Problem med att ansluta till router

Medlem
Problem med att ansluta till router

Hej

Jag har problem med att ansluta mitt PS3 till till våran router.

Routern är skyddad med en WEP, nyckel men trots att jag skriver i den så kan jag inte slutföra ett internet test, jag kommer inte förbi Aquire IP adress eller vad det nu står.

Vi har två datorer här hemma som kör trådlöst, och min telefon, alla kommer åt internet, det är bara PS3 som inte kommer åt internet.

Hur ska jag bära mig åt?

Medlem

Får samma problem ibland, då e det bara o dra ut sladden på routern och modemet i tio sekunder sen bruker problemet vara löst.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Får samma problem ibland, då e det bara o dra ut sladden på routern och modemet i tio sekunder sen bruker problemet vara löst.

Får väl ta och testa det, tack för tipset.

Inaktiv

kan hända mig också, det eller dns fel. det är som ladastam säger att man får dra ur eller som jag brukar göra bara stänger av modemet eller stömbrytarn jag har och väntar. jag väntar tre minuter vilket kanske inte är nödvändigt men bara för att vara på den säkra sidan;)

Medlem

Provade med att dra ut sladdarna i 10 sekunder, typ, men det blev inte bättre, PS3 misslyckas fortfarande med internet testet.

Får väl försöka igen.

Inaktiv

prova att ange ip och dns manuellt till din ps3, den infon borde du hitta på din router, dvs. (192.168.1.1, 192.168.0.1 eller liknande)

1
Skriv svar