Blizzard testar mikrotransaktioner i Diablo III

Robot
Blizzard testar mikrotransaktioner i Diablo III

Än så länge bara i asiatiska regioner.


Inaktiv
Blizzard testar mikrotransaktioner i Diablo III

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Medlem

Sålänge man inte kan köpa items direkt från shop så gör det mig inte så mycket. Vad kan kan förstå så ska man kunna köpa olika buffs och lite pets och annat lull-lull?

Medlem
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.

Superbra inlägg, om jag kunde hade jag skrivit precis samma!

Medlem

https://blog.destiny.gg/starcraft-2-legacy-into-the-void/

En bra läsning för att förstå vad det kan innebära. CS:GO är ett utmärkt exempel på hur mikrotransaktioner har lyft ett helt spel och öppnat upp en stor esport scen igen.

Många människor vill spendera mer pengar på en produkt än inköpspriset, andra vill inte. Så länge man inte köper saker som påverkar gameplay eller andra spelare som inte har betalat.

Medlem

Jag har absolut inget problem mot mikrotransaktioner sålänge det är kosmetiska effekter eller annat halvanvändbart men som ändå inte ger något speciellt övertag mot de som inte köper det.

Medlem

Möjligheten att köpa fler character slots och mer bankspace skulle vara bra, eftersom de vägrar ge bort det gratis.

Medlem

Spelar fortfarande spelet väldigt mycket och om de inför mikrotransaktioner som bara är skins och boosts betalar jag gärna för fortsatt utveckling Bara de inte börjar sälja exklusiva vapen/sets.

Medlem
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Då pratar du nog med en väldigt liten grupp människor.
Du ser bara här i kommentarsfältet att många verkar vara positiva till just mikrotransaktioner, så även jag.
Så länge det det ej ger några fördelar och istället bara är kosmetiska effekter.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.

Håller helt med. Dota 2 är också ett bra exempel i mitt tycke. Rent estetiska saker, som dessutom de som gjort dem får en del av vinsten på. Och spelet kommer med nytt innehåll och uppdateringar ofta. För att inte tala om deras kompendium och dylikt. Rätt mycket roliga idéer.

Medlem

Path of Exile finansieras ju helt av mikrotransaktioner och många gamla D2-spelare föredrar det spelet framför D3. Så att just mikrotransaktionerna skulle skrämma bort fans tror jag inte. Allt handlar om hur det används, vad som säljs och hur mycket det kostar.

Medlem
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

I starcraft 2 scenen finns det många(inkl. mig) som gärna skulle se någon form av microtransaktioner för att hålla igång spelet, gärna i form av skins/ljud/porträtt osv, inget som ger en direkt fördel i spelet såklart.

Inaktiv
Skrivet av aholman:
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.

Ett superb exempel där, helt klart.

Medlem

"Timed experience boosts." Om detta kommer till live så tackar jag för kaffet och spelar någe annat.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.

Som en viss cynisk britt brukar säga så kan man inte vara säker på att företaget i och med mikrotransaktioner inte kommer att ändra på spelets balans för att få folk att betala mer.

Och om dem inte kan lägga tid på D3 så gör de ju något helt fel nu då de patchade D2 fram till 2011, 11 år efter release, och det spelas fortfarande på battle.net om jag inte har helt fel(?).

Medlem

Estetiska saker, pets osv är helt OK.
Vapen, utrustning etc INTE OK!
Speciellt inte i ett spel som har ett inköpspris.
Hade varit LITE försvarbart i ett gratisspel men absolut INTE i D3!

Medlem
Skrivet av Blizzard:

"har märkt att många spelare uttryckt intresse för mikrotransaktioner i Diablo III

Nu har jag inte spelat på ett bra tag, men är det någonting spelare har skrikit efter på alla forum så är det ju microtransactions, och inte saker som bättre drop rates och customized loot.
Jävla pajas uttalande!

Medlem
Skrivet av aholman:

Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.

Där hade du ju en riktigt bra poäng iofs. Hade gärna sett att Blizzard var ärliga nog att medge det dock, istället för att ta cred genom att låtsas tillmötesgå spelarnas önskemål...något som knappast hade kunnat vara mer verklighetsfrämmande.

Medlem
Skrivet av HardRenaLine:
Skrivet av aholman:
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.

Superbra inlägg, om jag kunde hade jag skrivit precis samma!

Det räcker du kopierar hans text ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bennii:

Path of Exile finansieras ju helt av mikrotransaktioner och många gamla D2-spelare föredrar det spelet framför D3. Så att just mikrotransaktionerna skulle skrämma bort fans tror jag inte. Allt handlar om hur det används, vad som säljs och hur mycket det kostar.

Dock är ju PoE helt gratis till skillnad från D3.

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av aholman:
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade&amp;amp;#039;a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.

Som en viss cynisk britt brukar säga så kan man inte vara säker på att företaget i och med mikrotransaktioner inte kommer att ändra på spelets balans för att få folk att betala mer.

Och om dem inte kan lägga tid på D3 så gör de ju något helt fel nu då de patchade D2 fram till 2011, 11 år efter release, och det spelas fortfarande på battle.net om jag inte har helt fel(?).

Du har helt fel. Diablo 2 patchades intensivt fram till slutet av 2001. Sen kom det en patch varannat/ var tredje år. Skulle inte kalla Blizzards skräppatch dom släppte 2011 i samband till att diablo 3 var på g för att underhålla spelet... Patchen dom släppte 2011 med respecs dödade förövrigt i princip spelet.

Tror knappast blizzard behöver mer pengar för att utveckla... kassakon WoW drar in miljarder i månaden. Visst dom har många anställda. Men ändå. Ok om det var ett indieföretag eller nåt som knopar med ett spel. Men blizzard har massa populära spel och jag tror nämligen i detta fall att det är girigheten som talar.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Bennii:

Path of Exile finansieras ju helt av mikrotransaktioner och många gamla D2-spelare föredrar det spelet framför D3. Så att just mikrotransaktionerna skulle skrämma bort fans tror jag inte. Allt handlar om hur det används, vad som säljs och hur mycket det kostar.

Dock är ju PoE helt gratis till skillnad från D3.

Ja. Och visst är det tråkigt när mikrotransaktioner förekommer i spel som man redan betalt för. Men om man gör det snyggt, inte påträngande och inte låter det bli en drivande faktor i utvecklingen (att få fler att betala mikrotransaktioner) så menar jag bara att det inte måste vara negativt.

Medlem

För utseende - visst, det kan jag gå med på. Boosters? Nej, inte i Diablo 3, åtminstone inte om det påverkar leaderboards.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Path of Exile finansieras ju helt av mikrotransaktioner och många gamla D2-spelare föredrar det spelet framför D3. Så att just mikrotransaktionerna skulle skrämma bort fans tror jag inte. Allt handlar om hur det används, vad som säljs och hur mycket det kostar.

Instämmer och just Path of Exile har lyckats på den fronten. Det finns lite utility-doningar såsom utökad stash samt en hel del kosmetiska effekter och dylikt för ens karaktärer. Ett smart koncept utan att rubba själva balansen i spelet på något vis.

Medlem

Problem ser jag är väl att diablo3 och expansionen kosta 80 euro och path är helt gratis


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Segas:

Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade&#039;a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...

Har flera polare som betalar för skins i LoL, så även jag.
Tycker inte det förstör spelet alls.. Bara det handlar om kosmetiska saker, man behöver ju faktiskt inte köpa skins.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

"Timed experience boosts." Om detta kommer till live så tackar jag för kaffet och spelar någe annat.

För att det påverkar dig när du spelar eller? Tänk dig, vi låtsas att jag betalar för en boost eftersom jag inte har så mycket tid att spela men vill ändå snabba på min lvling av gubben för att se mer innehåll. Hur kan det på något sätt påverka dig? Det är ju inte ett multiplayerspel där du och jag kommer att mötas och min boost kommer att göra så att jag vinner över dig.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Edd1e:

"Timed experience boosts." Om detta kommer till live så tackar jag för kaffet och spelar någe annat.

För att det påverkar dig när du spelar eller? Tänk dig, vi låtsas att jag betalar för en boost eftersom jag inte har så mycket tid att spela men vill ändå snabba på min lvling av gubben för att se mer innehåll. Hur kan det på något sätt påverka dig? Det är ju inte ett multiplayerspel där du och jag kommer att mötas och min boost kommer att göra så att jag vinner över dig.

Problemet som du inte verkar ha greppat är att det idag existerar en leaderboard och seasonal play. Dvs det är nu mer en tävling med rankings. Då är det inte ok med pay2win vilket det blir med boostad exp. Kan jag dubblera mina paragon levels mot dina så skall du se att jag är bra mycket starkare än dig och du har inte en chans mot mig på leaderboardsen iom att paragon levels inte har något nåbart tak under en säsong.


signatur
Medlem

jag behöver mer stash space, betalar lätt en slant för att få mera space... men boost exp låter bara galet det är fel..

12
Skriv svar