Jämn match mellan monster och jägare i Evolve

Robot
Jämn match mellan monster och jägare i Evolve
Medlem
Jämn match mellan monster och jägare i Evolve

Kanske för att matchmakingen inte fungerar som den ska?
Problemet med denna typ av spel är inte spelidén, snarare många av de som spelar. Spelet är inte bättre än den community som spelar det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"Spelet är inte bättre än den girighet som utgivaren visar i form av DLCs"

Medlem

Är omöjligt att vinna över monstret som jägare i single player och tvärtom gällande monster mot jägare.

phi
Medlem

Jag har faktiskt aldrig sett hunters vinna en enda match efter att ha kollat en hel del på streams från spelet, vilket också tyvärr har avskräckt mig ifrån att skaffa spelet.

Det går säkert att vinna om man har ett bra team av kompisar och tight teamplay men utifrån det jag har sett hittills verkar det omöjligt med en massa randoms eftersom att monstren alltid tar sig till sista stadiet och sen bara kör över hunters.

Medlem

Om man utgår ifrån att båda sidorna är balanserade, så är det mycket lättare att spela optimalt som solo spelare.

Medlem

Värt ett köp till konsol?

Medlem
Skrivet av rooster:

Om man utgår ifrån att båda sidorna är balanserade, så är det mycket lättare att spela optimalt som solo spelare.

Precis vad rooster säger här. Det är så mycket svårare att spela hunter när teamplay inte fungerar.

Överlag tycker jag det är riktigt balanserat (även om jag whinat en hel del).

Problemet ligger i att hunters försöker fånga monstret var dom än kan få det och inte planerar var dom vill slåss mot monstret.

Riktigt bra spel, även om DLC är crap

Medlem
Skrivet av magma:

Kanske för att matchmakingen inte fungerar som den ska?
Problemet med denna typ av spel är inte spelidén, snarare många av de som spelar. Spelet är inte bättre än den community som spelar det.

Förstår inte riktigt vad du syftar på? Spelet var ju väldigt balanserat.

Medlem

Jeeez vad trött jag är på kommentarer om girighet. Jag håller med om att det är rätt girigt med en massa DLC osv, men det är enkelt att undvika. Köp ej.

Medlem

Klagar folk på Dice också med sina DLCs till BF3 och BF4??

I Evolve får vi kartorna gratis iallafall! I Dice spel så måste man betala för ALLT!

Jag har förbannat jävla roligt i spelet iaf. Mycket bra balanserat förutom en alldeles för mäktig Wraith. Men jag kan se en nerfning komma i nästa patch!
Skulle vilja se lite längre cd på decoyen med 5 sekunder och kanske ännu lite mindre liv än andra monster.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av magma:

Kanske för att matchmakingen inte fungerar som den ska?
Problemet med denna typ av spel är inte spelidén, snarare många av de som spelar. Spelet är inte bättre än den community som spelar det.

Förstår inte riktigt vad du syftar på? Spelet var ju väldigt balanserat.

Statistiken verkar ju stämma. Har själv spelat en hel del matcher nu och spelet känns obalanserat. Främst i att din framgång helt beror på hur bra ditt team är. Är ditt team dåligt finns det inget man kan göra.

Många verkar vilja vara monstret för att då behöver man bara ta hänsyn till sig själv.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av magma:

Kanske för att matchmakingen inte fungerar som den ska?
Problemet med denna typ av spel är inte spelidén, snarare många av de som spelar. Spelet är inte bättre än den community som spelar det.

Förstår inte riktigt vad du syftar på? Spelet var ju väldigt balanserat.

Tror det gick väldigt fort där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av phi:

Jag har faktiskt aldrig sett hunters vinna en enda match efter att ha kollat en hel del på streams från spelet, vilket också tyvärr har avskräckt mig ifrån att skaffa spelet.

Det går säkert att vinna om man har ett bra team av kompisar och tight teamplay men utifrån det jag har sett hittills verkar det omöjligt med en massa randoms eftersom att monstren alltid tar sig till sista stadiet och sen bara kör över hunters.

Precis. Evolve är bäst om man redan har några vänner man känner till så att detta slipper hända.

Randoms på nätet.. tja alla vet ju redan hur det slutar. Bara för att man inte har träffat på dåliga spelare betyder det inte att de inte finns och vice versa.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av magma:

Kanske för att matchmakingen inte fungerar som den ska?
Problemet med denna typ av spel är inte spelidén, snarare många av de som spelar. Spelet är inte bättre än den community som spelar det.

Förstår inte riktigt vad du syftar på? Spelet var ju väldigt balanserat.

Statistiken verkar ju stämma. Har själv spelat en hel del matcher nu och spelet känns obalanserat. Främst i att din framgång helt beror på hur bra ditt team är. Är ditt team dåligt finns det inget man kan göra.

Många verkar vilja vara monstret för att då behöver man bara ta hänsyn till sig själv.

Obalanserat? Monstret vann vaddå, 51.xx% av matcherna? Är det obalanserat? Vad är balanserat enligt dig, Hunters vinner 90%?


signatur

I drank what?

Avstängd

Känner att många blir lurade av rubriken, typiskt clickbait.

En bättre rubrik hade väl varit: "Evolve mycket välbalanserat". Eller "Samma vinstchans för monster som jägare i Evolve".

Den ynka skillnaden på under 2 procentenheter är ju i princip inom konfidensintervallet.

Inaktiv

Problemet ligger onekligen i att spelare idag har otroligt svårt att sammarbeta med varandra...därför vinner den ensamme spelaren.

Medlem
Skrivet av Killbom:

Känner att många blir lurade av rubriken, typiskt clickbait.

En bättre rubrik hade väl varit: "Evolve mycket välbalanserat". Eller "Samma vinstchans för monster som jägare i Evolve".

Den ynka skillnaden på under 2 procentenheter är ju i princip inom konfidensintervallet.

agreed.

Medlem
Skrivet av Killbom:

Känner att många blir lurade av rubriken, typiskt clickbait.

En bättre rubrik hade väl varit: "Evolve mycket välbalanserat". Eller "Samma vinstchans för monster som jägare i Evolve".

Den ynka skillnaden på under 2 procentenheter är ju i princip inom konfidensintervallet.

Precis! På IGN så snackade alla om hur imponerande det var. Denna statistik. Bara folk här på FZ som startat ett korståg mot det här spelet....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Väldigt balanserad statistik i alla fall. Hunters minimala underläge kan vara mycket för att dem måste samspela med främlingar med ett monster är ensamt. Vilket är ett acceptabelt underläge som lätt kan överbyggas.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

eld
Medlem
Skrivet av Killbom:

Känner att många blir lurade av rubriken, typiskt clickbait.

En bättre rubrik hade väl varit: "Evolve mycket välbalanserat". Eller "Samma vinstchans för monster som jägare i Evolve".

Den ynka skillnaden på under 2 procentenheter är ju i princip inom konfidensintervallet.

Ger bråkiga artiklar som ger bättre trafik

Men det visar ju hur läskigt det är att media har sån kraft i manipulation av headlines så som folk har reagerat.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Killbom:

Känner att många blir lurade av rubriken, typiskt clickbait.

En bättre rubrik hade väl varit: "Evolve mycket välbalanserat". Eller "Samma vinstchans för monster som jägare i Evolve".

Den ynka skillnaden på under 2 procentenheter är ju i princip inom konfidensintervallet.

Ger bråkiga artiklar som ger bättre trafik

Men det visar ju hur läskigt det är att media har sån kraft i manipulation av headlines så som folk har reagerat.

Det läskiga är folk som Magma som anser det ÄR obalanserat.


signatur

I drank what?

Skribent

Ni har rätt i att rubriken var missvisande, så jag har ändrat den till "Jämn match mellan monster och jägare i Evolve".


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av eld:
Skrivet av Killbom:

Känner att många blir lurade av rubriken, typiskt clickbait.

En bättre rubrik hade väl varit: "Evolve mycket välbalanserat". Eller "Samma vinstchans för monster som jägare i Evolve".

Den ynka skillnaden på under 2 procentenheter är ju i princip inom konfidensintervallet.

Ger bråkiga artiklar som ger bättre trafik

Men det visar ju hur läskigt det är att media har sån kraft i manipulation av headlines så som folk har reagerat.

Det läskiga är folk som Magma som anser det ÄR obalanserat.

Saken är väl den att Hunters som består utav 4 randoms kanske bara vinner 20% av matcherna, men Hunters som består av 4 vänner vinner 30% av matcherna (Och så monstret dem andra 50% då)
Så den som spelar som hunter, men bara kör med randoms, kommer bara vinna 1/5 matcher, och då är det klart spelet känns obalanserat.

Inaktiv

Vart läste jag om att Monster var överlägsen? ><


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Skrivet av Soldier_Blue:

Jeeez vad trött jag är på kommentarer om girighet. Jag håller med om att det är rätt girigt med en massa DLC osv, men det är enkelt att undvika. Köp ej.

Fast. Det är det ju inte. Majoriteten av spelarna som är bra kommer dra till DLC:en, dem som är kvar utan kommer tillslut inte ha några spelare att spela emot. Då har man betalat för det första helt i onödan.

Börjar bli trött på folk som gnäller och inte tänker längre än vad näsan är.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av eld:
Skrivet av Killbom:

Känner att många blir lurade av rubriken, typiskt clickbait.

En bättre rubrik hade väl varit: "Evolve mycket välbalanserat". Eller "Samma vinstchans för monster som jägare i Evolve".

Den ynka skillnaden på under 2 procentenheter är ju i princip inom konfidensintervallet.

Ger bråkiga artiklar som ger bättre trafik

Men det visar ju hur läskigt det är att media har sån kraft i manipulation av headlines så som folk har reagerat.

Det läskiga är folk som Magma som anser det ÄR obalanserat.

Saken är väl den att Hunters som består utav 4 randoms kanske bara vinner 20% av matcherna, men Hunters som består av 4 vänner vinner 30% av matcherna (Och så monstret dem andra 50% då)
Så den som spelar som hunter, men bara kör med randoms, kommer bara vinna 1/5 matcher, och då är det klart spelet känns obalanserat.

Läste du ens statistiken??? Hunters vinner 48.xx%, monstret vinner 51.xx%!! Du snackar ju om "fakta" som du hittar på för det är din upplevelse!


signatur

I drank what?

Medlem

fan kan inte hålla mig längre, får bli ett köp !

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av eld:
Skrivet av Killbom:

Känner att många blir lurade av rubriken, typiskt clickbait.

En bättre rubrik hade väl varit: "Evolve mycket välbalanserat". Eller "Samma vinstchans för monster som jägare i Evolve".

Den ynka skillnaden på under 2 procentenheter är ju i princip inom konfidensintervallet.

Ger bråkiga artiklar som ger bättre trafik

Men det visar ju hur läskigt det är att media har sån kraft i manipulation av headlines så som folk har reagerat.

Det läskiga är folk som Magma som anser det ÄR obalanserat.

Saken är väl den att Hunters som består utav 4 randoms kanske bara vinner 20% av matcherna, men Hunters som består av 4 vänner vinner 30% av matcherna (Och så monstret dem andra 50% då)
Så den som spelar som hunter, men bara kör med randoms, kommer bara vinna 1/5 matcher, och då är det klart spelet känns obalanserat.

Jag tror inte riktigt du fick till det med matematiken där. Vilka vinner de andra 30% av matcherna?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Rwaat:

Saken är väl den att Hunters som består utav 4 randoms kanske bara vinner 20% av matcherna, men Hunters som består av 4 vänner vinner 30% av matcherna (Och så monstret dem andra 50% då)
Så den som spelar som hunter, men bara kör med randoms, kommer bara vinna 1/5 matcher, och då är det klart spelet känns obalanserat.

Läste du ens statistiken??? Hunters vinner 48.xx%, monstret vinner 51.xx%!! Du snackar ju om "fakta" som du hittar på för det är din upplevelse!

....Men snälla jag tog procenten som ett exempel, kan väl inte vara så svårt att räkna ut? Läs nu ordentligt innan du svarar

Hunters vinner 48.xx% utav matcherna, men av de 48.xx% så kanske (Och följande är ett exempel, för att få fram en poäng) 20% (enheter) är matcher där det är 4 st random hunters, och resterande 28% (enheter) är matcher där det är 4st vänner som spelar.

Hunters vinner alltså ca hälften av alla matcher, men hunters som består utav endast Randoms vinner enbart 20%, alltså 1 utav 5 matcher. Så den som spelar som hunter solo, har en liten chans att vinna, men när det är 4st hunter "premade" så vinner de mycket oftare.

Förstår du hur jag menar? Eller behöver jag vara ännu övertydligare när jag förklarar?

12
Skriv svar