Medlem
FZ 2004

Jag snubblade mig in på Web Archive, och fick för mig att kika runt bland dåtidens webb. FZ blev naturligtvis en av de första besöken, och jag tänkte att det kunde vara kul för andra besökare att se hurdant det såg ut på den tiden:

Något som direkt fångar min uppmärksamhet är FZ-shoppen i vänsterspalten där man kan fylla på sitt kontantkort eller köpa ringsignaler. Nickar du fortfarande Spiken, @Carl Johansson-Sundelius?

Direktlänk för den som vill klicka runt bland länkarna: http://web.archive.org/web/20040331181012/http://www.fz.se/

(Ett hett tips är att spana in redaktionen via FZ Crew-länken)

#blogg


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
FZ 2004

Kommer ihåg när det var ett April-skämt om att Fragzone skulle återgå till att bara rapportera om Quake


signatur

Burn in the light.

Medlem

Stilren sida, retro-fräsch!

Medlem

Den där designen minns man allt. Och jag minns även att det tog hus i helvetet när FZ ändrade designen. Minns inte om det var för att rubrikerna var färgade eller att FZ blev en mer generell spelsida och gav mer utrymme för konsoler, eller både och.

När är det dags för ny design?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Den där designen minns man allt. Och jag minns även att det tog hus i helvetet när FZ ändrade designen. Minns inte om det var för att rubrikerna var färgade eller att FZ blev en mer generell spelsida och gav mer utrymme för konsoler, eller både och.

När är det dags för ny design?

Om jag ska vara helt ärlig diggar jag den gråa bakgrunden. Det blir skönare för ögonen med en mörk bakgrund.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers

Japp, nickade "spiken" så sent som för en kvart sedan i Heroes of the Storm. Det kommer nog alltid hänga med

Vid den tiden drevs sajten av publiceringsverktyget Coranto, om jag inte minns fel. Det var så instabilt mot slutet att det ibland raderade alla nyheter. De sparades som ren text i ett txt-dokument... galet!

Kul att titta igenom redaktionssidan. Tänk att det gått 11 år sedan dess. Började någonstans i slutet av 2002.


signatur
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Om jag ska vara helt ärlig diggar jag den gråa bakgrunden. Det blir skönare för ögonen med en mörk bakgrund.

Samma här! Sen har jag aldrig heller varit någon superentusiast av den nya headern (de där röda vågorna, burrr).

Man kan lätt bli nostalgisk när man retrosurfar!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Personligen så avskyr jag den nuvarande designen på sidan. Alldeles för rörig och med känslan av att fokus är på att man ska kunna klämma in så mycket reklam som möjligt...

Den föregående designen var ljusår bättre enligt mig.

Medlem

"Nu kan du som har en handdator, till exempel Palm III, Palm V eller en Windows CE-baserad PDA, få FZ:s nyheter direkt ner i fickan (nåja, nästan i alla fall)."

Underbart!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Japp, nickade "spiken" så sent som för en kvart sedan i Heroes of the Storm. Det kommer nog alltid hänga med

Vid den tiden drevs sajten av publiceringsverktyget Coranto, om jag inte minns fel. Det var så instabilt mot slutet att det ibland raderade alla nyheter. De sparades som ren text i ett txt-dokument... galet!

Kul att titta igenom redaktionssidan. Tänk att det gått 11 år sedan dess. Började någonstans i slutet av 2002.

Kom tillbaka med FZ-shirt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av trasapa:

"Nu kan du som har en handdator, till exempel Palm III, Palm V eller en Windows CE-baserad PDA, få FZ:s nyheter direkt ner i fickan (nåja, nästan i alla fall)."

Underbart!

vilken reklam:P


signatur

New life, New hope

Medlem

Kollade in FZ 2009, året jag gick med. Helt galet hur tiden går. Saknar Elder Scrolls-forumet lite


signatur

Everybody needs help.

Medlem

ALDRIG gillat den nuvarande designen! Jag hoppas att nästa version av FZ blir mer lik de gamla versionerna än den "nya".

1
Skriv svar