Korrupt sparfil :(

Medlem
Korrupt sparfil :(

Har haft det stora nöjet att spela Far Cry 4 (PS4) på sista tiden. Älskar spelet. Har tagit det lugnt och försökt hitta så mycket som möjligt av skatter, propaganda osv och utforskat varenda del på södra delen av kartan.

Så kommer jag äntligen till norra delen och så händer det som inte får hända. Spelet vägrar ladda sparfilen och det är endast möjligt att välja "Starta nytt spel".

35 timmars spelande som bortsopat. Även om jag tycker spelet är bra så känns det väldigt nedrigt att börja om från början, vilket jag nu gjort.

Är inte alls så lockad till att utforska längre utan tänker nog koncentrera mig på att spela igenom storyn så fort som möjligt. Samt spara ned en kopia av sparfilen med jämna mellanrum ..

#blogg

Medlem

Kan det här vara till någon hjälp?

Citat:

Just turn off your PS4. All the way off.. no rest mode. Once it's off push AND HOLD the on button until you hear the 2nd beep. This will start your ps4 is safe mode. Then just select number 5 "rebuild database". That worked for me and i hope it works for you.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Kan det här vara till någon hjälp?

Citat:

Just turn off your PS4. All the way off.. no rest mode. Once it's off push AND HOLD the on button until you hear the 2nd beep. This will start your ps4 is safe mode. Then just select number 5 "rebuild database". That worked for me and i hope it works for you.

Ska testa detta nästa gång det händer, nu har jag redan börjat om på nytt .. tack för tipset !!

1
Skriv svar