Rogue Legacy, 133 barn senare

Flakmonkey
Rogue Legacy, 133 barn senare

Det tog mig 19 timmar och 133 barn men nu har jag besegrat slutbosssen i #Rogue Legacy. Vet inte om det är väldigt många, få eller normalt men jag känner att jag skulle ha klarat det på betydligt färre om jag hade haft koll på vad jag skulle göra de första 50. Då sprang jag nämligen mest bara runt och köpte planlöst uppgraderingar utan någon närmare eftertanke. Först därefter började jag sätta mig in i hur allt fungerade och insåg vad jag behövde göra för att ta mig igenom det.

Nåväl på det stora hela gör det ingenting att det drog ut lite extra på tiden. Alla barn har bjudet på underhållning även om somliga inte levt mer än någon minut och jag har svårt att komma på något illa att skriva om spelet, åtminstone om jag ska gå efter min egen smak. Jag är övertygad om att många hatar faktumet att man dör ofta, att det är lite svårt att förstå vad man ska göra till en början och att slottets design ändras, men för mig är det bara något positivt.

För den som är nyfiken på spelet och har lite bråttom kan jag rekommendera den minutlånga recensionen här nedan. Jag gillar det verkligen och rekommenderar det å det varmaste så länge du är en person som tror sig gilla det annorlunda upplägget och den retrodoftande looken.

#blogg

Medlem
Rogue Legacy, 133 barn senare

Skulle också rekommendera det! Var upptagen ganska länge med det där spelet Lallade runt en hel del innan jag skärpte till mig och försökte komma i mål. Annorlunda spel, annorlunda på ett bra sätt.

Medlem

Tror jag körde igenom två eller tre varv på Rugge. Det blev i alla fall lättare och lättare för varje varv. Visserligen blev monstren tuffare varje genomspelning, men samtidigt gick det även snabbare och snabbare öka på sina skills och utrustning + att man lärde sig att handskas med alla områden och monster.

1
Skriv svar