Square Enix-samling finns nu på Humble Bundle

Inaktiv
Square Enix-samling finns nu på Humble Bundle

Lite mindre än ett år sedan, så köpte jag Thief och Tomb Raider. Så typiskt -.- Hade jag väntat tills i dag, så skulle jag få båda spelen och andra toppklassade spel för under 200 SEK.

Geeks Gaming
Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Lite mindre än ett år sedan, så köpte jag Thief och Tomb Raider. Så typiskt -.- Hade jag väntat tills i dag, så skulle jag få båda spelen och andra toppklassade spel för under 200 SEK.

Det var ett år sen... Det är gott om tid för att spela genom de båda utan att ångra köpet om du frågar mig. (Jag gjorde detsamma! Har inte ens klarat av Thief ännu.)

Medlem

Har man inga av de där titlarna på över 7 dollar, är det lätt värt 15 dollar. Humble bundle gillas på flera sätt!

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av nhagyavi:

Lite mindre än ett år sedan, så köpte jag Thief och Tomb Raider. Så typiskt -.- Hade jag väntat tills i dag, så skulle jag få båda spelen och andra toppklassade spel för under 200 SEK.

Det var ett år sen... Det är gott om tid för att spela genom de båda utan att ångra köpet om du frågar mig. (Jag gjorde detsamma! Har inte ens klarat av Thief ännu.)

Hehe. Mycket sant Jag har inte heller spelat klart Thief än

Medlem

Humble bundle får tummen upp, square enix dock tummen ned.

Medlem

Tack för tipset

Medlem

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Medlem
Skrivet av Freffo:

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Jag har aldrig märkt av någon bugg i DE:HR DC.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Freffo:

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Jag har aldrig märkt av någon bugg i DE:HR DC.

Okej, vart lite osäker då de två mest uppröstade kommentarerna på Steam säger att spelet är korrupt efter en uppdatering. Aja, då blir det la ett köp isf:)

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Freffo:

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Jag har aldrig märkt av någon bugg i DE:HR DC.

Okej, vart lite osäker då de två mest uppröstade kommentarerna på Steam säger att spelet är korrupt efter en uppdatering. Aja, då blir det la ett köp isf:)

Inte märkt av något sådant jag heller. Har en vän med ett par hundratals timmar spelat också, inga problem där.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Freffo:

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Jag har aldrig märkt av någon bugg i DE:HR DC.

Okej, vart lite osäker då de två mest uppröstade kommentarerna på Steam säger att spelet är korrupt efter en uppdatering. Aja, då blir det la ett köp isf:)

Inte märkt av något sådant jag heller. Har en vän med ett par hundratals timmar spelat också, inga problem där.

Tack för svar!

Moderator | Testpilot

Square Enix och inte ett enda Final Fantasy Spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Square Enix och inte ett enda Final Fantasy Spel.

Well, det ska ju komma fler spel till bundlen. Så vi får ju se!

Inaktiv
Skrivet av Freffo:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Freffo:

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Jag har aldrig märkt av någon bugg i DE:HR DC.

Okej, vart lite osäker då de två mest uppröstade kommentarerna på Steam säger att spelet är korrupt efter en uppdatering. Aja, då blir det la ett köp isf:)

Om spelen är korrupta på Steam så kör alltid "verify cache"


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Freffo:

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Kan bara svara för mig själv men har inte haft några problem alls. Blev lite sur när de släppte Directors Cut istället för att fixa orginalet. Men köpte nyligen Directors Cut ändå 80% off på steam. Ångrar inte en sekund. Har man inte orginalet eller har ogrinalet men kan få Dircetors Cut billigt så är det ett givet köp. Spelar just nu igenom spelet för sjätte gången och Directors Cut gör det hela bättre.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Freffo:

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Kan bara svara för mig själv men har inte haft några problem alls. Blev lite sur när de släppte Directors Cut istället för att fixa orginalet. Men köpte nyligen Directors Cut ändå 80% off på steam. Ångrar inte en sekund. Har man inte orginalet eller har ogrinalet men kan få Dircetors Cut billigt så är det ett givet köp. Spelar just nu igenom spelet för sjätte gången och Directors Cut gör det hela bättre.

Den version på humble, är det den faktiskt fixade versionen eller den gamla som var pretty much crap?

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Freffo:

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Kan bara svara för mig själv men har inte haft några problem alls. Blev lite sur när de släppte Directors Cut istället för att fixa orginalet. Men köpte nyligen Directors Cut ändå 80% off på steam. Ångrar inte en sekund. Har man inte orginalet eller har ogrinalet men kan få Dircetors Cut billigt så är det ett givet köp. Spelar just nu igenom spelet för sjätte gången och Directors Cut gör det hela bättre.

Den version på humble, är det den faktiskt fixade versionen eller den gamla som var pretty much crap?

Bilden och texten påstår att det är Directors Cut på Humble Bundle. Så det borde vara den fixade versionen.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Freffo:

Någon som vet om Deus Ex:HR Directors Cut har en massa buggar som det har rapporterats om i Steam?

Jag har Tomb Raider på PC och Sleeping Dogs på Xbox360. Är de andra spelen något att ha?

Kan bara svara för mig själv men har inte haft några problem alls. Blev lite sur när de släppte Directors Cut istället för att fixa orginalet. Men köpte nyligen Directors Cut ändå 80% off på steam. Ångrar inte en sekund. Har man inte orginalet eller har ogrinalet men kan få Dircetors Cut billigt så är det ett givet köp. Spelar just nu igenom spelet för sjätte gången och Directors Cut gör det hela bättre.

Den version på humble, är det den faktiskt fixade versionen eller den gamla som var pretty much crap?

Bilden och texten påstår att det är Directors Cut på Humble Bundle. Så det borde vara den fixade versionen.

Det här är en av omdömena som har gått många att undvika spelet. I alla fall steam utgåvan. Det är skrivet den 16 September 2014.

BUYER BEWARE!

The good:

Deus Ex: Human Revolution was a fantastic game when it came out.
The world is beautiful and immersive, and great care has been given to every little detail in it.
The story was intriguing, I was instantly hooked.
The voice acting, music and overall sound of the game was fantastic.
As of writing this, I've played through the original 2 times and am currently working on my 3rd playthough.

The bad:

The director's cut of this game is based on an older build, which means that the bugs that were patched out of the original DXHR are back!
As of writing this review, the last patch released was back in November of 2013. A year later, there has been no word from Eidos Montreal of another patch. Seems likely that they have simply moved on to other games by now.

Issues include:
Performance issues even on high-end rigs
Broken post-processing
Down right horrible texture pop in
And over 100 other bugs that can be found in this thread: http://steamcommunity.com/app/238010/discussions/0/8109393508...

Recommendation: DO NOT BUY! Find copies of the original DXHR and the DLC online, and redeem them on Steam.

Medlem

De har nu även lagt till Lara Croft and the Guardian of Light, Kane & Lynch Collection samt Startopia.

Startopia är utan tvekan värt att köpa hela samlingen för, hade jag inte redan ägt det hade jag lätt lagt vad de vill ha för allt. Hade spelet varit helt fritt från DRM hade det varit samma sak. Och det är väl det enda negativa jag har att säga om samlingen, att samtliga spel är Steam spel och inte är fria från DRM.

För de som är intresserade av den nya utgåvan av Sleeping Dogs har Square Enix även en pågående rea på det spelet samt andra spel på Humble Store (75%).

1
Skriv svar