Blizzard testar mikrotransaktioner i Diablo III
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Superbra inlägg, om jag kunde hade jag skrivit precis samma!
https://blog.destiny.gg/starcraft-2-legacy-into-the-void/
En bra läsning för att förstå vad det kan innebära. CS:GO är ett utmärkt exempel på hur mikrotransaktioner har lyft ett helt spel och öppnat upp en stor esport scen igen.
Många människor vill spendera mer pengar på en produkt än inköpspriset, andra vill inte. Så länge man inte köper saker som påverkar gameplay eller andra spelare som inte har betalat.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Då pratar du nog med en väldigt liten grupp människor.
Du ser bara här i kommentarsfältet att många verkar vara positiva till just mikrotransaktioner, så även jag.
Så länge det det ej ger några fördelar och istället bara är kosmetiska effekter.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Håller helt med. Dota 2 är också ett bra exempel i mitt tycke. Rent estetiska saker, som dessutom de som gjort dem får en del av vinsten på. Och spelet kommer med nytt innehåll och uppdateringar ofta. För att inte tala om deras kompendium och dylikt. Rätt mycket roliga idéer.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
I starcraft 2 scenen finns det många(inkl. mig) som gärna skulle se någon form av microtransaktioner för att hålla igång spelet, gärna i form av skins/ljud/porträtt osv, inget som ger en direkt fördel i spelet såklart.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Ett superb exempel där, helt klart.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Som en viss cynisk britt brukar säga så kan man inte vara säker på att företaget i och med mikrotransaktioner inte kommer att ändra på spelets balans för att få folk att betala mer.
Och om dem inte kan lägga tid på D3 så gör de ju något helt fel nu då de patchade D2 fram till 2011, 11 år efter release, och det spelas fortfarande på battle.net om jag inte har helt fel(?).
"har märkt att många spelare uttryckt intresse för mikrotransaktioner i Diablo III
Nu har jag inte spelat på ett bra tag, men är det någonting spelare har skrikit efter på alla forum så är det ju microtransactions, och inte saker som bättre drop rates och customized loot.
Jävla pajas uttalande!
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Där hade du ju en riktigt bra poäng iofs. Hade gärna sett att Blizzard var ärliga nog att medge det dock, istället för att ta cred genom att låtsas tillmötesgå spelarnas önskemål...något som knappast hade kunnat vara mer verklighetsfrämmande.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Superbra inlägg, om jag kunde hade jag skrivit precis samma!
Det räcker du kopierar hans text ju
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Path of Exile finansieras ju helt av mikrotransaktioner och många gamla D2-spelare föredrar det spelet framför D3. Så att just mikrotransaktionerna skulle skrämma bort fans tror jag inte. Allt handlar om hur det används, vad som säljs och hur mycket det kostar.
Dock är ju PoE helt gratis till skillnad från D3.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade&amp;#039;a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Som en viss cynisk britt brukar säga så kan man inte vara säker på att företaget i och med mikrotransaktioner inte kommer att ändra på spelets balans för att få folk att betala mer.
Och om dem inte kan lägga tid på D3 så gör de ju något helt fel nu då de patchade D2 fram till 2011, 11 år efter release, och det spelas fortfarande på battle.net om jag inte har helt fel(?).
Du har helt fel. Diablo 2 patchades intensivt fram till slutet av 2001. Sen kom det en patch varannat/ var tredje år. Skulle inte kalla Blizzards skräppatch dom släppte 2011 i samband till att diablo 3 var på g för att underhålla spelet... Patchen dom släppte 2011 med respecs dödade förövrigt i princip spelet.
Tror knappast blizzard behöver mer pengar för att utveckla... kassakon WoW drar in miljarder i månaden. Visst dom har många anställda. Men ändå. Ok om det var ett indieföretag eller nåt som knopar med ett spel. Men blizzard har massa populära spel och jag tror nämligen i detta fall att det är girigheten som talar.
Path of Exile finansieras ju helt av mikrotransaktioner och många gamla D2-spelare föredrar det spelet framför D3. Så att just mikrotransaktionerna skulle skrämma bort fans tror jag inte. Allt handlar om hur det används, vad som säljs och hur mycket det kostar.
Dock är ju PoE helt gratis till skillnad från D3.
Ja. Och visst är det tråkigt när mikrotransaktioner förekommer i spel som man redan betalt för. Men om man gör det snyggt, inte påträngande och inte låter det bli en drivande faktor i utvecklingen (att få fler att betala mikrotransaktioner) så menar jag bara att det inte måste vara negativt.
Path of Exile finansieras ju helt av mikrotransaktioner och många gamla D2-spelare föredrar det spelet framför D3. Så att just mikrotransaktionerna skulle skrämma bort fans tror jag inte. Allt handlar om hur det används, vad som säljs och hur mycket det kostar.
Instämmer och just Path of Exile har lyckats på den fronten. Det finns lite utility-doningar såsom utökad stash samt en hel del kosmetiska effekter och dylikt för ens karaktärer. Ett smart koncept utan att rubba själva balansen i spelet på något vis.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Har flera polare som betalar för skins i LoL, så även jag.
Tycker inte det förstör spelet alls.. Bara det handlar om kosmetiska saker, man behöver ju faktiskt inte köpa skins.
"Timed experience boosts." Om detta kommer till live så tackar jag för kaffet och spelar någe annat.
För att det påverkar dig när du spelar eller? Tänk dig, vi låtsas att jag betalar för en boost eftersom jag inte har så mycket tid att spela men vill ändå snabba på min lvling av gubben för att se mer innehåll. Hur kan det på något sätt påverka dig? Det är ju inte ett multiplayerspel där du och jag kommer att mötas och min boost kommer att göra så att jag vinner över dig.
IDKFA
"Timed experience boosts." Om detta kommer till live så tackar jag för kaffet och spelar någe annat.
För att det påverkar dig när du spelar eller? Tänk dig, vi låtsas att jag betalar för en boost eftersom jag inte har så mycket tid att spela men vill ändå snabba på min lvling av gubben för att se mer innehåll. Hur kan det på något sätt påverka dig? Det är ju inte ett multiplayerspel där du och jag kommer att mötas och min boost kommer att göra så att jag vinner över dig.
Problemet som du inte verkar ha greppat är att det idag existerar en leaderboard och seasonal play. Dvs det är nu mer en tävling med rankings. Då är det inte ok med pay2win vilket det blir med boostad exp. Kan jag dubblera mina paragon levels mot dina så skall du se att jag är bra mycket starkare än dig och du har inte en chans mot mig på leaderboardsen iom att paragon levels inte har något nåbart tak under en säsong.