The Order: 1886-utvecklare rasande över dåliga betyg

Medlem

Idiotiskt uttalande. Det är bra dags att spel slutar få höga betyg bara för att dom har bra produktionsvärden.


signatur

subterranean homesick alien

KoP
Medlem
Skrivet av Zero303:

jag tyckte spelet var jätte kul. och jag har inte spelat klart det än. snyggt som fan plus varulvar och1800 talets steampunk london.
vad mer kan man begära?

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Så recensenterna som inte höjde spelet till skyarna har inte recenserat spelet på en PS4'a? :S Nä-nä, försök inte få det till något konsolkrig nu.

Medlem

Också roligt att 6/10 fortfarande är dåligt betyg i spel. Med film osv är det ju helt annorlunda. Det ska ju ändå vara över medelmåttet.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Zero303:

jag tyckte spelet var jätte kul. och jag har inte spelat klart det än. snyggt som fan plus varulvar och1800 talets steampunk london.
vad mer kan man begära?

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Men folk gnäller ju inte, recensenterna säger ju överlag att det är rätt schysst, snyggt och med bra pacing, fast inget revolutionerande någonstans. 6/10 helt enkelt - över medelmåttan, rätt bra, inte grymt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Zero303:

jag tyckte spelet var jätte kul. och jag har inte spelat klart det än. snyggt som fan plus varulvar och1800 talets steampunk london.
vad mer kan man begära?

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Men folk gnäller ju inte, recensenterna säger ju överlag att det är rätt schysst, snyggt och med bra pacing, fast inget revolutionerande någonstans. 6/10 helt enkelt - över medelmåttan, rätt bra, inte grymt.

rätt många som gett en 2:a


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Preed:

Också roligt att 6/10 fortfarande är dåligt betyg i spel. Med film osv är det ju helt annorlunda. Det ska ju ändå vara över medelmåttet.

Jag tycker det är precis som i film. Jag skulle varken köpa ett spel som fått 6/10 eller betala för att se en film som fått 6/10. Medelmåttet ligger runt 7 på både film och spel tycker jag.

Medlem

Jag skriver sällan något kommentar men alltså 1886, tyckte de va helt klart spelvärt och under hela spelet funderade jag mest över hur de kunde få så låga betyg i stort sett överallt. Självklart finns det brister men absolut spelvärt!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Zero303:

jag tyckte spelet var jätte kul. och jag har inte spelat klart det än. snyggt som fan plus varulvar och1800 talets steampunk london.
vad mer kan man begära?

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Men folk gnäller ju inte, recensenterna säger ju överlag att det är rätt schysst, snyggt och med bra pacing, fast inget revolutionerande någonstans. 6/10 helt enkelt - över medelmåttan, rätt bra, inte grymt.

rätt många som gett en 2:a

Lätt många som gett 8/9 också


signatur

subterranean homesick alien

6/10 är väl inte dåligt? Det är ju högre än medel eller har jag fel?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

6/10 är inget "dåligt" spel. Det är medelmåtta. Så klart inget smickrande men knappast "hatiskt". Känns som om att utvecklaren mest gnäller för att spelet inte blev den stora hit som han trodde.

Och spelet verkar inte fått dålig betyg för att det är kort, för att det har dålig FPS eller för att det inte skulle vara snyggt. Det har fått dåliga betyd för att det helt enkelt inte håller som spel. Läs FZ.se recension:

Minus:
- Påfrestande upprepningar av trista moment
- När storyn går från mystisk till parodisk
- Generiskt coverskjutande
- Långa och många transportsträckor

Gameplay och story faller det på helt enkelt. Fick 2/5.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag tycker faktiskt spelet är riktigt kul att spela. Jag har inga alls problem med pacingen eftersom det är så jävla snyggt att kolla på, snyggaste spelet på marknaden hittills utan tvekan! En av mina bättre spel jag har faktiskt, samtidigt har jag alltid gillat QTE.

Medlem
Skrivet av Malkin:

Jag tycker faktiskt spelet är riktigt kul att spela. Jag har inga alls problem med pacingen eftersom det är så jävla snyggt att kolla på, snyggaste spelet på marknaden hittills utan tvekan! En av mina bättre spel jag har faktiskt, samtidigt har jag alltid gillat QTE.

Du har nog helt rätt i det du säger att alla spel inte spelas på samma sätt och att ett sånt här spel kanske inte passar alla och ska därför inte betygsättas i jämförelse med andra first person shooters.

Jag personligen älskade nya versionen av Tomb Raider men det som störde mig mest var att spelet inte var nog långt. När jag väl klarat spelet kände jag suget efter mer äventyr.
Har inte spelat Order så ska inte bedöma spelet i förhand men jag tror att om spelet är bra så kommer jag mest troligt tycka att det är för kort om det endast erbjuder 5-12 timmars speltid.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tycker inte att det finns nåt att diskutera om...eller grina om för den delen heller.

Betygen är satta...så tyckte spelpressen *punkt*. Sen komma o grina om fel betygsättning pga att man slitit häcken av sig för att göra spelet. Ta emot kritiken och försök göra det bättre nästa gång!

Har förövrigt INTE testat The Order: 1886. Så jag har ingen egen uppfattning om spelet är bra eller dåligt.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Det gör ju inte så mycket om det säljer bra.

För honom kan det göra det. Vissa utvecklare får en extra bonus om spelet får över en viss poäng, något som kom fram i och med Gamergate i höstas. Då skrev en kvinnlig journalist helt öppet om hur hon gett ett spel högre betyg än det förtjänade, eftersom hon visste att utvecklarna inte skulle få någon bonus om spelet fick mindre än 70/100 på Metacritic.

Inaktiv

Inte speciellt konstigt att han reagerar. Vem här har jobbat på ett projekt i 3-4 år och lagt ned sitt anletes svett i det för att sedan få alla ansträngningar sågade och tagit det med en klackspark?

Medlem
Skrivet av Zero303:

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Och det skriver du som nån absolut sanning?

lol.

Skrivet av WarpGuN:

The order har fått oförtjänt mycket hat av media...medans spelarna verka älska det.

du vet inte vad du pratar om pojke.

Uppenbarligen vet inte du heller vad du pratar om.

The Order har 6.7 i betyg av spelarna på metacritic och 6.5 av recensenter.

Spelarna verkar verkligen inte älska det.

Medlem

Spelade igenom spelet under helgen och jag får säga att jag verkligen gillade spelet. Grafiken är fantastisk och jag gillade storyn och spel iden.
Men jag ger det ändå 3/5 för att det är kort och ca 600kr kändes en aning saftigt för vad man fick trots att jag verkligen gillade spelet. Hade inte skadat om dom sänkt till 400-500kr
Det folk inte tänker på är att 3/5 faktiskt fortfarande är ett bra betyg. Hade spelet varit längre alt. billigare för att matcha innehållet så skulle jag ge det 4,5/5!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tror ni förhandssnack kan påverka så till den milda grad att betygen påverkas?

Jag har inte spelat spelet så jag har ingen åsikt om hur bra eller dåligt det är.

I detta fall tror jag dock att det var så mycket skriverier om längd och QTE osv av folk som inte spelat själva att recensenter inte kan undgå att vara inställda på att reagera negativt så fort det dyker upp saker som bekräftar den bild de fått tidigare. "Oj, nu blev det QTE igen". "Ännu en filmsekvens".

Hade de gått in med "ett tomt papper" kanske de inte hade reagerat på samma sätt vid dessa sekvenser. Nu hade spelet fått så mycket kritik för dessa saker redan innan det kom ut att många som spelar bara sitter och väntar på att dessa "dåliga" saker ska ske.

Det är ungefär som om du ser en film där du på förhand hört att en viss skådis ska vara extremt dålig eller att specialeffekterna ska vara taffliga. Risken finns att du fokuserar betydligt mer på dessa saker än du skulle gjort om du bara såg filmen utan att fått några som helst intryck från andra innan.

Medlem

Jag älskade spelet iaf. 4 av 5 för mig.

Medlem
NuZ
Testpilot

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Har inte spelat spelet, men jag gav det betyg ett, för QTE.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vet inte om kritiken är befogad. Då jag inte testat spelet.

Men kan man inte ta kritik, är nog spelutveckling inget för en. Då är det dags söka efter ett annat jobb.

NuZ
Testpilot
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Pholiage:

Vad trodde dom att spelet skulle få? 9?

Att släppa ett spel som är knappt 5 timmar långt och ingen multiplayer är tabu numera. Ännu mera så på en next gen konsol som det knappt finns spel till och ska vara konsolexklusivt.

Bra där att skjuta sig i foten med median som extra bonus. Spelare lyssnar och minns faktiskt vad utvecklare må tro annars.

5-timmar är bullshit..det vet alla som lirat spelet.
The order har fått oförtjänt mycket hat av media...medans spelarna verka älska det.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av Zero303:

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Det är ju de MED en PS4 som borde gnälla över hur illa behandlade ni blir. Först betalar ni dyra pengar för NÄXTJEN som skall råda bot på allt inklusiver Ebola. Allt blir bra nu, unified hårdvara.. billigare spel.. bättre FPS.. name it.
Vad fick ni? Skräp! Hårdvara som utvecklarna tydligen har våldsamma problem med mästra och "exklusiva" spel som är så mediokra att de som köpt dem borde skämmas.

Allt i cinematic mode @30fps med så mycket bloom och blur att TVn tar skada.

du vet inte vad du pratar om pojke.

https://www.youtube.com/embed/CZ3N2kLKdX0

Vad har tekniken som grafikmotorn använder egentligen med faktumet att konsolspelen släpps i 720@30 som personen sa?

Bullshit? Är ju tydligen en person som klarat det på den tiden. 1pt på Twitch är ca 7h så inte så stor skillnad för ett nytt spel som skulle bli så himla bra. Har själv inte någon konsol så ej kört spelet men har följt en pt på twitch, det räcker. Lär inte vara någon skillnad andra genomspelningen.

För mig ser spelet ut som vilket mediokert spel som helst. Lite snyggare än andra på konsol men med flertalet QTE, alltså 6/10.
Vet inte ditt syfte att välja dom ord du gjorde om det är för att rättfärdiga ditt köp av spelet för 700kr eller om du verkligen älskar det. Det vet jag inte och bryr mig inte heller.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Jag tror "redigera inlägg" är lite buggat? Försöker redigera mitt inlägg men det vill inte det och blir en tom ruta istället. Sedan copypaste jag mitt tidigare inlägg och ja då blev det "kursiv" text lol xD

Gör ett tillägg här istället. Spelet är i stort sätt en interaktiv film. Gillar konceptet men kom igen.
Jag har även konsoler bara ingen PS4a


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Har inte spelat spelet, men jag gav det betyg ett, för QTE.

Har inte heller spelat spelet men gav det betyg fem för att väga upp för sådana här fåniga svar.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Zero303:

dom som gnäller mest är såna utan en ps4:a dock.

Och det skriver du som nån absolut sanning?

lol.

Skrivet av WarpGuN:

The order har fått oförtjänt mycket hat av media...medans spelarna verka älska det.

du vet inte vad du pratar om pojke.

Uppenbarligen vet inte du heller vad du pratar om.

The Order har 6.7 i betyg av spelarna på metacritic och 6.5 av recensenter.

Spelarna verkar verkligen inte älska det.

är la mest trolling på metacritic
jag har följt denna tråd på neogaf http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=995177
och majoriteten är positiva, samma sak här på fz.se


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

är la mest trolling på metacritic
jag har följt denna tråd på neogaf http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=995177
och majoriteten är positiva, samma sak här på fz.se

Lite att välja sina källor efter sin egen smak där? Både Metacritic och Gamespot visar på att spelarna i stort sett håller med recensenterna. Men detta är "trolling" samtidigt som din bild av att läsa lite FZ.se och en enstaka tråd på Neograf är statistisk fakta.

Och det är ju liksom inte en recension som lägger sig runt 3/5 eller 6/10. Nästan alla gör det.

Det är inget fel med att du gillar spelet. Ett betyg, även en recension, är delvis subjektivt. Dock är det uppenbart att de flesta spelare inte tycker att det är värt ett högre betyg utan dem tycker att betyget ligger med på ett medelmåtta "bra" spel.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Blev själv avtrubbad efter recensionerna.
Just att dom verkar ha valt ett mer "filmatiskt" gameplay, och sen har letterboxformat konstant?

Förstår hans frustration 100% men den kan han ju hålla för sig själv. Är ju ett av dom första mest (?) hypade exklusiva spelen till ps4, lär ju ha varit under utveckling i många många år.
Klart man blir besviken över en sågning.

Problemet skulle jag säga är att projekten hålls för tajta och hemliga, utvecklarna blir fartblinda.

Har dom inga sorts typ "marknadsundersökningar" medans dom utvecklar spelen?
Varför inte ta in motsvarande recencenter och spelare under utevecklingstiden och få feedback i nog tid att hinna göra nått åt det?

Nä, alla dessa "artister" bara gör exakt det dom själva finner vara "estetiskt" rätt, och sen grinar dom när massan inte delar deras vision.

Ungefär som när man ser en RIKTIGT jävla kass film, frågorna jag ställer mig är:
* Dom skrev manus
* Dom spelade in skiten
* Dom klippte ihop skiten
* Dom spanade det färdiga resultatet

Var det då ingen i produktionen som under all denna tid reflekterade över "helvete vilken kass jäkla film vi ställt till med"?

123
Skriv svar