Blizzard testar mikrotransaktioner i Diablo III
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Har flera polare som betalar för skins i LoL, så även jag.
Tycker inte det förstör spelet alls.. Bara det handlar om kosmetiska saker, man behöver ju faktiskt inte köpa skins.
Jag tänkte inte alls på spel så som LoL och CS, så du har helt rätt.
Drivkraften i ett spel som Diablo är att söka efter loot som förbättrar stats och dessutom förhoppningsvis även återger kraftinsatsen genom att visuellt vissa upp detta i karaktärens "looks". Jag har svårt för att se hur gnidna Blizzard skulle lyckas klämma in microtransaktioner utan att återigen totalförstöra en klassisk spelserie. Kanske iofs genom fyra hundra lila-prickiga pandapets...
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Som en viss cynisk britt brukar säga så kan man inte vara säker på att företaget i och med mikrotransaktioner inte kommer att ändra på spelets balans för att få folk att betala mer.
Och om dem inte kan lägga tid på D3 så gör de ju något helt fel nu då de patchade D2 fram till 2011, 11 år efter release, och det spelas fortfarande på battle.net om jag inte har helt fel(?).
Du har helt fel. Diablo 2 patchades intensivt fram till slutet av 2001. Sen kom det en patch varannat/ var tredje år. Skulle inte kalla Blizzards skräppatch dom släppte 2011 i samband till att diablo 3 var på g för att underhålla spelet... Patchen dom släppte 2011 med respecs dödade förövrigt i princip spelet.
Tror knappast blizzard behöver mer pengar för att utveckla... kassakon WoW drar in miljarder i månaden. Visst dom har många anställda. Men ändå. Ok om det var ett indieföretag eller nåt som knopar med ett spel. Men blizzard har massa populära spel och jag tror nämligen i detta fall att det är girigheten som talar.
Nu ska vi heller inte glömma att Diablo 2 skapades och togs omhand av ett helt annat team som verkligen visste vad de gjorde. De skapade trots allt spelserien, och väckte till stor del liv i hela genren.
Patchen 2011 gjordes dock av samma klåpare som sen utvecklade Diablo 3. Det var först med expansionen jag faktiskt började gilla spelet (ett tag).
Cptn BaseballBatBoy!
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Mikrotransaktioner kan ju i vissa fall garantera mer utveckling eftersom utvecklarna får in mer pengar. Så länge det inte blir pay-2-win så tycker jag mikrotransaktioner är ett bra sätt att garantera mer content. Jag tror t.ex. de flesta håller med om att CS:GO är ett exempel där mikrotransaktionerna hjälpt spelet väldigt mycket utan att förstöra det.
Tjenare eller. Blizzard säljer oss spelare expansioner som är mer innehåll och spelvärde. Att köpa boosts som gör det enklare att få bra loot och skit är bara löjligt. Ser hellre att Blizz släpper fler expansioner med innehåll än att spelarbasen tillsammans köper "tillräckligt" många boosts för att dem ska trycka ut nya områden/bossar/you name it.
Att försvara mikrotransaktioner i ett spel som kostar pengar att ens spela (dvs. inte F2P) är helt hjärndött.
Alltså Reaper of souls som bara är en expansion går för 400 spänn. Och det är som bäst en medioker spelupplevelse.
Nu sattsar dom på mikrotransaktioner istället för att ge gratis content vilket det verkligen behöver. Giriga äckel som förstör en spelserie.
Glöm D3 och spela Path of exile istället. Där patchas spelet hela tiden också.
Personligen har jag ALDRIG hört talas om att spelare vill ha mikrotransaktion i NÅGOT spel, inte heller i detta. Däremot vill i princip varje Diablo-spelare få möjligheten att kunna "trade'a" med sina medspelare....något som känns som en grundsten i ett spel som just Diablo...
Det finns många som vill ha möjligheten att köpa sig "ikapp" när de inte kan/vill/orkar lägga ner lika mycket tid som andra.
Rätt eller fel lämnar jag till andra att avgöra, själv är jag kluven då jag definitivt vill att utvecklare ska tjäna mer pengar och kunna utveckla sina spel, men det känns orättvist på något sätt.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
"Timed experience boosts." Om detta kommer till live så tackar jag för kaffet och spelar någe annat.
För att det påverkar dig när du spelar eller? Tänk dig, vi låtsas att jag betalar för en boost eftersom jag inte har så mycket tid att spela men vill ändå snabba på min lvling av gubben för att se mer innehåll. Hur kan det på något sätt påverka dig? Det är ju inte ett multiplayerspel där du och jag kommer att mötas och min boost kommer att göra så att jag vinner över dig.
Nej, det påverkar mig inte. Vad som påverkar mig är att någon som spelar lika mycket som mig och köper en boost har ett försprång i seasons som jag aldrig kommer kunna komma ifatt på såvida inte jag köper samma boost.