Kultspelet Call of Combat uppdateras efter 13 år

Robot
Kultspelet Call of Combat uppdateras efter 13 år
Medlem
Kultspelet Call of Combat uppdateras efter 13 år

Hade hellre sett en ny version av close combat. Har länge gått i tankarna själv att göra ett liknande spel

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av robbis:

Hade hellre sett en ny version av close combat. Har länge gått i tankarna själv att göra ett liknande spel

Kom väl ett spel i serien senast 2014?

Medlem
Skrivet av robbis:

Hade hellre sett en ny version av close combat. Har länge gått i tankarna själv att göra ett liknande spel

Personligen hade jag hellre sett en ordentlig ny version av Combat Mission 1-3 (från den tiden innan Battlefront blev idioter då dvs).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av robbis:

Hade hellre sett en ny version av close combat. Har länge gått i tankarna själv att göra ett liknande spel

Kom väl ett spel i serien senast 2014?

Close Combat: Gateway to Caen kom 2014
Och dom håller på att utveckla Close Combat: The Bloody First som kommer vara de första i 3D

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av robbis:

Hade hellre sett en ny version av close combat. Har länge gått i tankarna själv att göra ett liknande spel

Kom väl ett spel i serien senast 2014?

Close Combat: Gateway to Caen kom 2014
Och dom håller på att utveckla Close Combat: The Bloody First som kommer vara de första i 3D

Fantastiska nyheter! Tack för info! Det ska jag genast googla på! Jag har f.ö alltid önskat att COH skulle likna CC lite mer.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av robbis:

Hade hellre sett en ny version av close combat. Har länge gått i tankarna själv att göra ett liknande spel

Personligen hade jag hellre sett en ordentlig ny version av Combat Mission 1-3 (från den tiden innan Battlefront blev idioter då dvs).

Hur menar du nu? Spelade de gamla väldigt mycket och jag tycker att de nya också är kanon. Finns inga spel som simulerar stridsteknik/taktik på bataljon/kompaninivå så bra i dagsläget. Eller?

Medlem
Skrivet av mediocreman:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av robbis:

Hade hellre sett en ny version av close combat. Har länge gått i tankarna själv att göra ett liknande spel

Personligen hade jag hellre sett en ordentlig ny version av Combat Mission 1-3 (från den tiden innan Battlefront blev idioter då dvs).

Hur menar du nu? Spelade de gamla väldigt mycket och jag tycker att de nya också är kanon. Finns inga spel som simulerar stridsteknik/taktik på bataljon/kompaninivå så bra i dagsläget. Eller?

Tidigare spelen brydde de sig om sina fans och lyssnade. Sen fick de storhetsvansinne och slutade lyssna på alla utom de få betatestarna de har. Deras sätt att svara deras fans är riktigt vidrigt. Är du inte en av de 2-3 (tror inte det är fler) som speltestar deras patcher osv så är du inte värd ett dugg i deras ögon.

Sen blev de giriga och väljer att ta hutlösa priser DLC/Expansionerna.
Jag tror Combat Mission 1-3 är de spel jag spelat mest (och gudarna ska veta att jag spelar mycket) så det är inte så att jag inte uppskattat deras spel..men när Shockforce kom så ändrades deras attityd helt. (sen Normandy var nog en av de största besvikelserna någonsin för mig).
De istället för att ta vara på det som gjorde spelen brilljanta så valde de att ändra det helt.

Sen är deras Kopierinsskydd patetiskt. Tror det är 3 eller 5 ggr du kan installera om spelen innan du måste kontakta dom för nya koder...

Samma sak gäller den patch man måste köpa för att kunna spela spelen i Windows 7-8 (CMBB då). Att de tar betalt för den patchen kan jag leva med eftersom det var en annan än de själv som ordnade så att det fungerar..men att sen patchen har samma irriterande kopieringsskydd är något jag inte uppskattar.

Men det är mina åsikter bara.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Håller med dig i mycket ankh, dyra överlag. Jag har dock köpt deras snack om att de är en liten utvecklare osv. Eftersom spelet är grymt (enligt mig iaf)har jag nog varit rätt överseende med deras brister.

On topic, verkar jäklit skoj och hoppas det här spelet blir av.

Medlem
Skrivet av mediocreman:

Håller med dig i mycket ankh, dyra överlag. Jag har dock köpt deras snack om att de är en liten utvecklare osv. Eftersom spelet är grymt (enligt mig iaf)har jag nog varit rätt överseende med deras brister.

On topic, verkar jäklit skoj och hoppas det här spelet blir av.

Jo visst är det ett litet företag osv - men det ursäktar inte deras sätt att behandla sina trogna fans.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar