The Order: 1886-utvecklare rasande över dåliga betyg

Robot
The Order: 1886-utvecklare rasande över dåliga betyg

Ventilerar på twitter.


Medlem
The Order: 1886-utvecklare rasande över dåliga betyg

Haha vilken idiot. Hans uttalande ger ju företaget verkligen bra rykte.

Medlem

Det gör ju inte så mycket om det säljer bra.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ibland känns det som att snöbollen blir större än vad den behövde. Jag har inte kört spelet, men efter alla bajsmackor börjar man fundera om folk gnäller för "att gnälla" eftersom alla andra gör det.
Tycker detta var en sund reveiw. https://medium.com/@adrianchm/i-got-1886-problems-but-graphic...

MEG
Medlem

Tja, det är ett dåligt spel, inte så mycket att orda över detta, sedan är det lite lustigt att personen från Santa Monica Studios anser att de som gett spelet dåligt betyg har fel åsikt. Detta betyder att vi ska vara glada att det finns "speltidningar" idag som vågar skriva vad de anser.
Ett betyg är trots allt (oftast) en åsikt från en person.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tror bara att folk är bortskämda med open-world spel nuförtiden och förväntar sig att alla ska vara det. The order är en korridor pangare och det är den bra på, inte jätte bra men bra. Tycker 6/10 är ett någorlunda rättvist betyg på spelet. 10 i mina ögon är perfekt, och det är väldigt få spel som är det...

Frilansare
Skrivet av Olidion:

Ibland känns det som att snöbollen blir större än vad den behövde. Jag har inte kört spelet, men efter alla bajsmackor börjar man fundera om folk gnäller för "att gnälla" eftersom alla andra gör det.
Tycker detta var en sund reveiw. https://medium.com/@adrianchm/i-got-1886-problems-but-graphic...

Det är en legit fundering. Är en del press (och spelare) så osäkra på sig själva att de följer massan och inte vågar gå emot strömmen?
Men sen har vi ju det faktum att alla recensioner som släpptes innan release var under embargo, vilket innebär att journalisterna inte läst andras texter innan de publicerade själva. och ändå. Tror ni förhandssnack kan påverka så till den milda grad att betygen påverkas?

Tror jag köper spelet när det blir "The Order 188.6kr"

Medlem

Glömmer bort detta spel efter denna kommentar.

Medlem

Median har väl ett rätt stort intryck på alla även om man inte vill det. Jag kan läsa dåliga saker om ett spel eller se halv taskiga reviews om det och bara av det få en dålig inställning till ett spel utan att man vet nånting av det egentligen.

Sedan när man testar det själv så kan det vara ett av de bästa spelen man kört Har man inte testat ett spel utan bara sett vad andra tycker så tycker jag inte man ska yttra sig själv om det haha

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Olidion:

Ibland känns det som att snöbollen blir större än vad den behövde. Jag har inte kört spelet, men efter alla bajsmackor börjar man fundera om folk gnäller för "att gnälla" eftersom alla andra gör det.
Tycker detta var en sund reveiw. https://medium.com/@adrianchm/i-got-1886-problems-but-graphic...

Det är en legit fundering. Är en del press (och spelare) så osäkra på sig själva att de följer massan och inte vågar gå emot strömmen?
Men sen har vi ju det faktum att alla recensioner som släpptes innan release var under embargo, vilket innebär att journalisterna inte läst andras texter innan de publicerade själva. och ändå. Tror ni förhandssnack kan påverka så till den milda grad att betygen påverkas?

Jag tror en del ligger i just det att många är osäkra och följer massan. När man t.ex kollar runt på STEAM review och hur folk ratar spel och sedan ser att de kanske kört 15 min så tror jag inte den ratningen är enbart egen uppfattning. Att nu Order 1886 inte håller förväntningar är nog alla enade om, men det jag syftade på är att så mycket skit som cirkulerat runt detta spel senaste tiden känns nästan överdriven... Eller är det verkligt så fruktansvärt kasst? Själv ska jag nog bilda mig en egen uppfattning och det blir nog att köpa det samtidigt som Mastermind530974 då det kostar 188.6kr.

Medlem

jag tyckte spelet var jätte kul. och jag har inte spelat klart det än. snyggt som fan plus varulvar och1800 talets steampunk london.
vad mer kan man begära?

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Medlem

Vad trodde dom att spelet skulle få? 9?

Att släppa ett spel som är knappt 5 timmar långt och ingen multiplayer är tabu numera. Ännu mera så på en next gen konsol som det knappt finns spel till och ska vara konsolexklusivt.

Bra där att skjuta sig i foten med median som extra bonus. Spelare lyssnar och minns faktiskt vad utvecklare må tro annars.

Medlem

signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Zero303:

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Det är ju de MED en PS4 som borde gnälla över hur illa behandlade ni blir. Först betalar ni dyra pengar för NÄXTJEN som skall råda bot på allt inklusiver Ebola. Allt blir bra nu, unified hårdvara.. billigare spel.. bättre FPS.. name it.
Vad fick ni? Skräp! Hårdvara som utvecklarna tydligen har våldsamma problem med mästra och "exklusiva" spel som är så mediokra att de som köpt dem borde skämmas.

Allt i cinematic mode @30fps med så mycket bloom och blur att TVn tar skada.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag gillar spelet skarpt efter ha spelat ut det vill jag bara spela mer och ha mer story !

Medlem

What he said... Åh boo hoo!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vad trodde dom att spelet skulle få? 9?

Att släppa ett spel som är knappt 5 timmar långt och ingen multiplayer är tabu numera. Ännu mera så på en next gen konsol som det knappt finns spel till och ska vara konsolexklusivt.

Bra där att skjuta sig i foten med median som extra bonus. Spelare lyssnar och minns faktiskt vad utvecklare må tro annars.

5-timmar är bullshit..det vet alla som lirat spelet.
The order har fått oförtjänt mycket hat av media...medans spelarna verka älska det.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av Zero303:

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Det är ju de MED en PS4 som borde gnälla över hur illa behandlade ni blir. Först betalar ni dyra pengar för NÄXTJEN som skall råda bot på allt inklusiver Ebola. Allt blir bra nu, unified hårdvara.. billigare spel.. bättre FPS.. name it.
Vad fick ni? Skräp! Hårdvara som utvecklarna tydligen har våldsamma problem med mästra och "exklusiva" spel som är så mediokra att de som köpt dem borde skämmas.

Allt i cinematic mode @30fps med så mycket bloom och blur att TVn tar skada.

du vet inte vad du pratar om pojke.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ja Zero har tydligen rätt endå

Medlem

Om dom hade gjort lite mer spel av spelet och haft så hade dom fått bättre betyg. 80% är ju cutscene och QTE sen 20% tråkigt cover shooter.

Men visst spelet är snyggt på still bilder men så fort man rör på sig så blir man åksjuk av motionblur, 30fps, låg FOV samt svarta kanter.....

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

du vet inte vad du pratar om pojke.

https://www.youtube.com/embed/CZ3N2kLKdX0

Ironiskt. Du klagar på hans klagomål om 30 fps, och länkar en video där spelet körs i just... 30 fps.

Det går ju inte att neka, The Order 1886 är ett snyggt spel. Men det är knappast en perfekt titel. Tycker att betyget på 6/10 känns ganska rättvis. Spellängden spelar säkert roll det med. Kan ju inte maskera ett dåligt spel enbart med snygg grafik.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Om dom hade gjort lite mer spel av spelet och haft så hade dom fått bättre betyg. 80% är ju cutscene och QTE sen 20% tråkigt cover shooter.

Men visst spelet är snyggt på still bilder men så fort man rör på sig så blir man åksjuk av motionblur, 30fps, låg FOV samt svarta kanter.....

Fast nu har du inte själv spelat The Order...att bara fisa ur sig en massa smörja bevisar inget.
"80% är ju cutscene´" lol.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Flakmonkey

Läser/lyssnar man om personers åsikter och följer diskussioner så påverkas man definitivt. Till vilken grad beror ju på personen i fråga och ibland kan det ju även slå åt andra hållet att man inte vill följa strömmen och därför är extra hård eller snäll mot ett spel i sin bedömning. Börjar vi vandra nedåt på negativa spiralen är det svårt att vänta uppåt igen oavsett om det som påbörjat fallet i fråga har någon substans eller relevans.

Sen tror jag också att bedömningen om ett spel påverkas av vem som utvecklar det och då menar jag inte enbart att spel som släpps av Valve hyllas bara för att det är Valve (bara ett exempel) utan att spel som utvecklas av stora bjässar bedöms hårdare än andra. Nu är kanske inte Sonys det bästa exemplet på detta utan EA och Ubisoft som ju så fort något är fel får en sådan shitstorm att man skulle kunna tro att de är Röda khmererna och inte ett företag som utvecklar spel.

Självklart ska de få skit för att de gör ett misstag och det ska påpekas i recensioner men som jag ser det så ska ett spel få lika högt eller lågt betyg oavsett om det är EA som agerar utgivare eller om det är en indie-titel. Tycker man att något är bra, tycker man att det är kasst så är det kasst. Hur många kronor budgeten består av eller vad man tycker om företag X ska inte spela in det minsta. Sen gör det givetvis det eftersom vi är människor.

Men å andra sidan är allt det här en enda stor anledning till att jag anser att betyg är helt värdelösa. Jag förstår varför de behövs då konsumenterna tycks kräva det, men jag hade hellre sett något i stil med "Köp!, Köp om du är ett fan av genren, Avvakta till rea, undvik" som komplement till texten som ju trots allt bör vara det allra viktigaste.

Gällande The Order 1866 så känns det som ett "avvakta till rea"-spel för mig. Jag vill verkligen spela det då många av de negativa sidorna som tyckare anger inte är något jag brukar störa mig på, men samtidigt så känns det inte som något jag måste spela nu utan det kan vänta ett halvår eller så.

Medlem

Helt utmärkt spel, allt beror ju på smak.

Medlem

Precis som Ryse, spel som görs för att visa grafik utan spelbarhet blir ofelbart skit.

Medlem

Spelet är bra. Varken mer eller mindre. Ett av de mest tekniskt imponerande spel jag lirat (bryr mig inte om siffror, utan snarare vad mina ögon uppfattar). Klår dock inte det ursprungliga Crysis men det gör väl i för sig inget spel trots att det numera är "gammalt".

Tycker The Order har fått oförtjänt mycket skit. Det är inget banbrytande, absolut inte, men verkligen inget dåligt spel.

Sedan så är ju betyg så influerade att idag så räknas 6-7/10 som dåligt när det oftast står för just "bra". Fast det är väl en helt annan diskussion.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Känner för utvecklaren, alla hatar på hans spel och klagar på hur kort spelet är, upplösning och framerate m.m och på det så får han inte sin bonus för Metacritic score är för lågt.

Har inte spelat The Order själv men kollat igenom två hela playthroughs och känns som man valt att göra en serie/film mer än ett spel.
Sen att spelet inte ens körs i full HD förstärker bara känslan att dom lagt för mycket vikt på filmaspekten än spel.
Finns utan tvekan folk som älskar det och för vad det är, men troligen inte massan som Sony ville nå.

Medlem

Inte spelat spelet så vet inte hur dåligt det är men kollat streams och fy satan va snyggt det är. Screenshots från spelet är jävligt snygga men det är inget i jämförelse med att se det i rörelse.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag spelade precis klart spelet, och jag kan förstå var folk kommer ifrån när de inte gillar spelet fullt ut. Samtidigt kan jag tycka att det har blivit en hel del tunnelseende på vissa punkter - exempelvis gällande spelets längd.

Istället för att gnälla över att folk har fel åsikter borde utvecklarna istället ta kritiken till sig. Spel kanske inte borde vara en cinematisk upplevelse trots allt?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tror folk är trötta på repetitiva korridor-pangare helt enkelt. Det ställs väl lite högre krav nu för tiden. Jag själv älskar spel med variation och kreativ problemlösning vilket detta spelet inte har något av.

123
Skriv svar