Spela Call of Duty: Advanced Warfare gratis i helgen

Robot
Medlem
Spela Call of Duty: Advanced Warfare gratis i helgen

om dom betalar mig 1000kr så kanske jag kan tänka mig ladda hem spelet för att sedan delete det direkt, så mycket är det där spelet värt ^^

Medlem

Redan prövat det på förra gratishelgen som var för någon månad sedan, men ärligt talat så det kändes inte som cod alls. Samma var det med cod ghosts.

Jag kör hellre titanfall, det ger mig mer nöje, enda cod spelen jag föredrar nu är black ops 2 och spelen före BO2

Medlem
Medlem

ända CoD som var något att hänga i julgranen var absolut första medal of honor.

Medlem

Äger det, ångrar det.

Medlem

Jag har inte testat ett COD spel sedan typ 3an.. Kanske är dags att i alla fall testa det... ...

Fast nä, fortsätter på Star Wars: The Force Unleashed istället.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:

Äger det, ångrar det.

Köpte det. Bytte in det mot Dragon Age 3. Ångrar mig inte.

Skrivet av PcKaffe:

Jag har inte testat ett COD spel sedan typ 3an.. Kanske är dags att i alla fall testa det... ...

Fast nä, fortsätter på Star Wars: The Force Unleashed istället.

Det gör du rätt i. Jag var i samma spår, hade inte spelat ett COD sedan Black Ops. Tänkte att i år var det dags. Blev riktigt besviken. Jag är väl gammal nu men det var en ADHD-fest av sällan skådat slag. Jag älskade Modern Warfare och gillade Modern Warfare 2... får väl spela dom istället.

Medlem

Någon som vet hur försäljningssiffrorna är? Har de börjat sälja mindre nu eller är det ännu ett rekord?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Krävde 43 Gb för installtion..för vad?!

Medlem

Första matchen var "rolig"... men allt har gått i helt fel riktning tycker jag. COD är inte längre som det en gång var.

70% av matchen och spelarna så befinner sig alla i luften, så det är ett eviga tittande upp och ner, hoppande fram och tillbaka :/
Glad att jag inte köpte detta heller.

Finns säkert dom som gillar detta, men då föredrar jag nog hellre titanfall som har större banor

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av burkmopp:

Äger det, ångrar det.

Köpte det. Bytte in det mot Dragon Age 3. Ångrar mig inte.

Kan man göra det? Antagligen försent nu men ändå, hade ju varit guld värt, eller kronor i alla fall.

Skrivet av Remus:

Någon som vet hur försäljningssiffrorna är? Har de börjat sälja mindre nu eller är det ännu ett rekord?

De har inte redovisat siffrorna eftersom det inte har sålt så där värst bra. Det existerar en sorts CoD-kris nu, en utmattning på de här spelen, men jag tror det är bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Någon som kan berätta ifall spelet är låst till 91fps eller ej? Sitter med en 144hz skärm och kör nvidia lightboost så behöver veta, google verkar bara ge förvirrande svar och pallar inte dra hem 40gb för att kolla.

Tack ifall någon kan dementera eller bekräfta detta!

Medlem
Skrivet av pelson:

Någon som kan berätta ifall spelet är låst till 91fps eller ej? Sitter med en 144hz skärm och kör nvidia lightboost så behöver veta, google verkar bara ge förvirrande svar och pallar inte dra hem 40gb för att kolla.

Tack ifall någon kan dementera eller bekräfta detta!

Ganska säker på 91 fps då jag inte får det flytet jag vill åt av min 120hz skärm som exempelvis quake live ger mig, "in spades" så att säga

Medlem

45 gig. Nä då får det nog vara!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tyckte om spelet faktiskt. Tillfört lite ny stridsmekanik. Har inte tyckt om COD sen WaW och MW2. Men 599 för ett spel är inte försvarbart.

Såg att de sänkt priset precis! 39 euro är är ok pris! Fast gäller bara ett par dagar till...

Medlem

Jag förväntade mig inte så många negativa kommentarer när jag klickade mig in till artikeln.

Jag tycker att Advanced Warfare verkar helt OK. Nej, det är fortfarande ingenting jag vill lägga pengar på, men jag har åtminstone någorlunda roligt nu till skillnad från Ghost.

Spelet verkar dock lida av en del tekniska problem. Den första timman kämpade jag mot stuttering i spelet trots att jag låg på 80-90 FPS. Spelet har kraschat till skrivbordet två gånger under laddningstid på ~2 timmars speltid, och menyn känns väldigt "konsolifierad".

Jag gillar dock hur man kan modifiera sin karaktär och t.o.m. spela som kvinna - även om de flesta klädalternativen känns ganska barnsliga (eldsflammor, flaggor och dödskallar).


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av eatem:
Skrivet av burkmopp:

Äger det, ångrar det.

Köpte det. Bytte in det mot Dragon Age 3. Ångrar mig inte.

Kan man göra det? Antagligen försent nu men ändå, hade ju varit guld värt, eller kronor i alla fall.

Jag hade det till ps4, till PC är det ju svårare

Medlem

Jag är nog rätt annorlunda. AW är det enda jag spelat regelbundet sedan det kom.

Inaktiv

Tack för tipset FZ men tror att jag står över!

Medlem

Jag körde en hel del Modern Warfare 2 som jag tyckte var riktigt bra. Har provat lite av de nyare utan att riktigt fastna men Advanced Warfare var ett riktigt bottennapp. Hoppa och tramsa omkring på det här viset känns totalt felplacerat i detta spel. Efter omkring 10 timmar gick jag tillbaka till Battlefield 4 och har aldrig tittat tillbaka på detta skrotet igen. Snacka om klasskillnad.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Remus:

Någon som vet hur försäljningssiffrorna är? Har de börjat sälja mindre nu eller är det ännu ett rekord?

De har inte redovisat siffrorna eftersom det inte har sålt så där värst bra. Det existerar en sorts CoD-kris nu, en utmattning på de här spelen, men jag tror det är bra.

Enda anledningen till att jag skulle vilja köpa ett nytt Cod vore om de gick tillbaka till Andra världskriget...

Skrivet av Jozo:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Remus:

Någon som vet hur försäljningssiffrorna är? Har de börjat sälja mindre nu eller är det ännu ett rekord?

De har inte redovisat siffrorna eftersom det inte har sålt så där värst bra. Det existerar en sorts CoD-kris nu, en utmattning på de här spelen, men jag tror det är bra.

Enda anledningen till att jag skulle vilja köpa ett nytt Cod vore om de gick tillbaka till Andra världskriget...

Det kommer aldrig hända, för vad skulle de locka folk att förboka för?

"Preorder and get this exklusive Nazi MG34 Light Machine Gun!"

- eller:

"Custom skins for your Führer!"

Jag tror spelutvecklarna är trötta på nazister och vill hellre köra med något som är mer säkert och intressant (enligt dem).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Remus:

Någon som vet hur försäljningssiffrorna är? Har de börjat sälja mindre nu eller är det ännu ett rekord?

De har inte redovisat siffrorna eftersom det inte har sålt så där värst bra. Det existerar en sorts CoD-kris nu, en utmattning på de här spelen, men jag tror det är bra.

Enda anledningen till att jag skulle vilja köpa ett nytt Cod vore om de gick tillbaka till Andra världskriget...

Det kommer aldrig hända, för vad skulle de locka folk att förboka för?

"Preorder and get this exklusive Nazi MG34 Light Machine Gun!"

- eller:

"Custom skins for your Führer!"

Jag tror spelutvecklarna är trötta på nazister och vill hellre köra med något som är mer säkert och intressant (enligt dem).

Dessutom innebär ett futuristiskt spel mer frihet för utvecklarna eftersom man inte behöver vara historiskt korrekt på samma sätt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Jag gillar att folk länge gnällt på att ingenting händer med Call of Duty spelen och nu när dom väl gör en ändrig så gnällar alla och säger att det inte är Call of Duty längre. Visst, jag säger inte att de nödvändigtvis tog rätt riktning men fortfarande.

Medlem

Låt COD och MW brinna i helvetet med det skit dom levererat på senare tid.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av eatem:
Skrivet av burkmopp:

Äger det, ångrar det.

Köpte det. Bytte in det mot Dragon Age 3. Ångrar mig inte.

Kan man göra det? Antagligen försent nu men ändå, hade ju varit guld värt, eller kronor i alla fall.

Jag hade det till ps4, till PC är det ju svårare

So much for pc master race, huh? >:

Medlem

Äh, var ju bara multiplayer delen. Vem orkar en online FPS nuförtiden, bara en massa snorungar som svär som borstbindare och har långa monologer om folks sexualitet.


signatur

I drank what?

Medlem

Hittar inte ett skit på Steam om att jag kan spela gratis, går inte att ladda hem något alls.

12
Skriv svar