till.

Finns några fler, Force Commander(gammal klassiker för mig) och Star Wars Battlegrounds ungefär Age of Empires 2 i Star Wars Kostym!

Medlem

Har faktiskt SW: Battlegrounds hackat på datorn så jag kan spela det på Windows 8.1, fint spel men väldigt, pixelaktigt

Empire at War var grymt, men man kunde hoppas på en ny Battlegrounds liknande spel.
Dock som ni säger så är det rätt stelt på den fronten, och jag vill inte va negativ men EA har varit otroligt dåliga på RTS senaste åren, se bara RA3 och C&C4, Tiberium Wars däremot gillade jag.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Har faktiskt SW: Battlegrounds hackat på datorn så jag kan spela det på Windows 8.1, fint spel men väldigt, pixelaktigt

Empire at War var grymt, men man kunde hoppas på en ny Battlegrounds liknande spel.
Dock som ni säger så är det rätt stelt på den fronten, och jag vill inte va negativ men EA har varit otroligt dåliga på RTS senaste åren, se bara RA3 och C&C4, Tiberium Wars däremot gillade jag.

RTS-genren överlag är ganska död.

Medlem
Skrivet av DAoG:

RTS-genren överlag är ganska död.

Sant som det är sagt, men jag lever på hopp.

Medlem

Ett outannonserat Star Wars spel sägs vara på väg (utöver Battlefront), men att det skulle vara ett RTS är nog inte så troligt...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av Ferren:
Skrivet av DAoG:

RTS-genren överlag är ganska död.

Sant som det är sagt, men jag lever på hopp.

Hope is the first step on the road to disappointment.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar