Massor av ny Final Fantasy XV-info

Robot
Massor av ny Final Fantasy XV-info

Se 40 minuter gameplay från långköraren. Inget 1080p i demot.


Medlem
Massor av ny Final Fantasy XV-info

Pepp!

Moderator | Testpilot

Hoppas bara att det finns mycket att göra i den öppna världen. Visst det ser snyggt ut och så och gillar skalan på det hela. Finns det gock bara lite monster i grupp på vissa ställen ala MMO och inget mer så blir det ju bara skit.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser väldigt tråkigt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Ser väldigt tråkigt ut.

Fan, det ser faktiskt rätt tråkigt ut. Kanske för att jag inte har en aning om vad dom håller på med.

Medlem

Ser fram emot detta. Är egentligen inte något FF fans men har spelat dem ganska mycket! speciellt X o X-2, A Realm Reborn gillar jag skarp och kommer subba på det igen när ESO blir gratis.

Medlem

Det ser ju roligt ut Lite skillnad mot ff7

Medlem

Ser riktigt grymt ut. Synd bara att kvalitén sög och att man inte kan japanska

Medlem

Jag tycker det ser ut som att de har en approach som påminner om Dragon Age Inquisition. Jag är rätt pepp på det nya combat-systemet, och open world.

Medlem

Musiken är något som har varit det bästa med FF men efter nummer 10 har det bara gått neråt, och det verkar fortsätta även här.
Ganska trist och aningen själlös/opersonlig.
Men det är förstås bara de 3-4 låtar jag hört i den här videon och det kanske gömmer sig bra musik någonstans i resten av spelet.

Medlem

Jag gillar inte såna här strider. Ser väldigt tråkigt ut. Hatar spel där man har AI medföljare med sig som gör lite vad dom vill, springer i vägen och snackar hela tiden, det förstör inlevelsen tycker jag.

Sen gillar jag inte hack n slash spel. Vill ha lite mer taktiska och strategiska strider. Gärna turned based men att det utspelare sig på samma ställe där man möter finderna i världen. Tänk Chrono Trigger och Breath of Fire 3.

Men men. Dom måste ju vända sig till den "breda massan" för att kunna sälja. Så därför blir det ett tråkigt Dragon Age och Dragons Dogma kopia. Och för mig personligen saknar jag kontrollen som försvinner i såna spel.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Ser ju fan ut att kunna bli sämre än FF13 på nåt sjukt sätt och vis.

Square enix har verkligen gått ner sig

Medlem

Ser nästan ut som att grafiken börjar leva upp till vad mellansekvenserna lovar.

MEG
Medlem

Hmm dåligt svärd, han slår och slår och monsterna tar bara lite stryk


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Du har missat ett I då det är versus XIII som det hette först.
Har inga större förväntingar på det här spelet då alla FF jag spelat ifrån serien "Fabula Nova Crystallis" har varit rätt meh.

Medlem
Skrivet av pewwww:

Du har missat ett I då det är versus XIII som det hette först.
Har inga större förväntingar på det här spelet då alla FF jag spelat ifrån serien "Fabula Nova Crystallis" har varit rätt meh.

Har inte heller särskilt höga förväntingar på det. Om det är bra får det överraska mig. Men jag måste faktiskt försvara det med att de döpte om det till Final Fantasy XV för att storyn nu gått ifrån hela Fabula Nova Crystallis projektet och faktiskt är sin egen sak.

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av pewwww:

Du har missat ett I då det är versus XIII som det hette först.
Har inga större förväntingar på det här spelet då alla FF jag spelat ifrån serien "Fabula Nova Crystallis" har varit rätt meh.

Har inte heller särskilt höga förväntingar på det. Om det är bra får det överraska mig. Men jag måste faktiskt försvara det med att de döpte om det till Final Fantasy XV för att storyn nu gått ifrån hela Fabula Nova Crystallis projektet och faktiskt är sin egen sak.

Namnbytet var väl bara för mer pengar då det låter bättre? Båda wikis säger att det fortfrande är Fabula Nova Crystallis eller när ändrade dom det?

http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Fabula_Nova_Crystallis:_Fi...
http://en.wikipedia.org/wiki/Fabula_Nova_Crystallis_Final_Fan...

Medlem
Skrivet av pewwww:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av pewwww:

Du har missat ett I då det är versus XIII som det hette först.
Har inga större förväntingar på det här spelet då alla FF jag spelat ifrån serien "Fabula Nova Crystallis" har varit rätt meh.

Har inte heller särskilt höga förväntingar på det. Om det är bra får det överraska mig. Men jag måste faktiskt försvara det med att de döpte om det till Final Fantasy XV för att storyn nu gått ifrån hela Fabula Nova Crystallis projektet och faktiskt är sin egen sak.

Namnbytet var väl bara för mer pengar då det låter bättre? Båda wikis säger att det fortfrande är Fabula Nova Crystallis eller när ändrade dom det?

http://finalfantasy.wikia.com/wiki/Fabula_Nova_Crystallis:_Fi...
http://en.wikipedia.org/wiki/Fabula_Nova_Crystallis_Final_Fan...

Huh, är helt säker på att jag läste kort efter utannonserandet att det inte längre var en del av Fabula Nova Crystallis. I stand corrected och jag ber om ursäkt för min okunskap.

ff goes kollo 2015?

snälla söta röra.ff ska väl handla om fantasy värdar man kan drömma sig bort i saker man aldrig kan göra här i den grå värden..det måste finnas glimtar av sorg hopp tro magi mystik.

det ska finnas ett skimmer av lite magi detta ser ut som...ja nått jag kan nästan göra i vardagen


signatur

New life, New hope

Medlem

Emo punkband från japan i huvudrollen tydligen, schysst?
Nej det här såg verkligen hemskt ut.
När ska vi få en andlig uppföljare till ff7 ? =D

Medlem
Skrivet av Und3rtak3r:

Emo punkband från japan i huvudrollen tydligen, schysst?
Nej det här såg verkligen hemskt ut.
När ska vi få en andlig uppföljare till ff7 ? =D

Karaktärerna I FF spel har alltid sett likadana ut. konstigt att hacka på det nu 28 år senare.

Medlem

Minns första gången jag spelade ett FF spel, det var FF7 sen dess att man ivrigt och väntade på uppföljaren medan man testade sig igenom SNES spelen, i nuläget så känns FF serien inte som något jag väntar eller längtar efter, den har tappat kvalitén något fruktansvärt. Senaste FF spelen jag gillade var 10an och 12an. Call of Fantasy!

Medlem

Njet, jag undrar allt jag. Det här verkar rätt trist men en får väl se.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av Und3rtak3r:

Emo punkband från japan i huvudrollen tydligen, schysst?
Nej det här såg verkligen hemskt ut.
När ska vi få en andlig uppföljare till ff7 ? =D

Karaktärerna I FF spel har alltid sett likadana ut. konstigt att hacka på det nu 28 år senare.

Tror du får läsa en gång till där...
På vilket vis ser karaktärerna ens nära på lika ut här som i FF7
Jag ser inget monster, musklig svart kille med mr.t inspiration och inte någon kapten med en cigar i mungipan.
Även cloud som är mest lik de här typerna har ju inte svarta kläder utan mörklila och det är en soldatuniform utan dödskalle på ryggen, inga nitar och ingen kedja...
Hans frisyr är typ det mest lika antar jag...

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av Und3rtak3r:

Emo punkband från japan i huvudrollen tydligen, schysst?
Nej det här såg verkligen hemskt ut.
När ska vi få en andlig uppföljare till ff7 ? =D

Karaktärerna I FF spel har alltid sett likadana ut. konstigt att hacka på det nu 28 år senare.

Tycker Und är helt rätt ute här, japanska raggare i FF miljö är inget jag sett tidigare.

Medlem
Skrivet av Und3rtak3r:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Und3rtak3r:

Emo punkband från japan i huvudrollen tydligen, schysst?
Nej det här såg verkligen hemskt ut.
När ska vi få en andlig uppföljare till ff7 ? =D

Karaktärerna I FF spel har alltid sett likadana ut. konstigt att hacka på det nu 28 år senare.

Tror du får läsa en gång till där...
På vilket vis ser karaktärerna ens nära på lika ut här som i FF7
Jag ser inget monster, musklig svart kille med mr.t inspiration och inte någon kapten med en cigar i mungipan.
Även cloud som är mest lik de här typerna har ju inte svarta kläder utan mörklila och det är en soldatuniform utan dödskalle på ryggen, inga nitar och ingen kedja...
Hans frisyr är typ det mest lika antar jag...

Du menar att du inte ser något samband mellan dessa karaktärer?

Tog denna bild då den hade karaktärer från de flesta FF spelen.

Medlem

Jo i den bilden ser jag vissa samban, speciellt på den högra sidan.
Det jag menade var specifikt FF7, inte alla FF.
Men även om vi tar med dessa, så ser jag fortf inte alls den nya "emo Punk" stilen i någon av de här.
Närmast då är Squall från FF8.

1
Skriv svar