En dinosaurie som rumskompis

Medlem
En dinosaurie som rumskompis

Ikväll har jag spenderat kvalitetstid med Selma genom att rengöra filter, byta ut vatten och leka lite. Trots att jag oftast får klappa henne på huvudet gäller det att vara på sin vakt, för när hon inte är på kelhumör är hon på bithumör.

[ia=1034779; medium]
"Omma nomma, ett finger."

När jag tänker efter är det faktiskt som att ha en dinosaurie i vardagsrummet. En bitsk liten dinosaurie som ibland vill ligga på en handduk i soffan medan vi tittar på film.

[ia=1034778; medium]
Selma, 33 år ung. Hon har ett hack i näsborren som gör att hon visslar när hon andas.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
En dinosaurie som rumskompis

Häftigt. Hur gammal kan just den här sortens sköldpadda bli?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Häftigt. Hur gammal kan just den här sortens sköldpadda bli?

Normalt mellan 20 och 30 år i fångenskap, men vissa har blivit över 40!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent

En av mina första katter hette Selma! Jäkligt fin liten dinosaurie du har, vårda henne ömt


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Själv diggar jag den här dinosauren mest; http://en.wikipedia.org/wiki/Muttaburrasaurus


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

En av mina första katter hette Selma! Jäkligt fin liten dinosaurie du har, vårda henne ömt

Håll med om att det är ett namn som passar oavsett vilket djur man döper! Du kan ge dig på att den här ödlan är bortskämd som få.

Skrivet av redruM:

Själv diggar jag den här dinosauren mest; http://en.wikipedia.org/wiki/Muttaburrasaurus

"Muttaburrasaurus"... Den ser precis lika fånig ut som namnet antyder.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hur "förvarar" man sköldpaddor som husdjur egentligen? Är det enbart akvarium som gäller eller har man dem i en bur kopplat till akvarium eller hur funkar det? Frigående kanske?

Tanke på storleken känns ju ett akvarium (om det inte är riktigt stort) som en väldigt liten yta för en sådan stor varelse. Fast det kanske bara är jag.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hur "förvarar" man sköldpaddor som husdjur egentligen? Är det enbart akvarium som gäller eller har man dem i en bur kopplat till akvarium eller hur funkar det? Frigående kanske?

Tanke på storleken känns ju ett akvarium (om det inte är riktigt stort) som en väldigt liten yta för en sådan stor varelse. Fast det kanske bara är jag.

Vattensköldpaddor behöver endast vatten och en liten plattform att sola sig på. Selmas nuvarande akvarium är 250 liter och hon har gott om svängrum att simma runt i.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar