PSN som betaltjänst

Medlem
PSN som betaltjänst

Satt o diskuterade med en kompis om vad som kommer komma i under 2010 i spelväg.
En sak vi kom in på är PSN som betaltjänst.
Det ser ut som det kommer iår redan.

Så hur skulle folk ställa sig till detta efter ett par år med gratis PSN, skulle ni betala eller skulle ni ge upp online spel på konsoll? Skulle ni betala för båda XBL och PSN eller bara en av dessa, i så fall vilken?

Personligen så betalar jag redan för XBL och ställer mig mycket tveksam till om jag skulle betala även för sonys tjänst.

Medlem

det som redan finns kommer o vara gratis, men det kommer komma nya applikationer och prylar som man kan välja och betala för.

!LITE EXTRA HELT ENKELT!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

vad skulle då vara värt o betala för om man redan får spela online gratis?

Medlem

Skulle kunna tänka mig att betala upp mot 150kr/månaden beroende på vad jag får tillgång till.

Medlem

Dom kanske bygger om hela PSN så det blir en gratis tjänst och en betal tjänst som med Live till Xbox.

Dvs dom som betalar får det lilla extra, men till att börja med så borde dom släppa allt material till alla oavsett vart man bor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men deras uttalande på pågående mässa hintar åt att de tänkt slå ihop PSN med ett mer allmänt Sony-nätverk för att strömma film och så till alla möjliga apparater inklusive vanliga datorer. Förhoppningsvis är det en sån filmtjänst det ryktats om att de kan lägga månadskostnad på.
Bara mina spekulationer, bara att vänta några veckor och se vad som händer.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Skulle kunna tänka mig att betala upp mot 150kr/månaden beroende på vad jag får tillgång till.

Jo men det jag menar är, vad skulle man vara villig att betala för?

Bärttre ljud i headset
party chatt
Xgame chatt
ect

Medlem
Skrivet av bouli:

Rätta mig om jag har fel, men deras uttalande på pågående mässa hintar åt att de tänkt slå ihop PSN med ett mer allmänt Sony-nätverk för att strömma film och så till alla möjliga apparater inklusive vanliga datorer. Förhoppningsvis är det en sån filmtjänst det ryktats om att de kan lägga månadskostnad på.
Bara mina spekulationer, bara att vänta några veckor och se vad som händer.

har de sagt något närmare om när det skulle presentera mer info?

Medlem
Skrivet av Nukem:

har de sagt något närmare om när det skulle presentera mer info?

Den enda tidsangivelse de gav var att videotjänsten skulle starta upp i 6 länder under nästa månad. Känns som om man borde ha en bättre uppfattning till dess i alla fall.

Medlem

Jag kommer i alla fall betal

1
Skriv svar