The Order: 1886

Medlem

seriöst, lirat några timmar in (fram till zeppelinaren) och i bland känns det som man är i en CGI-film, grafiken är helt makalös..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Alldeles för långt tyckte jag inte att det var men lite för enformigt kanske. Var så sugen på att veta vad som hände med huvudkaraktären efter, blev han batman eller vad?

Medlem
Skrivet av krille1986:

Alldeles för långt tyckte jag inte att det var men lite för enformigt kanske. Var så sugen på att veta vad som hände med huvudkaraktären efter, blev han batman eller vad?

Vi får väl hoppas på en uppföljare (The Order: 1887?). Med svar på allt

Medlem

Förstår inte allt hat. Har kanske spelat en 5 timmar och haft jäkligt kul hittills. Nej det är ingen revolution av spelbranschen men det hade jag knappast förväntat mig heller.

Medlem

Jäkla massa gnäll från människor som inte ens testat spelet i denna tråden. Spelet är bättre än "de självutnämnda experterna" antyder. Det har sina små brister men har man en ps4 tycker jag det är väl värt att lira igenom förr eller senare. 8,5/10

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av zammeman:

blir inte förvånad alls när man lägger mest tid på grafiken och inte spelet i sig.

Vänta har dom lagt ner nästan all sin energi på grafiken? Menar grafiken är inget speciellt, ser väldigt utdaterad faktiskt för att nytt AAA spel. Sen undrar jag hur dom lägger mest på grafiken? Har dom fler grafiker än programmerare än vad man normalt har eller?

tar av dig pc-mössan en stund, grafiskt så är The Order en teknisk triumf som ett fåtal pc-spel kommer i närheten av,

Hahahaha du är rolig du. PC:n har kommit en bit sedan Compis och ABC80.

Din korkade kommentar till trots (förklara gärna vilken triumf du avser) så ser The Order rätt skapligt ut med trevliga miljöer men spelmässigt intresserar det mig inte det minsta. Trycka på knappar i rätt ordning gör jag på datorn hela tiden.

en del recensenter påstå att The Order är det närmaste CGI-gameplay vi har kommit och det är väl en triumf?

well.. det verka vara en mixad pot av betyg allt i från 9 till 2..

Är inte alla spel cgi "computer generated imagery"? Sen säger jag ej att spelet är super fult men dom har massa fula effekter över som får spelet att se ut som om någon spelar sen filmar någon tv skärmen med en kamera som sedam visas för dig. Helt enkelt en ts/cam version av en film. Kanterna är mörka sen blir det ljusare desto mer i mitten du kommer. När du gör det på det sättet är det lätt att få grafiken att se "bättre" ut. Jag vet inte hur andra tycker men hellre ta bort filtrena så drt ej ser lika filmiskt "ser bättre ut då det suddar ut och gör texturerna mörka" om konsoller ej klarar av verklig grafik gå för mer teknad grafik då istället.

från en konkurrerande sida till fz.se

"riktigt imponerande är grafiken. The Order 1886 är nämligen världens snyggaste spel just nu, alla kategorier. Visst kan ett hårt moddat The Witcher 2 på skyhög upplösning samt Crysis 3 Ultra i 4K vara imponerande (precis som regnet i Driveclub) men ingenting rår på The Order just nu, ingenting. Till att börja med är detaljnivån på såväl karaktär som miljöerna de rör sig i något av det mest sinnessjuka jag sett. Grayson och hans kompanjoner är så väldetaljerade när det kommer till deras hår, hud, smycken och kläder att det utan problem går att stå stilla i solljuset och bara supa in all den tid som Ready at Dawns grafiker måste ha lagt på just den här biten."

det som imponerar allra mest gällande det visuella, dock. Solens strålar skjuter in genom ett fönster där Grayson står, färgar rummet mörkgult och belyser alla de partiklar som existerar i atmosfären. Perfekta skuggmappar och massor av volymetriskt ljus gör de allra flesta av platserna i The Order 1886 till rena rama himmelriket för den grafikkåte.

Ursäkta men dom har brus filter. Mörker filter runt kanterna. Alldeles för konstig gamma och kontrast så mörk är super mörk sen det som är ljust är super ljust med fylliga färger sen har dom blurrat bakgrunden super mycket det ser typ ut hur det gör för mig utan glasögon. Sen har dom motion blur för det minsta lilla. Om du har allt det är det ej svårt att få ett spel att se bra ut. Sen att som jämnför spelet och säger att witcher 2 och crysis 3 är dom snyggaste spelen till pc är skrattretande. Sen finna det en anledning att jag ej hänger på abdra sidor och läser om spel då det är avårt att hitta sidor som ej är super fanboys eller låter sig bli köpta av spel företagen att ge bra betyg..

Skrivet av fatcamp:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av zammeman:

blir inte förvånad alls när man lägger mest tid på grafiken och inte spelet i sig.

Vänta har dom lagt ner nästan all sin energi på grafiken? Menar grafiken är inget speciellt, ser väldigt utdaterad faktiskt för att nytt AAA spel. Sen undrar jag hur dom lägger mest på grafiken? Har dom fler grafiker än programmerare än vad man normalt har eller?

tar av dig pc-mössan en stund, grafiskt så är The Order en teknisk triumf som ett fåtal pc-spel kommer i närheten av,

Hahahaha du är rolig du. PC:n har kommit en bit sedan Compis och ABC80.

Din korkade kommentar till trots (förklara gärna vilken triumf du avser) så ser The Order rätt skapligt ut med trevliga miljöer men spelmässigt intresserar det mig inte det minsta. Trycka på knappar i rätt ordning gör jag på datorn hela tiden.

en del recensenter påstå att The Order är det närmaste CGI-gameplay vi har kommit och det är väl en triumf?

well.. det verka vara en mixad pot av betyg allt i från 9 till 2..

Är inte alla spel cgi "computer generated imagery"? Sen säger jag ej att spelet är super fult men dom har massa fula effekter över som får spelet att se ut som om någon spelar sen filmar någon tv skärmen med en kamera som sedam visas för dig. Helt enkelt en ts/cam version av en film. Kanterna är mörka sen blir det ljusare desto mer i mitten du kommer. När du gör det på det sättet är det lätt att få grafiken att se "bättre" ut. Jag vet inte hur andra tycker men hellre ta bort filtrena så drt ej ser lika filmiskt "ser bättre ut då det suddar ut och gör texturerna mörka" om konsoller ej klarar av verklig grafik gå för mer teknad grafik då istället.

från en konkurrerande sida till fz.se

"riktigt imponerande är grafiken. The Order 1886 är nämligen världens snyggaste spel just nu, alla kategorier. Visst kan ett hårt moddat The Witcher 2 på skyhög upplösning samt Crysis 3 Ultra i 4K vara imponerande (precis som regnet i Driveclub) men ingenting rår på The Order just nu, ingenting. Till att börja med är detaljnivån på såväl karaktär som miljöerna de rör sig i något av det mest sinnessjuka jag sett. Grayson och hans kompanjoner är så väldetaljerade när det kommer till deras hår, hud, smycken och kläder att det utan problem går att stå stilla i solljuset och bara supa in all den tid som Ready at Dawns grafiker måste ha lagt på just den här biten."

det som imponerar allra mest gällande det visuella, dock. Solens strålar skjuter in genom ett fönster där Grayson står, färgar rummet mörkgult och belyser alla de partiklar som existerar i atmosfären. Perfekta skuggmappar och massor av volymetriskt ljus gör de allra flesta av platserna i The Order 1886 till rena rama himmelriket för den grafikkåte.

Ursäkta men dom har brus filter. Mörker filter runt kanterna. Alldeles för konstig gamma och kontrast så mörk är super mörk sen det som är ljust är super ljust med fylliga färger sen har dom blurrat bakgrunden super mycket det ser typ ut hur det gör för mig utan glasögon. Sen har dom motion blur för det minsta lilla. Om du har allt det är det ej svårt att få ett spel att se bra ut. Sen att som jämnför spelet och säger att witcher 2 och crysis 3 är dom snyggaste spelen till pc är skrattretande. Sen finna det en anledning att jag ej hänger på abdra sidor och läser om spel då det är avårt att hitta sidor som ej är super fanboys eller låter sig bli köpta av spel företagen att ge bra betyg..

http://a.pomf.se/ikrhgn.gif

Och den bilden visar exakt det jag menar filtrena gör det snyggare "aka film med dålig gamma, kontrast med brus och kan ej få fokus på gubben och bakgrunden

Edit: https://www.dropbox.com/s/ckye0uw7m5gqhp5/YjB4SamD3UmQ1HF7Qf1...
En bild från gta 5 som rockstar tog och var under kategorin pc

Att de använder sig av film-grain och vinjettering är ju en del av deras art direction. Estetiska val som varken gör grafiken bättre eller sämre. Om du inte gillar det, är det ju en sak, men att klanka ned på grafiken för att de vill göra något som ser ut som en film är ju bara korkat. Dessa "filter" gör ju inte spelet snyggare heller. Om något så skitar dem ju medvetet ned kvalitén för att uppnå högre autenticitet. Eller är du en sådan som antar att alla snygga bilder blir så för att man slänger på ett instagram-filter?

Vad är dålig gamma för något? Åter igen så väljer dem hur de vill att deras spel skall se ut. De vill skapa en stämning, därför måste de jobba mot att bygga den stämningen hela tiden. Hur hade det sett ut om The Dark Knight hade helt linjär gamma? Eller en skräckfilm för den delen? Amnesia? The Last of Us?

Vad har du för monitor? Den lär vara hårdkalibrerad i och med att du klagar på gamma och kontrast som lika gärna kan vara din monitor som inte kan återge en korrekt gråskala. Eller?

Slutligen, att du klagar på Depth of Field och Motion Blur är bisarrt. Varenda spel sedan X360 kom har ju detta för att konsolerna inte kan klara av att köra spelen fullt ut. Bilden du länkade från GTA 5 har ju massor med kort skärpedjup. Varför länkade du den när den lider av exakt samma problem som du klagar på i The Order?

Skrivet av azynkron:
Skrivet av WarpGuN:

tar av dig pc-mössan en stund, grafiskt så är The Order en teknisk triumf som ett fåtal pc-spel kommer i närheten av,

Mmm.. Jag sitter ju inte och spelar Project CARS i över 100fps på min rigg. Dina ögon kan ju inte uppfatta mer än 30 ändå så jag antar jag kastar pärlor för svinen här. Och jag antar också att det är skit eftersom de inte har behövt lägga in filmgrain, DOF och motionblur (även om man kan slå på det om man vill..) för att dölja mediokra fulhack i grafiken för att ens uppnå ynkliga 30fps. Klart jag skall ta av min min PC-mössa och acceptera att producenterna pissar mig i ansiktet. Sjävlklart. Och det är självklart att jag vill betala över 100 spänn mer än vad jag måste på på STEAM för att tacka för ynnesten att uppleva detsamma.

Vet inte vad det är för fel på dina ögon men mina kan uppfatta långt mer än 30 fps. Högst uppmätta var en stridspilot som uppfattade skillnader upp till ca. 250 fps.

Medlem

Skaffade detta för 199 Kr och för den slanten känns det helt ok. Kontrollen tycker jag inte det är något fel på och det spelar inte direkt sämre när man pangar på än andra sådana här action spel. Men jösses vad allergiskt jag är mot deras "film" kamera med svarta kanter uppe och nere. Så totalt urbota korkat så jag fattar inte vad man tänkte med. Man blir tvingad och bara se "rakt fram" ingen höjd eller djup nedåt i bild alls.Idioti.

Annars känner jag som sagt, säkert halvvägs in i spelet, det är lätt värt dessa slantar. Det finns många bra idéer i det här spelet men som faller isär med överanvändning av QTE. Ex Lycan fighten som vi fick se redan på E3 så skulle man gjort någon sorts battle där istället, att man sprungit runt och fått dodga och ha sig och skjuta vilt. Det hade kunnat bli ascool bossfight men nu blev det QTE istället osv.

Men jag får säga det känns inte ens i närheten så dåligt som många säger. Påminner faktiskt enormt mkt på hur Naughty Dog gör spel. Jag undrar nästan om det är Naughty Dogs Uncharted motor man sneglat på när man utvecklat det här spelet. Nåja, jag hoppas det här teamet putsar upp hur man gör spel och återkommer för det finns idéer, det finns möjligheter.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar