Evolve vs Left 4 Dead/2

Medlem
Evolve vs Left 4 Dead/2

Hejhej. Jag har aldrig skapat en tråd här på FZ tidigare, den känns lite out-of-place,

Anyway, jag har inte lirat Evolve (dock L4D/2), så jag undrar i princip:
Om du nu skulle jämföra spelen (alla hatar jämförelser for some reason), hur skulle du jämföra spelen?
Då snackar jag inte "bra vs dåligt", utan mer en "erfarenhet vs erfarenhet" sort of thing.

Det låter skumt. Jag är lite påverkad av, ja.

Tack och hej.

Medlem

Förstår inte... Finns ju inte en enda likhet mellan L4D2 och Evolve

Medlem

Som Totte säger här så finns det inte mycke likheter mellan spelen utan det ända som finns är att det är samma företag.

Medlem

Left 4 Dead serien är ganska avslappnad co-op mellan vänner mot horder av infekterade, medans Evolve är byggd på lagarbete mellan rollerna för att ta ner en fiende.

Utöver co-op funktionen så skiljer det sig ganska kraftigt i och med hur spelreglerna är satta. Det vore mer rättvist, eller logiskt, med att jämföra Left 4 Dead-serien med Dead Island och den fristående expansionen Riptide.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av totte1015:

Förstår inte... Finns ju inte en enda likhet mellan L4D2 och Evolve

Jag syftade heller inte på likheter, vilket du hade upptäckt om du faktiskt läst texten.

phi
Medlem

I don't know hur man ska jämföra spelen eftersom att they're so very different from each andra, if you know what jag menar.

Tack vare sites som t.ex Twitch och YouTube så kan du actually själv bilda dig en egen view av de båda spelen.

Medlem
Skrivet av zanexlol:

Hejhej. Jag har aldrig skapat en tråd här på FZ tidigare, den känns lite out-of-place,

Anyway, jag har inte lirat Evolve (dock L4D/2), så jag undrar i princip:
Om du nu skulle jämföra spelen (alla hatar jämförelser for some reason), hur skulle du jämföra spelen?
Då snackar jag inte "bra vs dåligt", utan mer en "erfarenhet vs erfarenhet" sort of thing.

Det låter skumt. Jag är lite påverkad av, ja.

Tack och hej.

* Båda spelen har två sidor som slåss mot varandra.
* Det finns skjutvapen.
* Finns både män och kvinnor i spelet.
* Man kan spela online om man vill.
* Spelet går ut på att vinna.

Så jepp båda spelen är rätt lika varandra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av totte1015:

Förstår inte... Finns ju inte en enda likhet mellan L4D2 och Evolve

Jag syftade heller inte på likheter, vilket du hade upptäckt om du faktiskt läst texten.

Jag tror ingen upptäckte det du skrev. Hela poängen med att jämföra något är att hitta både likheter och skillnader. Ju färre likheter desto mindre värt är det att jämföra.

Men för att ställa de båda spelen mot väggen så är Evolve ett lite mer samarbetsspel där du och tre andra är begränsad till en ganska liten yta där ni jagar en femte spelare. Medan L4D är ett kampanjdrivet coop-spel där du tillsammans med tre andra ska överleva en zombieapokalyps.

Det finns inte så många likheter mellan spelen, mer än att de båda är skjutspel och coop. Evolve bygger på en DLC-modell där du har ett rankingsystem för att levla olika klasser för att få nya karaktärer m.m., medan L4D bara bygger på att ha skoj.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Men för att ställa de båda spelen mot väggen så är Evolve ett lite mer samarbetsspel där du och tre andra är begränsad till en ganska liten yta där ni jagar en femte spelare. Medan L4D är ett kampanjdrivet coop-spel där du tillsammans med tre andra ska överleva en zombieapokalyps.

Håller inte med. Båda spelen är lika mycket samarbete. I L4D har du en grupp med 4 som möter en annan grupp med 4 spelare. Den grupp som är snabbast och jobbar bäst i lag kommer att vinna mot det andra laget.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:

Men för att ställa de båda spelen mot väggen så är Evolve ett lite mer samarbetsspel där du och tre andra är begränsad till en ganska liten yta där ni jagar en femte spelare. Medan L4D är ett kampanjdrivet coop-spel där du tillsammans med tre andra ska överleva en zombieapokalyps.

Håller inte med. Båda spelen är lika mycket samarbete. I L4D har du en grupp med 4 som möter en annan grupp med 4 spelare. Den grupp som är snabbast och jobbar bäst i lag kommer att vinna mot det andra laget.

Brukar oftast lira kampanjen när jag lirar med polarna, så hade helt glömt bort Versus mode där det så klart krävs lite mer samarbete

1
Skriv svar