Dice-bossen: "Hardline är definitivt ett fullvärdigt Battlefield"

Robot
Dice-bossen: "Hardline är definitivt ett fullvärdigt Battlefield"

Battlefield Hardline är inget blekt fullpris-dlc, menar Dice-chefen och upplyser FZ om att rånaridén föddes åratal innan rånen i Payday och GTA V.

#battlefield-hardline, #dice, #dead-space, #visceral-games, #battlefield-4, #battlefield-2, #payday-2, #gta-v-2, #battlefield-1942


Avstängd
Dice-bossen: "Hardline är definitivt ett fullvärdigt Battlefield"

Hardline är bra.

Bättre än BF4.

Medlem

Ge mig den Vetrex du håller på bilden din gamla galt! Hade gjort sig så mycket bättre hos mig!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Battlefield 4 - Payday reskin edition.
Bort med alla jävla granater, rpgs,smaws, m79, 320s. Det ska vara tjuv och polis, nu är det fortfarande militär vs militär. Vilket blir så jävla tråkigt.

Medlem

BFH är ett dlc med polistema. Punkt slut.

Hade haft svårt att urskilja på om jag spelade BF4 eller Hardline efter några bärs, hade räckt med en mild berusning för att förvirra läget.

BF4.5

Medlem

Minestorm på Vectrex, så jäkla kul spel fortfarande. Bara att dra fram trotjänaren och ta sig en omgång tror jag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Alla ni som säger att det är ett reskinnat BF4, säger inte ni fel nu? Jag menar, ni sade ju att BF4 var reskinnat BF3?

Alltså är väl Battlefield Hardline ett reskinnat BF3? Eller hur ska ni ha det?

Medlem

Vf*n ska han annars säga :P.

DICE och EA gör en "Call of Duty", och kommer nu sönderstressa dessa spel. Trist utveckling, men så går det när en bransch genererar miljarder till riskkapitalister.

Ska börja läsa böcker igen istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om mpbetan speglar fullversionen blir det inga pengar från det här hållet.1 timme stal ni av mitt liv men inte mina pengar. Bf4>Hardline


signatur

Styret upp och däcken ner

dmn
Medlem

Med tanke på hur mycket bullshit som kräkts ut ur Karl Magnus Troedssons mun vad beträffar Battlefield har jag slutat lyssna för länge sedan.

Den dagen han säger att de återinför in mod-stöd, och det verkligen händer, återfår han mitt förtroende.

Medlem

Går inte ta Troedsson på allvar. Allt han säger i samband med det han jobbar med är alltid rena lögnen eller väldigt överdrivet.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

haha gå och lägg dig din hycklare

Medlem
Citat:

Vår idé med Battlefield är att det ska vara en shooter som attraherar så många spelare som möjligt

Just det här är det största problemet med de senaste Battlefieldspelen, för många ägg i samma korg. Detta gör så att istället för att ha ett riktigt bra multiplayerspel inriktat på vad som gjorde serien så populär från början, så får vi ett spel med många mediokra delar istället...

Inaktiv

Det är svårt att ta Dice seriöst när dem dinglar som marionettdockor utav EA. Dem släpper gärna ofärdiga spel som kräver åtskilliga fixar och uppdateringar för att ens bli någorlunda spelbart. Tyvärr finns det inget synonymt med Dice när man en gång tänkte kvalité när namnet nämndes.

För den som undrar; nej, jag har inte provspelat Hardline av den dystra anledningen att jag på senare tid blivit otroligt besviken på deras produkter. Jag tvivlar nämligen starkt på att ett förändrat kvalitétstänkande hos Dice.

Medlem

Gör vad ni vill med Battlefield - jag hade föredragit om de gick tillbaka lite till rötterna - men se bara till att Battlefront blir ordentligt behandlat.

Medlem

Jag trodde Final Stand var sista DLCt för BF4??

Så Hardline är sista nu istället?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Dice-bossen: "Hardline är definitivt ett fullvärdigt Battlefield"

Spelupplevelsen i betan: "Hardline är definitivt inte ett fullvärdigt Battlefield".

Sitter nu och funderar vilken källa som är trovärdigast.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är väl ett ok spel, men döp det inte till Battlefield, för det är det tyvärr inte :/

Inaktiv

Luktar flopp...BF 4.5

Medlem

"Som du säkert känner till har det varit en del snack om buggar i Battlefield 4…"

"– Jaså...?!"

In total denial... Like a B055!

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:

haha gå och lägg dig din hycklare

Skrivet av Idono:

Går inte ta Troedsson på allvar. Allt han säger i samband med det han jobbar med är alltid rena lögnen eller väldigt överdrivet.

Benägen att hålla med fullständigt. Samtliga svar skriker "sell sell sell".

Samtliga BF är rena kassakor istället för bra spel.

QJ
Medlem

Köpte inte BF4:a, efter fiaskot med BF3 var ju totalt ospelbart det med i början, Bad Company 2 gick väl inget vidare att spela dom första veckorna det heller var grova buggar vad jag kommer ihåg.
Så nej som många andra säger tror inte på ett enda ord som kommer ur den där VD:s mun....Det finna noll chans att jag köper Hardline. Hade jag vart DICE hade jag gått tillbaka till att göra en ny version av 1942 alltså 2:a Världskriget tema.
OCH då göra det riktigt bra från början!

Redaktör
Skrivet av GREY-task:

"Som du säkert känner till har det varit en del snack om buggar i Battlefield 4…"

"– Jaså...?!"

In total denial... Like a B055!

Han var grovt ironiskt. Hörs förstås inte i text, men jag hoppades att det skulle framgå.


signatur
Medlem

Håller tummarna för star wars battlefront.
Ea's spel brukar gå ned i pris efter 3-4 månader, då kanske det blir Hardline


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av JonathanRL:

Alla ni som säger att det är ett reskinnat BF4, säger inte ni fel nu? Jag menar, ni sade ju att BF4 var reskinnat BF3?

Alltså är väl Battlefield Hardline ett reskinnat BF3? Eller hur ska ni ha det?

Som gammal BF veteran kan jag inte se skillnad mellan om folk lirar BF3, BF4 eller Hardline.

Och BF3 var ju egentligen bara ett reskinnat BC2 utan passionen med BF2 influenser utan djupet.

Så tror hardline kan räknas som homeopati spel vid det här laget, så urvattnad den här franchisen börjar bli...

Tror Dice kan så mycket mer om de bara fick skapa lite nytt, men de har blivigt fastkedjade vid de här spelen pga folk är får och fortsätter köper.

Inaktiv

Codename Eagle var föregångarn till Battlefield?
Saknar det spelet.. eldkastar tanks och flygplansupplevelsen <3


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Om dom måste försäkra folk om att så är fallet, vad säger det om spelet?

Medlem

Tycker inte Hardline är ett BF 4 i annan kostym. Ser det faktiskt som något nytt. Felet en del gör (tror jag iaf) att bara för det innehåller namnet Battlefield så drar man likheter mot de tidigare bf spelen. Vilket är helt naturligt. Men man får tänka lite utanför lådan och mer fritt. Ett bolag som gör ett helt nytt bf, med stöd av grund utvecklarna. Man får väll tänka "vad kan det bidra med? Vad har de för idéer för att driva scenen vidare?"

Spelade E3 Alphan, vilket kändes som CS 1.6 ren grafiskt och snabbare än bf4, vid betan som var nu för några veckor sedan. Så kändes det som något helt annat, något nytt och fräscht faktiskt. Likheter med bf, ja (menyer, vapen och lite sådant) men tycker absolut inte att det känns som copy/paste med nya skins.

Hade skit roligt i betan och det blir ett köp för min del. Tyckte faktiskt folk samarbetade, vilket är ovanligt i bf4 om man inte kör tillsammans med kompisar.

Man får tycka precis vad man vill, men Visceral har mitt stöd i detta.

12
Skriv svar