Ålders Kris eller bara onödig tanke???

Inaktiv
Ålders Kris eller bara onödig tanke???

Då va man här igen då...

Julen är över, skolan / jobbet har börjat på allvar, ps3an börjar bli dammig där den står på G av alla läxor som börjat komma och att man är helt död efter jobbet gör ju inte spelandet bättre.

Och nu har jag också börjat tänka på:

Börjar man bli för gammal för att spela "tv spel" nu mera?

Själv är jag nu 29 år och d verkar som om "29" e snitt åldern för dom som spelar , känns som efter 29-30 så är man för "gammal" eller för "vuxen" för att spela och ska "veta bättra" eller ha nyttigare saker för sig i livet...

Visst jag jobbar och pluggar som ett djur nu mera så blir inte mycket spelande för mig , men fortf när jag spelar så känns det näst intill som om

"man gör nått som man BÖR ha växt ifrån?" förstår ni vad jag menar eller är det som sagt bara jag som har onödiga tankar?

Där av att jag nu tänkte fråga en fråga här på forumet som nog flera än jag vill ha svar på.

Vilken ålder är ni som fortfarande
spelar på eran ps3a här inne så mycket och ofta ni kan?

( nu vet jag dock inte vad mycket ska va men låt oss säga så här: Har ni inget spec för er efter jobbet eller plugget så kan nu lugnt sitta en hel kväll och även en helg i soffan och mysa med eran ps3 och ett bra spel) så som tjejer kan ligga i soffan med en bra bok och "mysa" och efter ni har suttit och spelat erat favoritspel så byter nu gärna oxå spel och forts me det näst bästa.

Vilken ålder är ni på som inte spelar "så mycket"

Dvs: ni som köper ett spel då och då , spelar igenom det, och under den tiden det tar att spela det så spelar ni varje dag men efter ni klarat det så blir det nästan ingenting.

(det är där jag ingår)

"spelar inte ofta nu mera, men när jag väl fixat ett nytt spel så sitter man där tills man klarat det"

Såååååå

Hur gamla är ni som är med på detta forum och som fort spelar?

OBS!

DET FINNS 2 VIS ATT SVARA PÅ DET HÄR .

1. KRYSSA I DEN ÅLDERN DU ÄR I HÄR UNDER...

ELLER

2. SKRIV ETT SVAR: Som ska innehålla:

1. ÅLDER .
2 HUR MYCKET
( räcker med )
"Ofta" eller "inte så ofta"

Mvh/ mr- ¨ålderskris?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

jag börjar då :

Är 29 - spelar inte så ofta bara när jag har köpt ett nytt spel.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Fyller 20 i år och spelar när jag har lust och tid! Just nu blir det inte så mycket då man kan åka skidor och annat skoj!
Men sen när snön försvunnit så blir det nog mer spelande, är arbetslös så har inte så mycket annat att göra...

Medlem

16 år Spelar när ett nytt spel har kommit så ja nöttar sönder de eller så spelar ja när man lirar me polare online annars inte så ofta,blir mest sittande vid datorn

Medlem

36 bast, spelar när tillfälle ges. Dvs när alla mina barn gör något som inte kallar på min uppmärksamhet och man är ledig från jobbet.

Red_Gr3mlin--> Om du nu ska göra en omröstning så kan du väl inte diskriminera oss som är mellan 36-39 år?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

24 år och spelar i stort sett varje dag. Jobbade 14.00-23.00 och från 23.45 har jag suttit tills nu som är 3.59

Medlem
Skrivet av Tassel:

36 bast, spelar när tillfälle ges. Dvs när alla mina barn gör något som inte kallar på min uppmärksamhet och man är ledig från jobbet.

Bara att byta ut mot 37 där...

Testpilot

Jag e 38 , spelar väldigt ofta men på konsollen så var det bara aktuellt då jag precis köpt den.
Efter 2 månader slutade jag spela på den o kör bara film på den numer.

Men rent generellt spelande kan man ju aldrig bli för gammal för och på min PC så ser mitt spelande ut som att man köper spel o sen lirar man som en tokgalning varje ledig stund.
(Tur man har förståående sambo)
Detta går i perioder , så man har månader då man knappt spelar alls också tills det kommer nåt nytt eller att man får återfall i EVE eller WOW under några månader.

Nu under julen tex har Dragon Age gått varmt och har spelat igenom 1 karaktär och är drygt ½ igenom spelet med gubbe nr2.
Nästa lir är då Mass Effect2 som lär räcka in på våren.

Då man inte spelar så sitter man o slösurfar eller leker med programvara eller annat datormekande.

Medlem

16. Spelar när jag får lust. Har faktiskt jobb så lite tid på helgen försvinner men det gör det bara roligare att spela när man har tid

Medlem

Alternativen känns lite lustiga, eller?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tycker jag med ^^, speciellt första och sista.

Sen på frågorna var det

1-2
2-3
3-4

Bör ju ha varit

1-2
3-4
5-6

Medlem

31 år spelar mycket under vissa perioder. Men ibland gör jag uppehåll på 1-2 månader pga speltorka/jobbet tar för mycket tid.

Generellt sett spelar jag 1-2 timmar 3-4ggr /vecka

Medlem

Är 24 och spelandet går väl rätt mycket i perioder. Har jag ett nytt spel brukar det bli rätt mycket spelande tills man antingen klarat det eller tröttnat på det. Tar sällan upp ett gammalt spel och börjar lira singleplayer. Sitter istället vid datorn och lirar nåt mmo
Fast större delen av min fria tid ägnar jag nog ändå åt gitarren.

Medlem

Jag e 19, snart 20, och spelar verkligen inte mkt. Blir bara när jag köpt något nytt spel som jag har spel maraton i någon dag men sen blir det hyllan för dem med. Händer att jag tar upp dem igen o spelar efter någon månad eller när jag träffar kompisar o dem vill testa.

Medlem

snart 36, spelar när andan faller på... mest ql på pc:en men även en del på konsolerna, mario kart med ungarna på wiin, ikaruga på 360n och div. icke avklarade titlar på ps3an
Skulle nog säga att det inte är en ålderspryl iaf utan mer en fråga om tid och lust..

Medlem

Är 18 och spelar MW2 så fort tillfälle ges pga plugg och flickvän! MW2 kan man fan inte bli trött på! Beror säkert på att jag och polarna lanar hos varandra mw2 då och då... Grymt kul och ganska komiskt då om vi lanar hos en kompis etta och rummet är överbelamrat med surrade tv och blinkade PS3or... t.o.m tv på diskbänken... haha

Medlem

30 år
Varierar hur mycket jag spelar. En del veckor spelar jag inte nåt och andra så sitter man klistrad. Mass Effect-serien har en tendens att vrida min dygnsrytm

Införskaffade mig en PS3 60gb i december men har knappt använt den.. hehe


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Nu är jag en Xbox ägare då, men det behöver inte betyda att man inte kan svara i en tråd som denna.
Har faktiskt även haft en PS3 men nu till ämnet.

Spel är egentligen ingen åldersinriktad underhållning, det är precis som att ni hade velat lägga av med film för att det började kännas för barnsligt.

Allt beror som sagt på tid, lust och intresse.
Börjar det glesna så beror det på att man har skaffat nya intressen.

Jag själv har inga större problem med att jag sitter ständigt med något spel, dock så är jag bara 15 (Klart att jag har andra aktiviteter för mig), men jag ger det mycket tid.

Det ligger ungefär till såhär, man skall inte sitta och vara rädd att någon annan människa skall tycka att du är ett barn, tycker man att det känns för barnsligt så byter man bara genre, t ex. GTA som inte känns lika barnsligt som Little Big Planet, men egentligen skall inte det spela någon roll.
Ingen människa skall styra vad du trivs med och tycker är roligt, dem har fasen inget att göra med det, man kan till och med fråga om denna vill vara med.

Jag själv har haft liknande tankar redan nu, men mer om hur framtiden kommer att se ut, men samtidigt så bryr jag mig inte lika mycket, man kan lika med bli skjuten av en krypskytt nästa dag igen eller att man bli påkörd med dödlig utgång, och med det menar jag att det spelar inte ett jä*la skit om du sitter och njuter av dina spel här och nu.

Det är framtiden, så bort med dina dumma tankar nu


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

23 - Mycket och så ofta jag kan


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

30 - och spelar väl när det finns bra spel att spela...
Senaste månaderna har det varit en hel del

Medlem

15 - spelar när jag inte gör läxor, eller moddar BF2.

Medlem

20 år.

Den senaste tiden har jag börjat lägga ner mitt spelande mer och mer. Har köpt flera spel som jag inte orkat spela igenom. Bl.a Silent Hill: Homecoming, Dead Space, Modern Warfare 2, Bad Company 2, MGS 4 och Resistance 2. Många av spelen tycker jag är riktigt roliga så länge jag spelar dem, men av någon anledning så spelar jag inte på flera dagar och till slut glömmer jag bort det helt.

Men ibland kommer det en del guldkorn som jag inte kan låta bli, så som Uncharted 2 och Heavy Rain. Då är det konstant spelande som gäller och så är det avklarat på ett par dagar, vilket kan kännas lite tråkigt.

Men jag har funderat på att tvinga mig igenom alla de spel som jag inte spelat igenom än, så har man iallafall inte slösat pengarna helt i onödan.

Jag tror anledningen till nedskärningen av spelandet kan bero på plugg/arbete. Nu jobbar jag 9 timmar/dag så jag har inte längre lika mycket tid till spelen som jag hade tidigare.

Medlem

26 år, spelar varje dag när jag köpt ett nytt spel.

Men sen tröttnar jag på spelet och det blir ett uppehåll tills jag köper ett nytt spel. Just nu spelar jag BFBC2

Har gått runt å haft samma tankar på senare tid, men kommit fram till att man aldrig kan bli för gammal för spelandet, bara få mindre tid över till det.

Medlem

Snart 27. (Fan, hur hände det här?)

Spelar dagligen, eller kanske 2 timmar per dag utspritt på en vecka.

Inaktiv

30 den 1:a september i år.. *S*

Varit väldigt sjuk i över ett halvår nu men köpte en ny playstation3 för två veckor sedan för att saknaden var alldeles för stor av Sonys mästerverk, kan inte bärga mig tills jag är frisk igen så man kan spela alla godbitarna man har till den vilket jag hoppas..

När jag spelade WoW så låg jag på 12-14 timmars speltid/dag kanske, plus minus beroende på dagshändelser, ha ha....

I övrigt ligger jag på 4-5 timmar/dag kanske, säger en del om MMOskiten om självdisciplinen är tveksam men det där är ett avslutat kapitel nu efter 12 år.

Känns roligt på ett vis dock att man fått tillbaka suget efter att ha varit sjuk så himla många månader nu så det har varit bra på det viset, så pauser är alltid bra...

Men när man vet att Silent Hill 1, Resident Evil 1: DC, FFVII, Silent Hill: Homecoming, Resident Evil 5: Gold Edition och Tomb Raider: Underworld väntar så kommer jag bo framför min ps3, ha ha ha... bara SH1 jag spelat förut (även klarat), men detta är NTSC versionen från USA butiken vilket medför att den inte är censurerad som min PAL version är (som jag har i original hårdvara!), blev förfärad när jag spelade den och upptäckte att skolbarnen i skolan blivit censurerade till några märkliga monster! :evil:

Ah, på tal om annat, har ni intresse av liknande spel och vill prata strunt så tveka inte att lägga till Sinnica på PSN, nu ska jag sluta skriva en bok här, ha ha ha......


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Finns ingen ålders gräns för spelande! Finns ju fullväxta män som håller på med skidsport och motorsport utan att ha betalt för det eller rentav betalar en massa pengar!
Mecka med bilar borde man ju ha slutat med i 20års ålder eller hur?

Spel industrin är så ung ännu så det anses vara lite barnsligt men vartefter generation spel växer upp så kommer det att bli mer accepterat!

Kommer säkert en paus för vissa människor när det börjar handla om familj å boende men suget kommer säkert tibaka!

Själv är jag 27år och spelar mer eller mindre dagligen och lägger enligt min sambo på tok för mycket tid å pengar på min PS3 men en hobby/intresse får kosta!
Köper väll i medeltal 1-2 spel/månad

Spela på du bara!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Närmar mig 31. Spelar när tiden tillåter och har inga planer på att sluta. Man blir aldrig för gammal för att ha roligt.

1
Skriv svar