Zelda-världen pressar Wii U till det yttersta

Robot
Zelda-världen pressar Wii U till det yttersta
Medlem
Zelda-världen pressar Wii U till det yttersta

Fan ser ju underbart ut!!!

Medlem

Min fästmö kommer aldrig bli sig lik igen.

Medlem

Enda anledningen köpa Wii U för mig!

Medlem

Jag har alltid sett de zelda som släpps per konsol som " The big ones". Oftast bara 1 per generation (med undantag för Majoras Mask).

Hoppas på någon from av evolution ! Öppna världen fick en att tappa hakan back in the day men kommer ju krävas lite denna gång !

Inaktiv

Ser ut som en väldigt tom, väldigt artificiell och tråkig värld.
Ängar av samma gröna färg så långt ögat kan nå, "skogarna" är bara likadana träd utplacerade i klungor på samma gräsbeklädda ängar.
Antar att det kommer se annorlunda ut när det är klart.

Medlem

Ja jo men det är nog inget unikt för just Zelda, det mesta pressar väl WiiU's dåliga/gamla hårdvara ...:P

eld
Medlem

Det är PR-snack, storlek i spel är en definitionsfråga.

Morrowind på xbox körde ju en gigantisk interagerbar värld på en hårdvara som var jämförbar med Wii.

Så det handlar om tjockleken på snöret när man frågar sig ifall det nått sin maxlängd.

Medlem

15 fps strider fuck yee


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Storlek? Så de påstår att konsollen laddar in HELA världen på en och samma gång? Ånej, det strömmas ju efterhand som man rör sig på kartan, dvs storleken på kartan kan vara i princip obegränsad och det gör ingen skillnad på prestandan.

Medlem

Det ser verkligen fantastiskt ut, otroligt vackert.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Allexz:

Storlek? Så de påstår att konsollen laddar in HELA världen på en och samma gång? Ånej, det strömmas ju efterhand som man rör sig på kartan, dvs storleken på kartan kan vara i princip obegränsad och det gör ingen skillnad på prestandan.

Applåder till herr "se saker som inte finns där". Det är inte alls det de påstod. Utan att hårdvaran nu kan hantera ett spel som erbjuder openworld. Dvs. ökad storlek där laddningsskärmar teoretiskt sett inte behövs.

Det är tydligt att du inte vet vad det är som händer i bakgrunden ifall du tror att det inte är någon prestandaskillnad. Resurser måste läsas in och tas bort konstant i openworld spel. Det tar en hel del från vilken maskin som helst.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Ganska meningslöst uttalande då Quake 2 skulle pressa Wii U till det yttersta

Medlem
Skrivet av Cane:

Ganska meningslöst uttalande då Quake 2 skulle pressa Wii U till det yttersta

Här snackar vi "meningslösa uttalanden". Här är ett till: jag är en tomte. Det du!

Medlem
Skrivet av Cane:

Ganska meningslöst uttalande då Quake 2 skulle pressa Wii U till det yttersta

Snackar man ren prestanda är varenda current-gen konsol rent tragisk.

1
Skriv svar