Esport-arena öppnas i London

Robot
Esport-arena öppnas i London

Skulle du besöka en svensk esport-arena om det dök upp?

#hearthstone, #starcraft-ii-2, #counter-strike-global-offensive, #fifa-15


Medlem
Esport-arena öppnas i London

Britterna är skitkassa på Esport, trodde att det var en väldigt smal gren där.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Det är ju så många som kollar in streams nuförtiden så att det är nog inte bara tävlande som är intresserade; tror nog de hoppas på internationella dragplåster hur som helst

Medlem
Medlem

Men kan ni sluta kalla det Esport. Espel eller Etävling borde det heta.


signatur
Medlem
Skrivet av Mox+:

Märkte att artikeln kan vara blockad för icke-prenumeranter. Kontentan är i alla fall att åldersgruppen 16-19 till stor del slutat gå på bio av diverse anledningar och att det finns en plan att börja visa e-sport i biografer som en lösning på detta. De har gjort något liknande med Opera från New York/London då de livestreamar och folk (läs: pensionärer) går på bio och ser detta. Kanske vore kul, vad vet jag? E-sport då alltså.

Medlem
Skrivet av cammo:

Men kan ni sluta kalla det Esport..

Namnet är redan etablerat så du är några år försent.

Medlem

Hellre det än O'learys, sålänge de har sprittillstånd


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag har Xbox One till vardagsrummet och Chromecast i sovrummet så min E-sports kick får jag från en 55" med Twitch.

Skulle jag gå på bio för att se E-sport? Hmm mycket möjligt, är det live eller inte?
Hade inte varit helt fel att se Hearthstone eller Starcraft Worldchampionship från Blizzcon, men då är det tidszoner som är problemet om inte biografen kan ha öppen hela natten.

phi
Medlem
Skrivet av cammo:

Men kan ni sluta kalla det Esport. Espel eller Etävling borde det heta.

Dags krypa fram från under stenen som du levt under minst de senaste tio åren. Det är den korrekta benämningen idag.

Sedan om man nu anser att det är en sport eller ej är ju upp till var och en men erkänner man inte esport som en riktig sport så finns oerhört många sporter som man inte heller bör se som en sport. T.ex golf, trav, skytte, m.fl.

Fast det är ju en helt annan diskussion.

Medlem

All the yes! Där jag går på uni!

Medlem
Skrivet av cammo:

Men kan ni sluta kalla det Esport. Espel eller Etävling borde det heta.

Det är ju bevisligen en sport, så varför inte kalla det e-sport?

OnT: Ganska liten "arena", men det är en bra början, antar jag. Ska de ha turnering i småspel som Fifa men inte DotA? Är det pga underrepresenteringen av britter?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Esport större i USA, sen när? Europa o Asien har alltid legat i framkant när det gäller Esport...

Medlem
Skrivet av Sandal:

Esport större i USA, sen när? Europa o Asien har alltid legat i framkant när det gäller Esport...

Ja, man börjar ju undra hur mycket faktakoll det är runt artiklarna kring e-sport egentligen


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar