Rapport: PS4 40 % större än Xbox One om tre år

Robot
Rapport: PS4 40 % större än Xbox One om tre år

Analytiker tror Playstation 4 kan mäta sig med storsäljarna PS2 och Wii.

#sony


Medlem
Rapport: PS4 40 % större än Xbox One om tre år

sony äger så är det bara.

Inaktiv

Konstigt. Microsoft som hade så sjukt bra marknadsföring. För att inte tala om själva konsolen, vilket prestanda-monster!

Medlem

kommer kanske ändras när DX12 kommer, då KANSKE vi får 1080p i 30fps iaf =P

Medlem

Jag tror Wii U kommer svinga upp, givetvis lite beroende på hur nintendo spelar korten.
Xbone och PS4 är ju en budgetpc med några enstaka exklusiva spel. Inget fel i det, och jag har en PS4 också, men det är Wii U som används.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Avstängd

Så länge som MS envisas med att ha språket låst till regioner så blir det i alla fall inte något köp för min del.
Vill verkligen inte ha konsolen på finska. Lokalisering my ass...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Började med Playstation 1 och på den vägen är det för min del iaf.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tur för Sony det här, allt utom Playstation blöder väl pengar i det företaget..

Medlem

Och det gillar vi!

Men hoppas verkligen Wii U får ett uppsving.
Äger fortfarande själv ingen WIi U, men ska köpa än i år, ett av mina nyårslöften hehe

Inaktiv
Skrivet av Leffe76:

Tur för Sony det här, allt utom Playstation blöder väl pengar i det företaget..

Exakt, fast även om Playstation går bra så det räcker inte det för hatt täcka förlusterna för hela Sony företaget,
tänk om Sony hade gått i konkurs, då hade FZ varit knökfull med lipande sony fanboys som lipar i åratal här.

Medlem
Skrivet av FireFart:
Skrivet av Leffe76:

Tur för Sony det här, allt utom Playstation blöder väl pengar i det företaget..

Exakt, fast även om Playstation går bra så det räcker inte det för hatt täcka förlusterna för hela Sony företaget,
tänk om Sony hade gått i konkurs, då hade FZ varit knökfull med lipande sony fanboys som lipar i åratal här.

skulle du vilja det?
finns oss som gillar Sonys prylar tv,smartphones etc..bra kvalitet och design rakt igenom.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FireFart:
Skrivet av Leffe76:

Tur för Sony det här, allt utom Playstation blöder väl pengar i det företaget..

Exakt, fast även om Playstation går bra så det räcker inte det för hatt täcka förlusterna för hela Sony företaget,
tänk om Sony hade gått i konkurs, då hade FZ varit knökfull med lipande sony fanboys som lipar i åratal här.

skulle du vilja det?
finns oss som gillar Sonys prylar tv,smartphones etc..bra kvalitet och design rakt igenom.

Nej, men det är ju ganska patetiskt med folk som bara kan spela på ett konsolmärke, och inte kan ha ha kul på ett annat märke, namnet på det man spelar på har ju ingen betydelse, spelen betyder allt.
Det hade vart sååå kul att ha en massa fanboys i ett rum och låta dem spela på något dom inte vet vad det är och se hur dom hanterar det.

Medlem
Skrivet av FireFart:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FireFart:
Skrivet av Leffe76:

Tur för Sony det här, allt utom Playstation blöder väl pengar i det företaget..

Exakt, fast även om Playstation går bra så det räcker inte det för hatt täcka förlusterna för hela Sony företaget,
tänk om Sony hade gått i konkurs, då hade FZ varit knökfull med lipande sony fanboys som lipar i åratal här.

skulle du vilja det?
finns oss som gillar Sonys prylar tv,smartphones etc..bra kvalitet och design rakt igenom.

Nej, men det är ju ganska patetiskt med folk som bara kan spela på ett konsolmärke, och inte kan ha ha kul på ett annat märke, namnet på det man spelar på har ju ingen betydelse, spelen betyder allt.
Det hade vart sååå kul att ha en massa fanboys i ett rum och låta dem spela på något dom inte vet vad det är och se hur dom hanterar det.

så sant.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av FireFart:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FireFart:
Skrivet av Leffe76:

Tur för Sony det här, allt utom Playstation blöder väl pengar i det företaget..

Exakt, fast även om Playstation går bra så det räcker inte det för hatt täcka förlusterna för hela Sony företaget,
tänk om Sony hade gått i konkurs, då hade FZ varit knökfull med lipande sony fanboys som lipar i åratal här.

skulle du vilja det?
finns oss som gillar Sonys prylar tv,smartphones etc..bra kvalitet och design rakt igenom.

Nej, men det är ju ganska patetiskt med folk som bara kan spela på ett konsolmärke, och inte kan ha ha kul på ett annat märke, namnet på det man spelar på har ju ingen betydelse, spelen betyder allt.
Det hade vart sååå kul att ha en massa fanboys i ett rum och låta dem spela på något dom inte vet vad det är och se hur dom hanterar det.

Med fanboys menar du väl oxå med pc som bölar att konsoller "drar ner" grafiken. Sätt dom i ett rum med commodor 64 och njut av föreställningen.
Oh no did i?!

Medlem

Det som nog oroar MS är att de har fått ta till ganska många prissänkningar och specialerbjudanden redan under det (dryga) första året konsolen varit på marknaden för att nå sin försäljning.

Medlem

Äger redan en ps4 men får helt enkelt punga ut och köpa mig en krysslåda för exklusiva spel. Hoppas bara priset hinner sjunka lite till fram till nästa Tomb Raider.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag hade xbox 360 förra generationen och innan dess ett helt strulfritt ps2,ps1, super Nintendo, och Nintendo 64, alla var jätte trevliga konsoller,
Sedan köpte jag ett beggat ps3 för att lira ut de exklusiva titlarna tills ps4 lugnat ner sig lite i pris;( men sedan lanserades de nya konsollerna och jäklar vad osäker jag blev,

Men efter jag såg att ps4an får ett nytt tales of spel, nya ff och persona 5 så måste jag nu köpa ett ps4:p

Medlem

Lite skoj att se att det faktiskt fortfarande säljs PS2. Det skulle inte jag tippat på.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Nintendo alltså - how a star has fallen.

Vad håller dom på med liksom? Kan dom göra en riktig konsol och fixa lite riktiga titlar som inte BARA är mario och zelda?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nintendo alltså - how a star has fallen.

Vad håller dom på med liksom? Kan dom göra en riktig konsol och fixa lite riktiga titlar som inte BARA är mario och zelda?

Det är inget fel på deras konsol i sig. Någon ansvarig på marknadsföringsavdelning måste sparkas omedelbart dock!

Medlem
Skrivet av Banditen:

Lite skoj att se att det faktiskt fortfarande säljs PS2. Det skulle inte jag tippat på.

"the PlayStation 2 remained popular well into the seventh generation and continued to be produced until January 4, 2013, when Sony finally announced that the PlayStation 2 had been discontinued after almost 13 years of production"

Detta talar ju emot artikeln, hur kan det komma säljas PS2or ända till 2018?

1
Skriv svar