The Order: 1886

Robot
The Order: 1886

Vinterns stora PS4-spel orsakade en eldstorm - hur kort är egentligen The Order: 1886? Fredrik Eriksson ger svar: alldeles för långt.

#ready-at-dawn, #telltale-games


Medlem
The Order: 1886

Inte förvånad det minsta ...

Medlem

Blir inget köp! Inväntar Bloodborne Nightmare Edition istället.

Medlem

ska bli kul att se vad IGN och liknande ger för betyg

Medlem

Fint spel, men kommer troligen inte spela det pga många anledningar, och mentaliteten utvecklarna har/hade under utvecklingen, tycker inte om att bli idiotförklarad "dom kan försöka"

Och ledde tydligen till ett mediokert spel.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

hmmm ajdå...

Medlem

Föga förvånande.
Om inte annat kanske det är värt några timmar om det någon gång hamnar som gratisspel med PS+.

Medlem

ska blir kul o spela i morgon


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

blir inte förvånad alls när man lägger mest tid på grafiken och inte spelet i sig.

Medlem
Skrivet av zammeman:

blir inte förvånad alls när man lägger mest tid på grafiken och inte spelet i sig.

Vänta har dom lagt ner nästan all sin energi på grafiken? Menar grafiken är inget speciellt, ser väldigt utdaterad faktiskt för att nytt AAA spel. Sen undrar jag hur dom lägger mest på grafiken? Har dom fler grafiker än programmerare än vad man normalt har eller?

Medlem

Upplösningen är vad som irriterar mig mest.
"Det ska se ut som en film"
Enda anledningen till att vi får svarta kanter hemma är pga. formatet på bio!

Medlem
Skrivet av DAoG:

Upplösningen är vad som irriterar mig mest.
"Det ska se ut som en film"
Enda anledningen till att vi får svarta kanter hemma är pga. formatet på bio!

Haha det förklarar varför jag tyckte spelet såg ut som re4 gör när du emulerade det på en pc genom gamecube emulator. Antar det gryniga och suddiga texturerna är något dom vill åt för att få det mer "cinematiskt" hur hög är fps i detta satsade dom på 25 fps för det är vad bio filmer har?

I knew it!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av zammeman:

blir inte förvånad alls när man lägger mest tid på grafiken och inte spelet i sig.

Vänta har dom lagt ner nästan all sin energi på grafiken? Menar grafiken är inget speciellt, ser väldigt utdaterad faktiskt för att nytt AAA spel. Sen undrar jag hur dom lägger mest på grafiken? Har dom fler grafiker än programmerare än vad man normalt har eller?

tar av dig pc-mössan en stund, grafiskt så är The Order en teknisk triumf som ett fåtal pc-spel kommer i närheten av,


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag fick klicka mig genom sju olika kanaler på Twitch innan jag fick se gameplay och inte bara mellansekvenser.

När utvecklare lättar på sitt recensionsembargo så här nära release är det orsak att vara misstänksam.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tack! Finns en genomgående bra tråd i recensionen och tycker du lyckas på ett objektivt sätt förklara ditt subjektiva ställningstagande till spelet. Känns som denna recension kan komma användas som mall för framtida för att hålla kvalitet på hög nivå! Bra jobb och tack för läsningen

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av zammeman:

blir inte förvånad alls när man lägger mest tid på grafiken och inte spelet i sig.

Vänta har dom lagt ner nästan all sin energi på grafiken? Menar grafiken är inget speciellt, ser väldigt utdaterad faktiskt för att nytt AAA spel. Sen undrar jag hur dom lägger mest på grafiken? Har dom fler grafiker än programmerare än vad man normalt har eller?

tar av dig pc-mössan en stund, grafiskt så är The Order en teknisk triumf som ett fåtal pc-spel kommer i närheten av,

Hahahaha du är rolig du. PC:n har kommit en bit sedan Compis och ABC80.

Din korkade kommentar till trots (förklara gärna vilken triumf du avser) så ser The Order rätt skapligt ut med trevliga miljöer men spelmässigt intresserar det mig inte det minsta. Trycka på knappar i rätt ordning gör jag på datorn hela tiden.

Medlem

Lär köpa detta begagnat om 2-3 år.

Medlem

Har ärligt verkat vara ett skitspel från första början.
Nåja skitspel kanske är att ta i men the order får inte mig att vilja ha en ps4.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av zammeman:

blir inte förvånad alls när man lägger mest tid på grafiken och inte spelet i sig.

Vänta har dom lagt ner nästan all sin energi på grafiken? Menar grafiken är inget speciellt, ser väldigt utdaterad faktiskt för att nytt AAA spel. Sen undrar jag hur dom lägger mest på grafiken? Har dom fler grafiker än programmerare än vad man normalt har eller?

tar av dig pc-mössan en stund, grafiskt så är The Order en teknisk triumf som ett fåtal pc-spel kommer i närheten av,

Hahahaha du är rolig du. PC:n har kommit en bit sedan Compis och ABC80.

Din korkade kommentar till trots (förklara gärna vilken triumf du avser) så ser The Order rätt skapligt ut med trevliga miljöer men spelmässigt intresserar det mig inte det minsta. Trycka på knappar i rätt ordning gör jag på datorn hela tiden.

en del recensenter påstå att The Order är det närmaste CGI-gameplay vi har kommit och det är väl en triumf?

well.. det verka vara en mixad pot av betyg allt i från 9 till 2..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Nej, det är ingen triumf. För att ett spel ska vara riktigt bra måste allting vara bra, inte bara det visuella.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har visserligen endast spelat ca 15-30 minuter (inte helt spel) av det här. Men på den tiden såg jag, fin cutscene, bra action, coola vapen, intressanta karaktärer och ansiktsuttryck samt narrativ som jag trånar efter.
Kan aldrig tänka mig annat än att det här är bra.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Lär köpa detta begagnat om 2-3 år.

Gratis genom ps+ om1-3 år tror jag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

ska bli kul att se vad IGN och liknande ger för betyg

65...
http://www.ign.com/articles/2015/02/19/the-order-1886-review

Det verkar snarare vara några mindre sidor som verkar löjligt positiva: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-order-1886/c...

Medlem

Då väntar jag till det dyker upp som gratisspel på PS+


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
phi
Medlem

Var väl inte direkt oväntat kan jag tycka.

Medlem

Jepp det blir att eventuellt testa det när det dyker upp på PS+. Eller kanske inte ens det med de här dåliga betygen.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av zammeman:

blir inte förvånad alls när man lägger mest tid på grafiken och inte spelet i sig.

Vänta har dom lagt ner nästan all sin energi på grafiken? Menar grafiken är inget speciellt, ser väldigt utdaterad faktiskt för att nytt AAA spel. Sen undrar jag hur dom lägger mest på grafiken? Har dom fler grafiker än programmerare än vad man normalt har eller?

tar av dig pc-mössan en stund, grafiskt så är The Order en teknisk triumf som ett fåtal pc-spel kommer i närheten av,

Hahahaha du är rolig du. PC:n har kommit en bit sedan Compis och ABC80.

Din korkade kommentar till trots (förklara gärna vilken triumf du avser) så ser The Order rätt skapligt ut med trevliga miljöer men spelmässigt intresserar det mig inte det minsta. Trycka på knappar i rätt ordning gör jag på datorn hela tiden.

Han sa ingenting ens om hur spelet var spelmässigt i sin "korkade kommentar". Läs vad han svarar på nästa gång istället, han bara sa till le masterrace killen att det verkligen ÄR snyggt, jag menar, hur blind/ignorant kan man vara att inte ens våga erkänna att det verkligen ser snyggt ut?

Jag skulle även gissa på att triumfen var att uppnå den grafiska miljön som spelet har med de klena komponenterna i konsolen.. Men jag antar att när du säger att "PC:n har kommit en bit" så jämför du GTX 980 med PS4:an där eller? Bra jobbat

Medlem

Man blir så arg helt enkelt. Hade verkligen sett fram emot detta spel för att äntligen spela ett spel som kunde haft en grym story men istället floppa det totalt.

Man vågar knappt hoppas på hur tex MGS 5, Uncharted 4 eller FF XV kommer vara om denna generationens spel endast kommer och bygga på att göra förbannat snygga spel men glömma det viktigaste som faktiskt är storyn.

Tur man inte förbokade. Nått köp blir det inte förrän man hittar det bland rea hyllorna.

123
Skriv svar