Valve ska prata om en välbevarad h3mlighet snart

Medlem

Fan nu har man ju pumpat upp sig, visar det sig vara något annat än HL3 som utannonseras härnäst kommer det ju svida lite. L4D3 skulle mötas med rejäla burop från min kontorsstol iaf.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det vore roligast om de släppte hl3 bara helt plötsligt på steam utan förvarning. Hysterin som skulle ta fart på internetzz då....ujuj.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Castor.T:

Är half life så jävla bra egentligen?
Eller är det bara bilden av spelet, man vill så gärna tro att det är guds gåva till mänskligheten.

Det är det!

Inte, Half Life ett är bra, tvåan spelade jag inte ens klart.

Medlem
Skrivet av fredo:

Det vore roligast om de släppte hl3 bara helt plötsligt på steam utan förvarning. Hysterin som skulle ta fart på internetzz då....ujuj.

Tror ifs inte Valve behöver använda denna metod för att det skall bli ett jävla liv på internet om HL3 utannonseras. Men artister som Beyoncé och Drake har ju släppt skivor och dragit nytta av den här metoden till vad jag förstår positiva resultat. Så det är väl en legitim metod.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nåt som hade varit coolt skulle vara ifall dom gjort om alla Half-Life-spelen på nytt, dvs första Half-Life, Half-Life 2 och dess episoder och sen en fortsättning på detta, allt i source 2...

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Är half life så jävla bra egentligen?
Eller är det bara bilden av spelet, man vill så gärna tro att det är guds gåva till mänskligheten.

Jag vet inte om det står sig som extremt grymt idag. Men både när ettan och tvåan kom så var det mer eller mindre objektivt dom mest väldesignade och välskrivna singleplayer-spelen som fanns på marknaden. Och med tanke på det så är förväntningarna satta så att detta kommer gälla också 3an.

Jag tycker fortfarande att utseendet, storyn och karaktärerna är bland det bästa som gjorts i spelväg i framförallt tvåan. Inte heller några cutscenes. Jag hatar cutscenes.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

"Steam-portable"!

Medlem

HOPPAS!, snälla låt det hända!,

Medlem
Skrivet av KatOne:

http://replygif.net/i/386.gif

Kan det verkligen vara dags på allvar?!?!?

Japp, jag tror att vi äntligen kommer få Ricochet 2!

Medlem

alltså... Tappat intresset för flera år sedan, det kommer när det kommer

Medlem

Det som får mig att vara skeptisk, utöver allt annat, varför är det inte Gabe som ska tala om det verkligen är HL3?

Medlem

"HalfLife3 blir ett episodbaserat mmo"


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Half-Life 4!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

ja ja, den tredje i månaden 3..

ps: när ryssen anfaller på allvar står 1 miljon finnar redo.

här i sverige blir de väl en glimt av HL 3 då..

och resten f-söker väl slå ryssen i skallen med en telefon eller nåt.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Half-Life 3 fungerar som en sorts kostnadsfri PR-maskin för Valve. Vore det inte därför lite dumt att släppa Half-Life 3 ur deras perspektiv?

Ett helt nytt IP vore minst lika spännande för min del.

Jaa! Eller en reboot av HL... Gordon Freeman som tonåring i högstadiet. Nä men ärligt jag håller med dig!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

HalfLife Origins: Rise of the Freeman. En prequel till HalfLife där vi får spela som Gordon under hans turbulenta år på gymnasiet. Släpps på samtliga mobila format som Free2Play.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

HALLELUJA! MAZEL TOV! ALLAH AKBAR! SPATZIBA. OJOJOJOJUJJJ! och så vidare... Äntligen blir Valve blir uppköpta av Markus Persson.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Castor.T:

Är half life så jävla bra egentligen?
Eller är det bara bilden av spelet, man vill så gärna tro att det är guds gåva till mänskligheten.

Jag vet inte om det står sig som extremt grymt idag. Men både när ettan och tvåan kom så var det mer eller mindre objektivt dom mest väldesignade och välskrivna singleplayer-spelen som fanns på marknaden. Och med tanke på det så är förväntningarna satta så att detta kommer gälla också 3an.

Jag tycker fortfarande att utseendet, storyn och karaktärerna är bland det bästa som gjorts i spelväg i framförallt tvåan. Inte heller några cutscenes. Jag hatar cutscenes.

Det kan jag absolut köpa, det du nämner.
Men någonstans upplevde jag att tvåan var ganska tråkig i stora drag.
Vet inte det handlar om miljöerna eller liknande. Hade kanske inte heller atmosfären såsom stalker exempelvis.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Är half life så jävla bra egentligen?
Eller är det bara bilden av spelet, man vill så gärna tro att det är guds gåva till mänskligheten.

Säger det samma... har som sagt inte förstått mig på Half Life alls.

Visst var det kul o spela igenom dem när de kom... men varför folk längtar så efter 3:an förstår jag inte.

Medlem

Börjar snackas om att det är VR-hårdvara som ska visas.

http://www.rockpapershotgun.com/2015/02/23/steamvr-announced/


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Castor.T:

Är half life så jävla bra egentligen?
Eller är det bara bilden av spelet, man vill så gärna tro att det är guds gåva till mänskligheten.

Jag vet inte om det står sig som extremt grymt idag. Men både när ettan och tvåan kom så var det mer eller mindre objektivt dom mest väldesignade och välskrivna singleplayer-spelen som fanns på marknaden. Och med tanke på det så är förväntningarna satta så att detta kommer gälla också 3an.

Jag tycker fortfarande att utseendet, storyn och karaktärerna är bland det bästa som gjorts i spelväg i framförallt tvåan. Inte heller några cutscenes. Jag hatar cutscenes.

Jag hoppas att det INTE blir öppen värld/massa sidequests, jag vill ha en bra story levererad på löpande band, precis som innan.

Medlem

Är det här inte Half-LIfe 3, det första riktiga AI:t, eller ett botemedel för cancer, så kommer jag personligen se till att tända fyr på deras kontor.

Medlem

Den 13:e mars är en fredag. Fredagen den 13:e alltså. eller


signatur

Jäh!

Medlem

Det är tyvärr för sent för en HL3 nu.
Kommer bara bli en repris på Duke Nukem fiaskot...

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Castor.T:

Är half life så jävla bra egentligen?
Eller är det bara bilden av spelet, man vill så gärna tro att det är guds gåva till mänskligheten.

Jag vet inte om det står sig som extremt grymt idag. Men både när ettan och tvåan kom så var det mer eller mindre objektivt dom mest väldesignade och välskrivna singleplayer-spelen som fanns på marknaden. Och med tanke på det så är förväntningarna satta så att detta kommer gälla också 3an.

Jag tycker fortfarande att utseendet, storyn och karaktärerna är bland det bästa som gjorts i spelväg i framförallt tvåan. Inte heller några cutscenes. Jag hatar cutscenes.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Vad gjorde egentligen Half-Life 2 så bra? Jag tyckte inte det var något speciellt alls. Det är precis som vilken shooter som helst, om inte sämre. Finns åtskilliga titlar som gör genren mer värd uppmärksamheten, men jag ser dock fram emot Valves nya grafikmotor.

Medlem
Skrivet av wrangman:

Gordon Freeman som tonåring i högstadiet. Nä men ärligt jag håller med dig!

Play as Gordon Freeman, a teenager that is exploring his bisexuality and experiments with drugs. Battle with Selective mutism by going in therapy and take anti-depressive drugs. Keep your character off the edge of suicide when the hallucinations with small aliens trying to jump on you and eat your face increaces.

PG18 (Extensive crowbar violence, frequent use of drugs disguised as "health packs").


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Segas:

Vad gjorde egentligen Half-Life 2 så bra? Jag tyckte inte det var något speciellt alls. Det är precis som vilken shooter som helst, om inte sämre. Finns åtskilliga titlar som gör genren mer värd uppmärksamheten, men jag ser dock fram emot Valves nya grafikmotor.

Om du ser vilka andra FPS som släpptes det året (och även innan) så är HL2 ljusår bättre i story, grafik och fysik.
2004 såg Halo2 (fy fan..) och Doom 3 (vilken flopp). Båda mediokra uppföljare med mycket tveksam gameplay.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

MEG
Medlem

Gabe kommer att avslöja att han är Jesus


signatur

Death is only the beginning

123
Skriv svar