Elite: Dangerous kan få tillökning

Robot
Elite: Dangerous kan få tillökning

Elite: Deadly registrerat hos europeisk varumärkesmyndighet. Men vad betyder det?


Medlem
Elite: Dangerous kan få tillökning

Är det en uppföljare så briserar jag, Dangerous är fortfarande långt ifrån vad som lovats och den innehållsfattiga releasen har alltid motiverats med att spelet skall utvecklar under många år framöver.

Nä detta är förmodligen den första expansionen planerad tidigast nästa vinter.
Hoppas då verkligen det!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Antagligen första expansionen. Så blir nästa Elite: Fatal?

Medlem

alltså jag vet inte ritktigt vad jag ska göra i spelet för tillfället, behöver nya mål =D

Medlem

Jag gissar på en hel expansion.
En fristående uppföljare är för tidigt, och Elite: Dangerous är ganska innehållsfattigt för tillfället.
En mindre DLC är trolig, men det låter långsökt att något så litet skulle heta "Elite: Deadly".


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Testpilot

Tycker Dangerous har massor av innehåll , fanns ju inte alls så många uppdrag i orginalet

Medlem
Skrivet av vuze2143:

alltså jag vet inte ritktigt vad jag ska göra i spelet för tillfället, behöver nya mål =D

Känner lite samma, jag väntar nog mest på att det ska få mer multiplayervänliga funktioner så jag kan övertala vänner att skaffa det. Elite är troligtvis mycket roligare tillsammans med vänner just nu än det är solo.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av vuze2143:

alltså jag vet inte ritktigt vad jag ska göra i spelet för tillfället, behöver nya mål =D

Känner lite samma, jag väntar nog mest på att det ska få mer multiplayervänliga funktioner så jag kan övertala vänner att skaffa det. Elite är troligtvis mycket roligare tillsammans med vänner just nu än det är solo.

Wings-uppdateringen släpps ju inom kort:
http://www.pcgamer.com/elite-dangerous-12-preview-flying-toge...
Det låter ungefär som vad du frågar efter.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag tror det handlar om en expansion som wow's Wrath of the lich king, cataclysm etc. Får jag gissa på innehållet så tror jag starkt på planetlandningar och att det kommer att kosta en liten slant.

Det kan inte vara nått annat än en expansion tycker man.
Elite: Dangerous är rätt tomt nu på content, och utvecklarna har sagt att de ska jobba med spelet i år framöver.

Medlem

Hoppas det är expansionen som gör det möjligt att landa på planeter.

Medlem

Flera expansioner har varit planerade från början men var beroende av hur framgångsrikt 'Dangerous' blev.
Nu när vi vet är de ju självklarheter.

Medlem
Skrivet av Buio:

Antagligen första expansionen. Så blir nästa Elite: Fatal?

Efter Deadly ranken så kommer Elite.
Hela skalan är följande:
Harmless, Mostly Harmless, Novice, Competent, Expert, Master, Dangerous, Deadly och slutligen Elite.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:

Antagligen första expansionen. Så blir nästa Elite: Fatal?

Efter Deadly ranken så kommer Elite.
Hela skalan är följande:
Harmless, Mostly Harmless, Novice, Competent, Expert, Master, Dangerous, Deadly och slutligen Elite.

Så Elite: Elite?

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Så Elite: Elite?

Hehe!

"grabbar har ni kört den nya spelet elite:mostly harmless, det är bäst! :D"

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Buio:

Antagligen första expansionen. Så blir nästa Elite: Fatal?

Efter Deadly ranken så kommer Elite.
Hela skalan är följande:
Harmless, Mostly Harmless, Novice, Competent, Expert, Master, Dangerous, Deadly och slutligen Elite.

Så Elite: Elite?

Precis


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar