Det tog tre år att klara tidernas svåraste Super Mario-bana

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LordBollox:

Fan. Efter det här kommer allt jag åstadkommer kännas lamt.

Eller hur, man blev inte så sugen på Super Mario nu. Börja på 1:1 skulle kännas så vekt.


signatur
Medlem

Jag är ändå imponerad av bandesignen. Att den är byggd och skapad så att det faktiskt går att genomföra på sättet han gör.

Framförallt partiet när han tajmar in det gula skalet som "åker sin egen väg" i underjorden. Herrejävlar


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ankapaplanka:

Känns som ett tas run, tool-assisted speedrun, men som ni sagt, kanske inte är det!

Han ska ha använt verktyg för att kunna ge input i varje frame men i övrigt kräver det där skillz, och massor av det

Med andra ord går det bara att klara av om man fuskar, inte imponerad.

Medlem

Känner som de flesta andra...helt häpnadsväckande, men den energin och passionen som lagts på det här borde använts till någonting med mer substans, som att bota cancer, stoppa världens svält/krig eller färdas snabbare än ljuset.

Det här var ju som att se någon hitta Alladins Lampa och gnida fram ett par varma sockor, en lussebulle och ett paket kritor.

Inaktiv

Ge mannen jobb som bandesigner!

Medlem

Stängde av efter 3 minuter, fick ont i magen av all hets haha


signatur

Welcome to the Manglerdome

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av BudoWhoopass:

Även om det visar sig att detta är en TAS så är det det sjukaste jag sett sen konfirmationen.

Jo, precis, någon måste ju ändå trycka på alla knapparna. I rätt ordning. Hela tiden.

Datorn gör det

Se det som en sekvens av kommandon du skriver in för att datorn sedan ska repetera exakt samma sak varje gång, sedan går du tillbaka och finslipar sekvensen om och om igen.

Det är som att animera ungefär, efter spelets regler, frame per frame.

https://www.youtube.com/watch?v=QFvrZSjAtFY#t29m

Medlem

Det här är äkta skillz!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

sjukaste jag sett, i dubbel bemärkelse!

Medlem

Ser ut som en mindre mardröm att ta sig igenom det där.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hade ju tom. en blind apa klarat

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av BudoWhoopass:

Även om det visar sig att detta är en TAS så är det det sjukaste jag sett sen konfirmationen.

Jo, precis, någon måste ju ändå trycka på alla knapparna. I rätt ordning. Hela tiden.

Kan visserligen vara en AI (exempelvis med Q-learning) som kört nivån miljardtals gånger. Det är teoretiskt möjligt och ganska enkelt att konstruera. Tror dock inte att det är praktiskt genomförbart på grund av hårdvarubegränsningar. Är detta spelat live är det dock bland det absolut brutalaste jag någonsin sett.


signatur

Have a good time!

Medlem

vet inte hur många gånger i klippet som jag såg hur marios kropp bara passerade igenom saker som i vanliga fall skulle ha dödat en bara om en pixel hade nuddat vid dem, så det är nog en del fusk inbakat här.
men oavsett fusket, så är det ändå en jäkla prestation, tajming och kontroll som krävs för att åstadkomma detta.

Medlem
Skrivet av mangemani:

vet inte hur många gånger i klippet som jag såg hur marios kropp bara passerade igenom saker som i vanliga fall skulle ha dödat en bara om en pixel hade nuddat vid dem, så det är nog en del fusk inbakat här.
men oavsett fusket, så är det ändå en jäkla prestation, tajming och kontroll som krävs för att åstadkomma detta.

Det är inte på det sättet de fuskar när det handlar om TAS utan att man kan tajma knapptryckningarna perfekt, att han inte dör trots att det ser ut som att man borde har med begränsningar/designval i spelmotorn att göra och är (i alla fall i teorin) möjligt att lyckas med även på riktigt.

Medlem

En fröjd att se Mario studsa runt på det där klippet!

Medlem

Satt han i tre år med detta? Och folk klagar på att The Order 1886 var för kort? Kanske skulle spelet varit svårare helt enkelt.

Medlem
12
Skriv svar