Robot
Evolve

Monsterjakten du kommer att älska om du inte snubblar och slår ihjäl dig på den höga inlärningströskeln.

#evolve, #turtle-rock-studios


Medlem
Evolve

förvånansvärt, trodde spelet skulle bli sågat Kanske ska köpa det då, gillar o slå tårna i trösklar

Medlem

left 4 dead är bättre som coop, hade väntat mig mer från dom synd..

Medlem
Skrivet av vuze2143:

förvånansvärt, trodde spelet skulle bli sågat Kanske ska köpa det då, gillar o slå tårna i trösklar

Läs fler recensioner, det här spelet har fått jäkligt mycket blandade åsikter


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Javas:
Skrivet av vuze2143:

förvånansvärt, trodde spelet skulle bli sågat Kanske ska köpa det då, gillar o slå tårna i trösklar

Läs fler recensioner, det här spelet har fått jäkligt mycket blandade åsikter

Ja, och det syns ju i den andra åsikten också.


signatur
Medlem

Har just nu väldigt kul med Evolve när jag kör tillsammans med tre goda vänner mot ai-monster, känns skönt att slippa att köra online med slumpade medspelare.

Inte ett klockrent 5/5 spel, men när man kommer hem efter en lång arbetsdag så behöver jag ibland inte mera än mosterpang i goda vänners lag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Javas:
Skrivet av vuze2143:

förvånansvärt, trodde spelet skulle bli sågat Kanske ska köpa det då, gillar o slå tårna i trösklar

Läs fler recensioner, det här spelet har fått jäkligt mycket blandade åsikter

Har inte sett det bli sågat någonstans. De recensioner jag läst har antingen varit positiva eller ambivalenta. Lust att länka?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Javas:
Skrivet av vuze2143:

förvånansvärt, trodde spelet skulle bli sågat Kanske ska köpa det då, gillar o slå tårna i trösklar

Läs fler recensioner, det här spelet har fått jäkligt mycket blandade åsikter

Ja, och det syns ju i den andra åsikten också.

Precis. Men Evolve är just ett sånt här spel som man inte kan kolla upp för mycket om man är vill vara säker på att inte köpa grisen i säcken. Steams egna recensioner är som mellan himmel och jord med åsikter, även andra sidors recensioner känns väldigt varierande. Din recension var bra Calle, hoppas du inte tar mitt inlägg som kritik


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SID 6.7:

Har just nu väldigt kul med Evolve när jag kör tillsammans med tre goda vänner mot ai-monster, känns skönt att slippa att köra online med slumpade medspelare.

Inte ett klockrent 5/5 spel, men när man kommer hem efter en lång arbetsdag så behöver jag ibland inte mera än mosterpang i goda vänners lag.

Stackars din moster!

Skrivet av Javas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Javas:
Skrivet av vuze2143:

förvånansvärt, trodde spelet skulle bli sågat Kanske ska köpa det då, gillar o slå tårna i trösklar

Läs fler recensioner, det här spelet har fått jäkligt mycket blandade åsikter

Ja, och det syns ju i den andra åsikten också.

Precis. Men Evolve är just ett sånt här spel som man inte kan kolla upp för mycket om man är vill vara säker på att inte köpa grisen i säcken. Steams egna recensioner är som mellan himmel och jord med åsikter, även andra sidors recensioner känns väldigt varierande. Din recension var bra Calle, hoppas du inte tar mitt inlägg som kritik

Haha, absolut inte.


signatur
Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Javas:
Skrivet av vuze2143:

förvånansvärt, trodde spelet skulle bli sågat Kanske ska köpa det då, gillar o slå tårna i trösklar

Läs fler recensioner, det här spelet har fått jäkligt mycket blandade åsikter

Ja, och det syns ju i den andra åsikten också.

Precis. Men Evolve är just ett sånt här spel som man inte kan kolla upp för mycket om man är vill vara säker på att inte köpa grisen i säcken. Steams egna recensioner är som mellan himmel och jord med åsikter, även andra sidors recensioner känns väldigt varierande. Din recension var bra Calle, hoppas du inte tar mitt inlägg som kritik

Är väl inget farligt med kritik? Beror ju på hur det framförs.

Medlem

Jag var sugen på evolve när det annonserades, men vägen till launch kantades av så mycket prat om dlc hit och dlc dit så jag tappade suget lite. Efter att sett spelet streamas i några timmar känner jag att det var rätt beslut att inte köpa det, då frustrationen av att köra solo-que på detta skulle bli enorm

RP
Medlem

Jag köpte spelet förra veckan till PS4 (digitalt pga min lathet). Första matcherna var otroligt roliga, då spelade jag som monster. Anledningen var pga de dåliga hunters som spelade, jag fick all tid i världen för att bli stor och stark. Det var sjukt kul, man kör sitt eget race och tar de fighter man vill ta. Nu när jag har lvl:at lite så blir det svårare, folk har börjat sammarbeta mer.

När man spelar som hunter är känslan blandad. Det är som recensionen beskriver, inlärningskurvan för alla medspelare är rätt lång, det gäller att veta vad för roll man har... många fattar tyvärr inte det och vill bara skjuta på monstret. Är man 4 polare som lirar med mik och faktiskt samarbetar så är detta spel helt jävla underbart.

Problemet jag har insett nu är att jag är för gammal haha alla vänner har barn och kommer inte köpa PS4 så här sitter jag själv och lirar med 15 åringar och blir bara frustrerad haha

Någon 30+are som vill adda mig och spela Evolve?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av roham:

Jag köpte spelet förra veckan till PS4 (digitalt pga min lathet). Första matcherna var otroligt roliga, då spelade jag som monster. Anledningen var pga de dåliga hunters som spelade, jag fick all tid i världen för att bli stor och stark. Det var sjukt kul, man kör sitt eget race och tar de fighter man vill ta. Nu när jag har lvl:at lite så blir det svårare, folk har börjat sammarbeta mer.

När man spelar som hunter är känslan blandad. Det är som recensionen beskriver, inlärningskurvan för alla medspelare är rätt lång, det gäller att veta vad för roll man har... många fattar tyvärr inte det och vill bara skjuta på monstret. Är man 4 polare som lirar med mik och faktiskt samarbetar så är detta spel helt jävla underbart.

Problemet jag har insett nu är att jag är för gammal haha alla vänner har barn och kommer inte köpa PS4 så här sitter jag själv och lirar med 15 åringar och blir bara frustrerad haha

Någon 30+are som vill adda mig och spela Evolve?

En ide, som säkert skulle bli intressant, vore ju kul att låta folk välja fritt bland klasserna. Köra fyra assault, eller så.


signatur
Medlem

33 timmar spelat. Det är inräknat med "big alpha" och "open beta" i mitt steam library. Spelet är bra. Man känner sig totalt jagad och gör att för att överleva som monster. Som Hunter är det blandat beroende på vilken klass man väljer samt vilken av de tre av den klassen man tar. Alla gör samma sak men har lite annorlunda. Om man möter någon oerfaren så kan en match vara i 2 minuter och man vinner. Spelet blir som bäst om man möter Någon/några som är lika som en själv. Denna katt och mus spel är frusterande ibland men jag själv skulle säja att det goda överväger det onda oavsett små buggar som en muspekar som försvinner eller inte försvinner. Jo det har Dag ett DLC men det är bara kosmetiska saker än så länge. Ett klart köp om man gillar L4D 1 & 2.


signatur

I wanna be a NE Mohawk

Medlem

30 timmar i fullständiga spelet. Spelat sedan release. Har fruktansvärt roligt.

Hoppas det här spelet säljer bra. De är skaparna bakom L4D spelen och de spelen var skit bra. Över 500 timmar på L4D2.

Älskar sådana här spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skribent

Rätt bra. Inte bäst. Håller med Calle, jag.

Medlem

Det närmaste 4 player coop-spelet jag kommer ifrån är Payday 2. Där har jag lagt några hundra timmar på public lobbies. Där är det väldigt ovanligt att folk använder mic för att kommunicera. Som mest kan det vara någon enstaka som skriver.

I Evolve är det däremot många som snackar i mic. Var och varannan match är det i regel ett par stycken. Det märks en tydlig skillnad i kunskapsnivå mellan de som spelat alfa/beta och de som bara spelat i en vecka. Själv försöker jag ge små tips till uppenbara nykomlingar. Att slå sig för pannan gör man bara när folk irrar iväg åt helt fel håll och inte ens försöker spåra.

Det här med att det finns grisigt beteende, griefing och trollande känner jag mig inte alls bekant med. Tycker att folk beter sig förvånandsvärt bra och den muntliga kommunikationen är över förväntan.

Medlem
Skrivet av roham:

Jag köpte spelet förra veckan till PS4 (digitalt pga min lathet). Första matcherna var otroligt roliga, då spelade jag som monster. Anledningen var pga de dåliga hunters som spelade, jag fick all tid i världen för att bli stor och stark. Det var sjukt kul, man kör sitt eget race och tar de fighter man vill ta. Nu när jag har lvl:at lite så blir det svårare, folk har börjat sammarbeta mer.

När man spelar som hunter är känslan blandad. Det är som recensionen beskriver, inlärningskurvan för alla medspelare är rätt lång, det gäller att veta vad för roll man har... många fattar tyvärr inte det och vill bara skjuta på monstret. Är man 4 polare som lirar med mik och faktiskt samarbetar så är detta spel helt jävla underbart.

Problemet jag har insett nu är att jag är för gammal haha alla vänner har barn och kommer inte köpa PS4 så här sitter jag själv och lirar med 15 åringar och blir bara frustrerad haha

Någon 30+are som vill adda mig och spela Evolve?

Halloj!

Sitter i en liknande båt och skulle väldigt gärna hitta lite fler människor att lira med.
Släng en invite till Lurifixz på psn.

//Jesper, 30-nånting.

Geeks Gaming

"matchmaking verkar inte fungera som det ska" När ska devs fatta att matchmaking aldrig funkar??? Tror aldrig jag har spelat ett spel där matchmaking/p2p funkar bra.
Riktiga servrar is the way to go.. allways

Skägg.
10 Chambers

Nu snackar de om Predator i nästa Mortal Kombat. Det hade ju varit ett coolt dlc till Evolve. Eller en Alien. Det finns massor av möjligheter här.


signatur
Inaktiv

Det verkade lovande men jag tappade intresse efter DLC snacket. Borde vara F2P med deras inställning till DLC

Medlem

Scenen/väntetiden för jägarna innan varje omgång hunt är ju för att monsterspelaren ska få sitt försprång. Men visst kunde de lagt in lite customiseringsval här, eller iaf lite mer variation i scenen.

Medlem

Kul spel! skulle nog också gett det en 3:a eller 4:a för tillfället, dom har lite att knåpa på men det kan nog bli ett riktigt roligt spel om TRS "spelar" sina kort rätt.
Dock är DLC-monstren på tok för dyra om dom har tänkt att ta 15$ för dom.

Medlem

Likt dig har jag också grymt trevligt med Evolve, speciellt när man kör med vänner. Dock kör vi sällan mot AI-monster.

Min uppfattning är att matchmakingen är lite broken just nu, det tar rätt lång tid att hitta spelare och ibland känns det som att man får ett AI-monster för att man ska slippa vänta, vilket iofs kan vara bra, ibland. Spelar på PS4 så det kanske skiljer sig mot de andra plattformarna dock.

Upplevelsen är dock helt annorlunda med randoms, precis som belyses så är tröskeln rätt hög. Det är ganska förlåtande att spela monster mot nya hunters och rätt ofta man vinner på stage 1 om man är van som monster, dvs. Utöver det så har spelet potential, bara det sköts om i framtiden.

Utökar gärna min krets av folk som lirar Evolve så är ni sugna/inte känner andra så hör av er.

[quote=SID 6.7]Har just nu väldigt kul med Evolve när jag kör tillsammans med tre goda vänner mot ai-monster, känns skönt att slippa att köra online med slumpade medspelare.

Medlem

Jag skulle vilja påpeka att monster-rollen faktiskt inte är så illa. Jag tycker personligen det är jättekul att spela som monster eftersom det oftast går bra när man använder verktygen som spelet tillför. Jag förstår att det kan va tråkigt om man spelar dåligt som monster, inte använder luktsinnet för att undvika fåglar, hitta djur som ger dig en buff som ger tillbaka hp lite i taget etc. Sen kan man ju faktiskt tänka och typ lista ut att man kan göra falska spår. Just sayin', använd gärna verktygen som spelet ger dig.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Berrabub:

Det verkade lovande men jag tappade intresse efter DLC snacket. Borde vara F2P med deras inställning till DLC

Du borde läsa mer objektiva, inte jaga likes, recensioner som tar upp DLC. Allt är kosmetiskt just nu. Finns ett DLC som innehåller kommande nya hunters. Alltså inget som är "day one DLC" med betydande innehåll.

Skrivet av Stredsvagn:
Skrivet av roham:

Jag köpte spelet förra veckan till PS4 (digitalt pga min lathet). Första matcherna var otroligt roliga, då spelade jag som monster. Anledningen var pga de dåliga hunters som spelade, jag fick all tid i världen för att bli stor och stark. Det var sjukt kul, man kör sitt eget race och tar de fighter man vill ta. Nu när jag har lvl:at lite så blir det svårare, folk har börjat sammarbeta mer.

När man spelar som hunter är känslan blandad. Det är som recensionen beskriver, inlärningskurvan för alla medspelare är rätt lång, det gäller att veta vad för roll man har... många fattar tyvärr inte det och vill bara skjuta på monstret. Är man 4 polare som lirar med mik och faktiskt samarbetar så är detta spel helt jävla underbart.

Problemet jag har insett nu är att jag är för gammal haha alla vänner har barn och kommer inte köpa PS4 så här sitter jag själv och lirar med 15 åringar och blir bara frustrerad haha

Någon 30+are som vill adda mig och spela Evolve?

Halloj!

Sitter i en liknande båt och skulle väldigt gärna hitta lite fler människor att lira med.
Släng en invite till Lurifixz på psn.

//Jesper, 30-nånting.

Jag borde läst detta. Inga av mina skaffade spelet, så jag köpte det billigt till PC för att testa. Spelat 10 matcher kanske, och loving it. Trots en del trötta medspelare.

Medlem

Köpte det idag, 295 på elgiganten.
Hoppas folk kör det på ps4.

Testade betan men fastnade aldrig, men nu kanske.


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar