Project Cars stannar i garaget en stund till

Robot
Medlem
Project Cars stannar i garaget en stund till

Neeeeej men bra att dom polerar så gott dom kan

Medlem

Kommer detta bli Gran Turismo dödaren?

Medlem
Skrivet av Locktail:

Kommer detta bli Gran Turismo dödaren?

Drive Club dödaren


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Locktail:

Kommer detta bli Gran Turismo dödaren?

Drive Club dödaren

Drive Club dödade sig själv

Medlem

Inte testat Drive Club så räknade inte med det. Varit GT och Forza jag spelat endast. Och GT är min personliga favorit. Men Detta verkar lovande.

Medlem

Av det jag kommer ihåg av alphan när jag testade det så var detta närmare iRacing, GTR och rFactor snarare än Gran Turismo, Forza eller någon annan konsolsimulator.

Gött med mer polering, jag kan vänta om det nu blir att vi äntligen får en rejäl racingsimulator på denna generations konsoler.

Racing på PC har alltid enligt mig varit överlägset konsolernas utbud i stort sett så om pCars kan sudda ut den gränsen lite mera så blir jag nöjd
Speciellt eftersom jag inte äger någon PC gaming-rigg längre

Inaktiv

Håller tummarna för att Project CARS fungerar felfritt och är väloptimerat med Linux vid release.

Medlem

Tycker att det är riktigt bra att Slightly Mad Studios väljer att polera diamanten ett tag till. Främst för spelkonsoler kan jag tänka mig. Ser enligt mig väldigt färdigt ut på PC men det kanske behövs optimeras lite extra. Har inte mer än läst och kollat på spelet på YouTube. Vill så gärna greppa tag om ratten och trycka plattan i mattan. Gött att GTA V släpps innan. Får hoppas att Rockstar Games inte tabbar sig igen som det gjorde med GTA IV.

Medlem
Skrivet av pillveke:

Av det jag kommer ihåg av alphan när jag testade det så var detta närmare iRacing, GTR och rFactor snarare än Gran Turismo, Forza eller någon annan konsolsimulator.

Gött med mer polering, jag kan vänta om det nu blir att vi äntligen får en rejäl racingsimulator på denna generations konsoler.

Racing på PC har alltid enligt mig varit överlägset konsolernas utbud i stort sett så om pCars kan sudda ut den gränsen lite mera så blir jag nöjd
Speciellt eftersom jag inte äger någon PC gaming-rigg längre

Om du spelat NFS Shift 2 kommer du känna igen fysiken från det spelet.
Nog är project cars snyggt men väldigt överhypat och glorifierat som simulator och bilspel.
Kanske köper spelet till PC när det blir snorbilligt men i överlag är det inte mycket roligare än NFS Shift 2 som spelet bygger på och Drive Club, om dom nu inte hunnit polera spelet rejält sedan november och då talar jag inte om grafiken.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tror spelet är helt färdigt. Men att säga "vi vill inte skada våran försäljning när GTAV släpps 23Mars så skjuter vi upp det ett par veckor"

Medlem

Spelet är långt ifrån färdigt. Tvivlar på att det släpps 2 april. Kan bara önska lycka till och "kör så det ryker"!

Medlem
Skrivet av pillveke:

Av det jag kommer ihåg av alphan när jag testade det så var detta närmare iRacing, GTR och rFactor snarare än Gran Turismo, Forza eller någon annan konsolsimulator.

This!

Jag handlade upp mig på Simbin under julrean på Steam och det är förvånande hur väl fysiken håller i de spelen. Det är ett rent nöje att försöka hålla en BMW M3 på Monza-banan.

Och, ja, PCars är definitivt inte så casual som de påstår. Visst, de har stöd för pads e t c och det pågår otroligt mycket finslipning för dessa kontroller, men de varvtider som jag sett (man kan se kontroll, kamera och vilka hjälpmedel som föraren hade när tiden sattes) så ligger de minst 5 sekunder efter mig. Och det är en hel evighet i racingsammanhang, speciellt som jag brukar vara 1-2 sekunder efter topptiderna.
Så, nej, det skall inte jämföras med sina bastarder till arkadkusiner. Ex GRID Autosport vill så gärna, men det håller inte för det är helt enkelt för neddummat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av pillveke:

Av det jag kommer ihåg av alphan när jag testade det så var detta närmare iRacing, GTR och rFactor snarare än Gran Turismo, Forza eller någon annan konsolsimulator.

Gött med mer polering, jag kan vänta om det nu blir att vi äntligen får en rejäl racingsimulator på denna generations konsoler.

Racing på PC har alltid enligt mig varit överlägset konsolernas utbud i stort sett så om pCars kan sudda ut den gränsen lite mera så blir jag nöjd
Speciellt eftersom jag inte äger någon PC gaming-rigg längre

Om du spelat NFS Shift 2 kommer du känna igen fysiken från det spelet.
Nog är project cars snyggt men väldigt överhypat och glorifierat som simulator och bilspel.
Kanske köper spelet till PC när det blir snorbilligt men i överlag är det inte mycket roligare än NFS Shift 2 som spelet bygger på och Drive Club, om dom nu inte hunnit polera spelet rejält sedan november och då talar jag inte om grafiken.

Nej, här har du fel. Körkänslan är helt annorlunda än Shi(f)t serien. Dessutom har de i princip inte kunnat återanvända någonting även om de ville eftersom copyrighten har satt stopp för det.

Det har varit väldigt många requests på både banor, bilar och annat i forumet, men svaret är alltid att de måste bygga om allt från scratch p g a ovanstående.

Och, ja, jag har i princip spelat alla bilspel (arkadskräp undantaget) som släppts. GT är långt mycket mer likt Shi(f)t 2 än vad PCars är. I det avseendet är PCars mycket mer likt Race07-serien i körkänsla.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Tycker att det är riktigt bra att Slightly Mad Studios väljer att polera diamanten ett tag till. Främst för spelkonsoler kan jag tänka mig. Ser enligt mig väldigt färdigt ut på PC men det kanske behövs optimeras lite extra. Har inte mer än läst och kollat på spelet på YouTube. Vill så gärna greppa tag om ratten och trycka plattan i mattan. Gött att GTA V släpps innan. Får hoppas att Rockstar Games inte tabbar sig igen som det gjorde med GTA IV.

De optimerar mer och mer i varje build nu. Jag får 3-4 builds i veckan och från och med den sista månaden eller så, så flyter det riktigt bra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av pillveke:

Av det jag kommer ihåg av alphan när jag testade det så var detta närmare iRacing, GTR och rFactor snarare än Gran Turismo, Forza eller någon annan konsolsimulator.

Gött med mer polering, jag kan vänta om det nu blir att vi äntligen får en rejäl racingsimulator på denna generations konsoler.

Racing på PC har alltid enligt mig varit överlägset konsolernas utbud i stort sett så om pCars kan sudda ut den gränsen lite mera så blir jag nöjd
Speciellt eftersom jag inte äger någon PC gaming-rigg längre

Om du spelat NFS Shift 2 kommer du känna igen fysiken från det spelet.
Nog är project cars snyggt men väldigt överhypat och glorifierat som simulator och bilspel.
Kanske köper spelet till PC när det blir snorbilligt men i överlag är det inte mycket roligare än NFS Shift 2 som spelet bygger på och Drive Club, om dom nu inte hunnit polera spelet rejält sedan november och då talar jag inte om grafiken.

Nej, här har du fel. Körkänslan är helt annorlunda än Shi(f)t serien. Dessutom har de i princip inte kunnat återanvända någonting även om de ville eftersom copyrighten har satt stopp för det.

Det har varit väldigt många requests på både banor, bilar och annat i forumet, men svaret är alltid att de måste bygga om allt från scratch p g a ovanstående.

Och, ja, jag har i princip spelat alla bilspel (arkadskräp undantaget) som släppts. GT är långt mycket mer likt Shi(f)t 2 än vad PCars är. I det avseendet är PCars mycket mer likt Race07-serien i körkänsla.

Litar mer på mig själv, Wikipedia och andra spelare som delar samma erfarenheter.

Saxat från Wikipedia
"Physics

The game adopts an improved version of the Madness engine, which was the basis for the Need for Speed: Shift titles"


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av pillveke:

Av det jag kommer ihåg av alphan när jag testade det så var detta närmare iRacing, GTR och rFactor snarare än Gran Turismo, Forza eller någon annan konsolsimulator.

Gött med mer polering, jag kan vänta om det nu blir att vi äntligen får en rejäl racingsimulator på denna generations konsoler.

Racing på PC har alltid enligt mig varit överlägset konsolernas utbud i stort sett så om pCars kan sudda ut den gränsen lite mera så blir jag nöjd
Speciellt eftersom jag inte äger någon PC gaming-rigg längre

Om du spelat NFS Shift 2 kommer du känna igen fysiken från det spelet.
Nog är project cars snyggt men väldigt överhypat och glorifierat som simulator och bilspel.
Kanske köper spelet till PC när det blir snorbilligt men i överlag är det inte mycket roligare än NFS Shift 2 som spelet bygger på och Drive Club, om dom nu inte hunnit polera spelet rejält sedan november och då talar jag inte om grafiken.

Nej, här har du fel. Körkänslan är helt annorlunda än Shi(f)t serien. Dessutom har de i princip inte kunnat återanvända någonting även om de ville eftersom copyrighten har satt stopp för det.

Det har varit väldigt många requests på både banor, bilar och annat i forumet, men svaret är alltid att de måste bygga om allt från scratch p g a ovanstående.

Och, ja, jag har i princip spelat alla bilspel (arkadskräp undantaget) som släppts. GT är långt mycket mer likt Shi(f)t 2 än vad PCars är. I det avseendet är PCars mycket mer likt Race07-serien i körkänsla.

Litar mer på mig själv, Wikipedia och andra spelare som delar samma erfarenheter.

Saxat från Wikipedia
"Physics

The game adopts an improved version of the Madness engine, which was the basis for the Need for Speed: Shift titles"

Man blir ju lite orolig när man tänker på äckliga feelingen från Shift 2, så hoppas azynkron har mer rätt i detta. Bara det är seriösare simulator än GT och Forza så är det ändå ett steg över vad konsolerna erbjuder nu.

Men vi får väl se, jag får ju ändå god rabatt eftersom jag backade spelet tidigt så ingen större investering om det nu är skräp.

Om ändå iRacing eller GTR eller nåt kunde lanseras på konsol

Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av pillveke:

Av det jag kommer ihåg av alphan när jag testade det så var detta närmare iRacing, GTR och rFactor snarare än Gran Turismo, Forza eller någon annan konsolsimulator.

Gött med mer polering, jag kan vänta om det nu blir att vi äntligen får en rejäl racingsimulator på denna generations konsoler.

Racing på PC har alltid enligt mig varit överlägset konsolernas utbud i stort sett så om pCars kan sudda ut den gränsen lite mera så blir jag nöjd
Speciellt eftersom jag inte äger någon PC gaming-rigg längre

Om du spelat NFS Shift 2 kommer du känna igen fysiken från det spelet.
Nog är project cars snyggt men väldigt överhypat och glorifierat som simulator och bilspel.
Kanske köper spelet till PC när det blir snorbilligt men i överlag är det inte mycket roligare än NFS Shift 2 som spelet bygger på och Drive Club, om dom nu inte hunnit polera spelet rejält sedan november och då talar jag inte om grafiken.

Nej, här har du fel. Körkänslan är helt annorlunda än Shi(f)t serien. Dessutom har de i princip inte kunnat återanvända någonting även om de ville eftersom copyrighten har satt stopp för det.

Det har varit väldigt många requests på både banor, bilar och annat i forumet, men svaret är alltid att de måste bygga om allt från scratch p g a ovanstående.

Och, ja, jag har i princip spelat alla bilspel (arkadskräp undantaget) som släppts. GT är långt mycket mer likt Shi(f)t 2 än vad PCars är. I det avseendet är PCars mycket mer likt Race07-serien i körkänsla.

Litar mer på mig själv, Wikipedia och andra spelare som delar samma erfarenheter.

Saxat från Wikipedia
"Physics

The game adopts an improved version of the Madness engine, which was the basis for the Need for Speed: Shift titles"

Man blir ju lite orolig när man tänker på äckliga feelingen från Shift 2, så hoppas azynkron har mer rätt i detta. Bara det är seriösare simulator än GT och Forza så är det ändå ett steg över vad konsolerna erbjuder nu.

Men vi får väl se, jag får ju ändå god rabatt eftersom jag backade spelet tidigt så ingen större investering om det nu är skräp.

Om ändå iRacing eller GTR eller nåt kunde lanseras på konsol

Får ursäkta mig om jag fick det att låta som om det endast är en sminkad version av Shift 2, vilket det inte är.
Fysikmotorn som används i spelet och som ger den del av realism man letar efter påminner om den i Shift 2 och inte det du hittar i mer verkliga simulatorer.
Det mesta som var otroligt dåligt i Shift 2 som var styrningen och känslan av att man styr runt på ett badkar i öknen är fixat.

Problemet många verkar ha är att tro att Project Cars kommer vara en renodlad simulator likt iRacing och Assetto Corsa medans det ligger i samma nivå som Gran Turismo. I många fall märker man att spelet är mer förlåtande än GT och du behöver inte bromsa lika mycket eller lika ofta vilket tar en tillbaka till Shift 2.
Därför min kommentar tidigare om att det är en Driveclub dödare då den kommer locka till sig många spelare som vill ha en simulator mellan Gran Turismo och Driveclub som är snuskigt snyggt och fortfarande väldigt casual och ger fartkänsla.

Som jag ser det kommer det inte komma en verklig bilsimulator till konsol om nu inte rykten stämmer och AC släpps någon gång i framtiden. Marknaden för verkliga bilspel är liten och just nu på konsol obefintlig.

Om du verkligen gillar verkliga bilsimulatorer så stanna på PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av pillveke:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av pillveke:

Av det jag kommer ihåg av alphan när jag testade det så var detta närmare iRacing, GTR och rFactor snarare än Gran Turismo, Forza eller någon annan konsolsimulator.

Gött med mer polering, jag kan vänta om det nu blir att vi äntligen får en rejäl racingsimulator på denna generations konsoler.

Racing på PC har alltid enligt mig varit överlägset konsolernas utbud i stort sett så om pCars kan sudda ut den gränsen lite mera så blir jag nöjd
Speciellt eftersom jag inte äger någon PC gaming-rigg längre

Om du spelat NFS Shift 2 kommer du känna igen fysiken från det spelet.
Nog är project cars snyggt men väldigt överhypat och glorifierat som simulator och bilspel.
Kanske köper spelet till PC när det blir snorbilligt men i överlag är det inte mycket roligare än NFS Shift 2 som spelet bygger på och Drive Club, om dom nu inte hunnit polera spelet rejält sedan november och då talar jag inte om grafiken.

Nej, här har du fel. Körkänslan är helt annorlunda än Shi(f)t serien. Dessutom har de i princip inte kunnat återanvända någonting även om de ville eftersom copyrighten har satt stopp för det.

Det har varit väldigt många requests på både banor, bilar och annat i forumet, men svaret är alltid att de måste bygga om allt från scratch p g a ovanstående.

Och, ja, jag har i princip spelat alla bilspel (arkadskräp undantaget) som släppts. GT är långt mycket mer likt Shi(f)t 2 än vad PCars är. I det avseendet är PCars mycket mer likt Race07-serien i körkänsla.

Litar mer på mig själv, Wikipedia och andra spelare som delar samma erfarenheter.

Saxat från Wikipedia
"Physics

The game adopts an improved version of the Madness engine, which was the basis for the Need for Speed: Shift titles"

Man blir ju lite orolig när man tänker på äckliga feelingen från Shift 2, så hoppas azynkron har mer rätt i detta. Bara det är seriösare simulator än GT och Forza så är det ändå ett steg över vad konsolerna erbjuder nu.

Men vi får väl se, jag får ju ändå god rabatt eftersom jag backade spelet tidigt så ingen större investering om det nu är skräp.

Om ändå iRacing eller GTR eller nåt kunde lanseras på konsol

Får ursäkta mig om jag fick det att låta som om det endast är en sminkad version av Shift 2, vilket det inte är.
Fysikmotorn som används i spelet och som ger den del av realism man letar efter påminner om den i Shift 2 och inte det du hittar i mer verkliga simulatorer.
Det mesta som var otroligt dåligt i Shift 2 som var styrningen och känslan av att man styr runt på ett badkar i öknen är fixat.

Problemet många verkar ha är att tro att Project Cars kommer vara en renodlad simulator likt iRacing och Assetto Corsa medans det ligger i samma nivå som Gran Turismo. I många fall märker man att spelet är mer förlåtande än GT och du behöver inte bromsa lika mycket eller lika ofta vilket tar en tillbaka till Shift 2.
Därför min kommentar tidigare om att det är en Driveclub dödare då den kommer locka till sig många spelare som vill ha en simulator mellan Gran Turismo och Driveclub som är snuskigt snyggt och fortfarande väldigt casual och ger fartkänsla.

Som jag ser det kommer det inte komma en verklig bilsimulator till konsol om nu inte rykten stämmer och AC släpps någon gång i framtiden. Marknaden för verkliga bilspel är liten och just nu på konsol obefintlig.

https://www.youtube.com/embed/r_QzoNDoxeI

Om du verkligen gillar verkliga bilsimulatorer så stanna på PC.

Tack för att du specificerade lite mer vad du menade.

Tyvärr redan försent då PC:n redan är borta och det är PS4 eller WiiU jag har att vända mig till. Får nöja mig med pCars och GT typ av lir tills någon annan tar rejält tag i simulatorracing på konsol

1
Skriv svar