Upplev det kriminella livet med en timme från Yakuza Zero

Robot
Upplev det kriminella livet med en timme från Yakuza Zero
Medlem
Upplev det kriminella livet med en timme från Yakuza Zero

Får hoppas att Yakuza 5 säljer nu när det släpps till sommaren så att Yakuza 0 också kommer hit. Riktigt bra spelserie med fantastisk story och tillfreställande combat.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Get in the mood with the only real Yakuza-radio channel! Funami FM!

Skribent
Skrivet av PcKaffe:

Får hoppas att Yakuza 5 säljer nu när det släpps till sommaren så att Yakuza 0 också kommer hit. Riktigt bra spelserie med fantastisk story och tillfreställande combat.

Jag har aldrig kört något Yakuza-spel men är väldigt sugen på att börja. Vet du så här på rak arm om de tidigare delarna finns som download på PSN eller är det fysiska utgåvor/import som gäller?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har aldrig kört något Yakuza-spel men är väldigt sugen på att börja. Vet du så här på rak arm om de tidigare delarna finns som download på PSN eller är det fysiska utgåvor/import som gäller?

Det är bara 4:an som finns att ladda hem vad jag vet. Möjligen att Dead Souls också finns men det bör nog undvikas innan man verkligen vet att man gillar serien.

HD-versionerna av 1 och 2 finns inte utgivna här utan där är det PS2-versionerna som gäller. Yakuza 3 och 4 har dock sammanfattningar av vad som hänt tidigare så det går bra att spela dessa även om man vill veta vad som hänt förut.

Nu är det bara att hoppas att Yakuza 4 på PS+ gör att fler får upp ögonen för denna underhållande spelserie så att vi får hit fler delar.

Medlem

Staden ser lite mysig ut (på ett omysigt sätt), men striderna ser ju lite.. fåniga ut, har svårt för effekterna och typ.. hammare mot städ-ljuden som verkligen påminner mig om att jag spelar just ett spel, lite mer "realism" och "thud"-iga ljud och annat vore softare.

Skribent
Skrivet av Margy:
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har aldrig kört något Yakuza-spel men är väldigt sugen på att börja. Vet du så här på rak arm om de tidigare delarna finns som download på PSN eller är det fysiska utgåvor/import som gäller?

Det är bara 4:an som finns att ladda hem vad jag vet. Möjligen att Dead Souls också finns men det bör nog undvikas innan man verkligen vet att man gillar serien.

HD-versionerna av 1 och 2 finns inte utgivna här utan där är det PS2-versionerna som gäller. Yakuza 3 och 4 har dock sammanfattningar av vad som hänt tidigare så det går bra att spela dessa även om man vill veta vad som hänt förut.

Nu är det bara att hoppas att Yakuza 4 på PS+ gör att fler får upp ögonen för denna underhållande spelserie så att vi får hit fler delar.

Ok, tack för svaret! Får klura lite.. Tror jag har en PS2:a någonstans men vet inte hur sugen jag är på att släpa fram den igen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Yakuza 4 är gratis till PS3 den här månaden om man har PS+. Är dock <>20GB att tanka hem.

Medlem

Yakuza är en grym spelserie, men något jag stör mig lite på är att vissa dialoger bara är text only. I vissa fall så blandar de till och med text only med röstdialoger, och det gör att det känns budget och genomstressat.

Vet inte om det har något med hur man gör i Japan, för det är oftast bara japanska spel som lider av detta.

Men men. Det här kommer definitivt att införskaffas i alla fall

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Yakuza är en grym spelserie, men något jag stör mig lite på är att vissa dialoger bara är text only. I vissa fall så blandar de till och med text only med röstdialoger, och det gör att det känns budget och genomstressat.

Med tanke på hur mycket dialoger det finns i spelet så skulle det ta sanslöst lång tid att spela om man skulle lyssna på allt som sägs.

Självklart är det också en plats- och resursfråga som du säger. Ska man lägga in 10-20 timmar (grov uppskattning) till med dialoger så skulle det krävas mer budget och ett redan stort spel (4:an är väl ca 22 GB ) blir ännu större.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Yakuza är en grym spelserie, men något jag stör mig lite på är att vissa dialoger bara är text only. I vissa fall så blandar de till och med text only med röstdialoger, och det gör att det känns budget och genomstressat.

Med tanke på hur mycket dialoger det finns i spelet så skulle det ta sanslöst lång tid att spela om man skulle lyssna på allt som sägs.

Självklart är det också en plats- och resursfråga som du säger. Ska man lägga in 10-20 timmar (grov uppskattning) till med dialoger så skulle det krävas mer budget och ett redan stort spel (4:an är väl ca 22 GB ) blir ännu större.

Många spel har möjligheten att hoppa över dialogerna på samma sätt som om det vore text. Förmodligen är det en kostnads- eller tidsfråga. Dock är det ju Sega som står för kalaset, och de har ju haft röster i liknande spel, exempelvis Shenmue som många ser som en spirituell föregångare till Yakuza.

Man får helt enkelt vara nöjd över de röstdialoger som man får

Frilansare

Och 12 min in i spelet fick han känna på kontrollen! Det här är framtiden.

Medlem

Vi kommer inte behöva genomlida Engelsk dubb när det här hittar fram till oss hoppas jag? Den tanken känns odräglig, speciellt med tanke på hur bra de Japanska röstskådisarna i videon är.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Och 12 min in i spelet fick han känna på kontrollen! Det här är framtiden.

Haha, precis min tanke. Jag har inget emot "cinematiska upplevelser", men de ska vara kopplade till interaktivitet och inte exkludera densamma. Vill jag se på film köper jag inte ett spel.

Skribent
Skrivet av Joakim Bennet:

Och 12 min in i spelet fick han känna på kontrollen! Det här är framtiden.

I framtiden är spelen ett enda långt Lets Play-klipp – right out of the box!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har aldrig kört något Yakuza-spel men är väldigt sugen på att börja. Vet du så här på rak arm om de tidigare delarna finns som download på PSN eller är det fysiska utgåvor/import som gäller?

Det är bara 4:an som finns att ladda hem vad jag vet. Möjligen att Dead Souls också finns men det bör nog undvikas innan man verkligen vet att man gillar serien.

HD-versionerna av 1 och 2 finns inte utgivna här utan där är det PS2-versionerna som gäller. Yakuza 3 och 4 har dock sammanfattningar av vad som hänt tidigare så det går bra att spela dessa även om man vill veta vad som hänt förut.

Nu är det bara att hoppas att Yakuza 4 på PS+ gör att fler får upp ögonen för denna underhållande spelserie så att vi får hit fler delar.

Ok, tack för svaret! Får klura lite.. Tror jag har en PS2:a någonstans men vet inte hur sugen jag är på att släpa fram den igen.

Köp spelet och kör med emulator, pcsx2 är riktigt bra nuförtiden, sen kan du köra det i hd, shaders mm.... plugga in en PS4 dosa och kör


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av PcKaffe:

Får hoppas att Yakuza 5 säljer nu när det släpps till sommaren så att Yakuza 0 också kommer hit. Riktigt bra spelserie med fantastisk story och tillfreställande combat.

Jag har aldrig kört något Yakuza-spel men är väldigt sugen på att börja. Vet du så här på rak arm om de tidigare delarna finns som download på PSN eller är det fysiska utgåvor/import som gäller?

1an och 2an finns bara fysisikt i väst, 1an har dessutom en förjävlig dubbning. Om du vill börja så tidigt så rekomenderar jag att du kör dem via PCSX2, om du har medelmåtta maskin så kan du köra dem i full HD utan problem.
Annars kan du börja med 3an, det saknas lite backstory så klart. Men i övrigt så är storyn inte allt för knuten till de äldre spelen. Det finns bara som skiva, men du hittar det säkert billigt om du kikar lite. (jag köpte mitt för en hundring på retrospelbutiken.se) 4an finns som download på PSN och är ett av gratisspelen för PS+ den här månaden. Så allt finns i väst förutom 5an. Men det kommer till sommaren.

Jag upptäckte den här spelserien för lite mindre än ett år sedan och har sedan dess spelat igenom allt utom Dead Souls, det sög, men ska nog ta mig igenom det ändå snart nog.


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar