The Order: 1886 – Så här tycker storsajterna

Robot
The Order: 1886 – Så här tycker storsajterna

Embargot har lyfts, recensionerna är ute på nätet. Vad tycker världen om PS4-exklusiva The Order: 1886?


Medlem
The Order: 1886 – Så här tycker storsajterna

De flesta verkar vara ense om att spelet är ganska, "Eh". Tråkigt med tanke på att jag verkligen gillade konceptet och stilen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Man hade detta på känn. Att det bara skulle sträcka sig till medel som bäst. Hypen höjde endast intresset med det föll på allt annat.

Medlem

Haha fan då, jag som efter mycket velande fram och tillbaka "om det skulle bli bra eller inte" bestämde mig för att slutligen förhandsboka spelet för dyra pengar. Ungefär som Dying Light, man hade ingen aning om det skulle bli bra eller inte. Typ 50/50

Så det var väl på känn, men hade ändå hoppats att det skulle vara "bra" (med dagens betyg mätt) - typ en 7.5/8 så hade det räckt för att jag skulle vara nöjd.

Nu velar jag istället om man ska försöka häva förhandsbokningen och hitta på något annat imorgon...


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

GameTrailers= 8.2


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Haha fan då, jag som efter mycket velande fram och tillbaka "om det skulle bli bra eller inte" bestämde mig för att slutligen förhandsboka spelet för dyra pengar. Ungefär som Dying Light, man hade ingen aning om det skulle bli bra eller inte. Typ 50/50

Så det var väl på känn, men hade ändå hoppats att det skulle vara "bra" (med dagens betyg mätt) - typ en 7.5/8 så hade det räckt för att jag skulle vara nöjd.

Nu velar jag istället om man ska försöka häva förhandsbokningen och hitta på något annat imorgon...

Tragiskt med så är det.
Jag har slutat förhandsboka spel helt, antingen är de sönderhaypade så man blir grymt besviken, eller så är de så trasiga vid release så det går inte att spela dem.

Nu för tiden väntar jag alltid på lite recensioner och patchar

Frilansare
Skrivet av walter_iego:

GameTrailers= 8.2

Tackar, lagt till.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Hittebarn:

Haha fan då, jag som efter mycket velande fram och tillbaka "om det skulle bli bra eller inte" bestämde mig för att slutligen förhandsboka spelet för dyra pengar. Ungefär som Dying Light, man hade ingen aning om det skulle bli bra eller inte. Typ 50/50

Så det var väl på känn, men hade ändå hoppats att det skulle vara "bra" (med dagens betyg mätt) - typ en 7.5/8 så hade det räckt för att jag skulle vara nöjd.

Nu velar jag istället om man ska försöka häva förhandsbokningen och hitta på något annat imorgon...

Tragiskt med så är det.
Jag har slutat förhandsboka spel helt, antingen är de sönderhaypade så man blir grymt besviken, eller så är de så trasiga vid release så det går inte att spela dem.

Nu för tiden väntar jag alltid på lite recensioner och patchar

Ja, egentligen är det ju urbota dumt att förhandsboka någonting, men ville mest vara säker att man får tag på spelet på releasedagen för det bästa priset. Att det var en fredag påverkade ju en hel del också eftersom jag inte hade någonting planerat på helgen och gärna lirar då :).

Äh, den bästa recensionen får väl bli min egen. Det verkade ju ändå inte av recensionerna att döma att det nödvändigtvis inte är ett dåligt spel, bara att de kör "samma gamla"-konceptet.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Spelet verkade intressant först... men sen var det lite väl mycket sci-fi för att verka vettigt någonstans. xD

Medlem

När ska vi få ett nytt, riktigt bra steampunk spel!? De har prickat miljö och koncept 100% rätt, men när jag tittade besviket på de första trötta gamplay trailerna visste jag att det var kört för spelet...

Ge oss Mass Effect 1 i steampunk miljö! Djup, action och en bra jäkla story.

Medlem

På en skala 1-5 var det ju jävligt bra.

Medlem

Kändes väntat med tanke på alla oändliga trailers, bakom kulisserna, utvecklar-dagböcker etc etc om detta spel som Sony la upp på playstations youtube-kanal. De visste väl själva om bristerna och ville skaffa så mycket förhhandsbokningar som möjligt.

MEG
Medlem

Bäst är ändå Kotaku's betyg -Nej


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Lite ironiskt att det har fått högst betyg av Gametrailers, med "cinematiska" 30fps och upplösning.

Medlem

Another one (game studio) bites the dust.

Medlem

Trodde faktiskt detta skulle bli nåt. Tur att jag är fattig just nu, annars hade jag säkert köpt det. Nu väntar jag nog på rea backen. Lär gå ner i pris om 1 vecka med dessa betyg.

Medlem

Tack FZ, hade verkligen inte råd med ytterligare ett spel just nu.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

SoL
Medlem
Skrivet av N00bTr00per:

När ska vi få ett nytt, riktigt bra steampunk spel!? De har prickat miljö och koncept 100% rätt, men när jag tittade besviket på de första trötta gamplay trailerna visste jag att det var kört för spelet...

Ge oss Mass Effect 1 i steampunk miljö! Djup, action och en bra jäkla story.

Den 25 mars o med Bloodborne vågar jag nog påstå att kan du räkna med!

Medlem

Sjukt snyggt spel. Älskar tidsåldern. Men det ska ju vara roligt att spela och gärna några timmar gameplay.

Hade jag ägt en PS4, skulle jag lagt slantarna på ett annat spel. Underhållande gameplay är mycket viktigare än snygg grafik.

Medlem

Avbröt förhandsbokningen. Om försäljningen speglar betygen kan man nog få det betydligt billigare inom kort.

Gillar konceptet och grafiken så hoppas de får en chans till och kan göra en grym uppföljare.

Medlem

Låter som Son of Rome fast med vapen.

Medlem

Forbes: 6.5/10


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

De borde gjort en film istället.

Inaktiv

Svenska Gamereactor ger det bara en 6a, spelet ar snyggt, resten var kritik, buggit, stela kontroller, spelet ar kort mm,

Dom flesta ger the order ett halvhyfsat betyg,

Tur att det finns en del bra indie spel pa ps4, har tappat lusten att spela sakallade storspel,
kreaviteten finns hos indie speltillverkarna, det ar dom som kommer bli raddningen for spelens framtid.

Medlem

Jag visste att detta spel skulle bli skit


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Som jag skrev för 2 dagar sedan, flopp.

Ett patetiskt försök att göra om ett spel till en "cinematic story"

Medlem

Ni bör kanske presentera skalan för varje betyg? En femma säger mig inget om jag inte vet vad jag ska förhålla mig till.
Betyget "Nej" var dock glasklart

Redaktör
Skrivet av KaptenKanel:

Ni bör kanske presentera skalan för varje betyg? En femma säger mig inget om jag inte vet vad jag ska förhålla mig till.
Betyget "Nej" var dock glasklart

Enklare att man går direkt till respektive sajt och läser än att vi ska översätta varje.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av KaptenKanel:

Ni bör kanske presentera skalan för varje betyg? En femma säger mig inget om jag inte vet vad jag ska förhålla mig till.
Betyget "Nej" var dock glasklart

Enklare att man går direkt till respektive sajt och läser än att vi ska översätta varje.

Copy-paste och google translate är väl journalistens bästa redskap?

Precis som Doritos och Mtn Dew är dess bröd och vatten x'D...

12
Skriv svar