Ny hårdvara ska stoppa fusk

Robot
Ny hårdvara ska stoppa fusk

Fast den hjälper nog inte om du får proffs att spöa brorsan.

#doom


Medlem
Ny hårdvara ska stoppa fusk

Låter som en väldigt bra idé, men känns lite riskabelt att ha någonting kopplat mellan musen och datorn. Det är ju musen som har störst krav på sig att vara utan latens, så många proffsspelare kommer troligen vara emot detta. Men om det funkar utan problem så känns det som en bra sak för turnetringar, har ju varit mycket fusk i t.ex CS:GO den senaste tiden...

Medlem

Något jag har lärt mig sen jag började spela är att fusk kommer alltid att finnas det går inte komma runt det, för att vi lever i en värld där det kommer alltid komma någon som är bättre än du, vilket innebär tillverkar han något som försöker stoppar fusk så kommer någon tillverka något som går runt det punkt slut. men man ska väl inte sluta försöka antar jag även om det är meningslöst


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Blir bara så jävla less på dessa ryska kids som bara ska paja för oss andra för "lulz so troll, butthurt"

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Blir bara så jävla less på dessa ryska kids som bara ska paja för oss andra för "lulz so troll, butthurt"

Svenskar är värre än Ryssar imo

Medlem

1 ms input delay, inte mycket men tillräckligt för att alla pros kommer vägra spela med det inkopplat. Sen hur fungerar denna? Hemsidan förklarar inte mycket, antar att den läser minnesposter i spelet och matchar dessa mot inputen i musen?

Inaktiv
Skrivet av slagzo:
Skrivet av burkmopp:

Blir bara så jävla less på dessa ryska kids som bara ska paja för oss andra för "lulz so troll, butthurt"

Svenskar är värre än Ryssar imo

nog är gnälliga britter betydligt mer frustrerande

Medlem
Skrivet av Icerock:

Något jag har lärt mig sen jag började spela är att fusk kommer alltid att finnas det går inte komma runt det, för att vi lever i en värld där det kommer alltid komma någon som är bättre än du, vilket innebär tillverkar han något som försöker stoppar fusk så kommer någon tillverka något som går runt det punkt slut. men man ska väl inte sluta försöka antar jag även om det är meningslöst

Fast det där stämmer inte, nu riktar sig denna produkt mot lan. Det enda sättet du kan fuska på lan (om du inte spelar på egen dator) är att ha fusket i musen (vilken man får ha med sig egen), Detta program kollar minnesposterna i spelet mot musen, vilket gör det omöjligt att fuska sålänge den läser rätt minnesposter

Men visst du hade ju online fusk i steam cloud, fast de stoppades rätt snabbt.

Inaktiv

Vad kostar en licens.. alldeles perfekt för att köpa en extra licens på ett fuskkonto i steam för en kväll! Man kan ha många roliga äventyr om man har access till sluten community där OGC figurerar och VAC inte har anammat dess kännetecken.
Tror många problem skulle försvinna om priset på spelet var högre! Sedan borde det också vara drygt att komma igång med spelande mot andra spelare, genomgå träningsrundor och annat för att låsa upp access till multiplayer på sitt accaunt.. kul första gången, men usch så segt om man måste göra det på nästa konto också!


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av slagzo:
Skrivet av burkmopp:

Blir bara så jävla less på dessa ryska kids som bara ska paja för oss andra för "lulz so troll, butthurt"

Svenskar är värre än Ryssar imo

nog är gnälliga britter betydligt mer frustrerande

Med handen på hjärtat är svenskar värst, men dom baltiska valparna är inte långt ifrån! Britter träffar jag aldrig på?

Medlem
Skrivet av sageen:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av slagzo:
Skrivet av burkmopp:

Blir bara så jävla less på dessa ryska kids som bara ska paja för oss andra för "lulz so troll, butthurt"

Svenskar är värre än Ryssar imo

nog är gnälliga britter betydligt mer frustrerande

Med handen på hjärtat är svenskar värst, men dom baltiska valparna är inte långt ifrån! Britter träffar jag aldrig på?

Beror säkert på vad man lirar. Rent å skärt fuskande har det varit ryssar i dom flesta fall som jag stött på. Sedan kan man ju tycka vad man vill om vårat eget lands befolknings attityd online, tycker personligen den liknar den lika respektlösa attityd ungdomar har i verkligheten - men det är en annan femma.

m0s
Medlem
Skrivet av hanes256:

Låter som en väldigt bra idé, men känns lite riskabelt att ha någonting kopplat mellan musen och datorn. Det är ju musen som har störst krav på sig att vara utan latens, så många proffsspelare kommer troligen vara emot detta. Men om det funkar utan problem så känns det som en bra sak för turnetringar, har ju varit mycket fusk i t.ex CS:GO den senaste tiden...

Enligt utsago av skaparen så skulle latensen ökas med 1ms

Medlem
Skrivet av hanes256:

Låter som en väldigt bra idé, men känns lite riskabelt att ha någonting kopplat mellan musen och datorn. Det är ju musen som har störst krav på sig att vara utan latens, så många proffsspelare kommer troligen vara emot detta. Men om det funkar utan problem så känns det som en bra sak för turnetringar, har ju varit mycket fusk i t.ex CS:GO den senaste tiden...

Signalen går ju direkt till spelet, den bara kollar så dina musrörelser stämmer överens med spelets rörelser.

Klart det går att komma runt, men det kräver hårdvara och rätt mycket fix. Så det skulle säkert få bort alla kids med aimbot, men det fixar ju inte visuella hax t.ex där man ser folk genom kartan osv.

Medlem

Dom som utgör till största majoriteten fusk på internet är nog Svenskar =P Detta är välkommet!

Avstängd
Skrivet av hanes256:

Låter som en väldigt bra idé, men känns lite riskabelt att ha någonting kopplat mellan musen och datorn. Det är ju musen som har störst krav på sig att vara utan latens, så många proffsspelare kommer troligen vara emot detta. Men om det funkar utan problem så känns det som en bra sak för turnetringar, har ju varit mycket fusk i t.ex CS:GO den senaste tiden...

En enhet likt denna går ju däremot att bygga helt utan att det blir någon fördröjning. Du behöver ju bara läsa bitarna på linan, du behöver ju inte plocka ut dem, läsa dem och skicka vidare. Man skulle alltså kunna bygga det som en förlägningsladd med denna påkopplad.

phi
Medlem

Med tanken på att en mus med 1000 hz polling rate har en input lag på ca 0,5 ms så skulle 1 ms extra gör en ganska stor skillnad. Särskilt om musen har 125 hz eller 500 hz polling rate.

Så nja, jag är skeptisk.

Medlem
Skrivet av sageen:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av slagzo:
Skrivet av burkmopp:

Blir bara så jävla less på dessa ryska kids som bara ska paja för oss andra för "lulz so troll, butthurt"

Svenskar är värre än Ryssar imo

nog är gnälliga britter betydligt mer frustrerande

Med handen på hjärtat är svenskar värst, men dom baltiska valparna är inte långt ifrån! Britter träffar jag aldrig på?

Jag hatar fördomar. Och holländare


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Något liknande borde väl kunna implementeras direkt i mjukvaran

Medlem
Skrivet av phi:

Med tanken på att en mus med 1000 hz polling rate har en input lag på ca 0,5 ms så skulle 1 ms extra gör en ganska stor skillnad. Särskilt om musen har 125 hz eller 500 hz polling rate.

Så nja, jag är skeptisk.

Tror man räknade på att allt under 30ms är för snabbt för att vi ska kunna reagera och snabbaste tiden vi reagerar på något vi är förberedda på och klickar på musen är upp till 100ms reaktionstid.

Är lite som många ägare av 120hz+ skärmarna som sa att det var ospelbart med skärmar över 2ms när dom köpt en skärm med 2ms gray2gray och 8ms input delay, men tillverkarna hade bara listat g2g och köparna inte visste vad input delay var.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:

Med tanken på att en mus med 1000 hz polling rate har en input lag på ca 0,5 ms så skulle 1 ms extra gör en ganska stor skillnad. Särskilt om musen har 125 hz eller 500 hz polling rate.

Så nja, jag är skeptisk.

Tror man räknade på att allt under 30ms är för snabbt för att vi ska kunna reagera och snabbaste tiden vi reagerar på något vi är förberedda på och klickar på musen är upp till 100ms reaktionstid.

Är lite som många ägare av 120hz+ skärmarna som sa att det var ospelbart med skärmar över 2ms när dom köpt en skärm med 2ms gray2gray och 8ms input delay, men tillverkarna hade bara listat g2g och köparna inte visste vad input delay var.

Ja, fast nu pratar vi ändå om proffs som bör kunna se/känna skillnad på t.ex en skärm med 2 ms och 8 ms input lag. Den överväldigande majoriteten av spelare skulle förmodligen däremot inte märka någon skillnad.

Jag tror att samma sak mycket väl kan gälla även för möss. Folk hävdar ju att man inte känner skillnad på om en mus är trådad eller trådlös pga det är så låg input lag över bluetooth men lika fullt så kan jag, trots att jag inte är något proffs, känna en skillnad.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Dom som utgör till största majoriteten fusk på internet är nog Svenskar =P Detta är välkommet!

*Tyskar

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:

Med tanken på att en mus med 1000 hz polling rate har en input lag på ca 0,5 ms så skulle 1 ms extra gör en ganska stor skillnad. Särskilt om musen har 125 hz eller 500 hz polling rate.

Så nja, jag är skeptisk.

Tror man räknade på att allt under 30ms är för snabbt för att vi ska kunna reagera och snabbaste tiden vi reagerar på något vi är förberedda på och klickar på musen är upp till 100ms reaktionstid.

Är lite som många ägare av 120hz+ skärmarna som sa att det var ospelbart med skärmar över 2ms när dom köpt en skärm med 2ms gray2gray och 8ms input delay, men tillverkarna hade bara listat g2g och köparna inte visste vad input delay var.

Ja, fast nu pratar vi ändå om proffs som bör kunna se/känna skillnad på t.ex en skärm med 2 ms och 8 ms input lag. Den överväldigande majoriteten av spelare skulle förmodligen däremot inte märka någon skillnad.

Jag tror att samma sak mycket väl kan gälla även för möss. Folk hävdar ju att man inte känner skillnad på om en mus är trådad eller trådlös pga det är så låg input lag över bluetooth men lika fullt så kan jag, trots att jag inte är något proffs, känna en skillnad.

Testa dig själv
http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime

EDIT: En bluetooth mus kan ha många orsaker till fördröjning och jag är rätt säker på att den ligger långt åt helvete när det gäller input lag. Säkert långt över 60-70ms.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:

Med tanken på att en mus med 1000 hz polling rate har en input lag på ca 0,5 ms så skulle 1 ms extra gör en ganska stor skillnad. Särskilt om musen har 125 hz eller 500 hz polling rate.

Så nja, jag är skeptisk.

Tror man räknade på att allt under 30ms är för snabbt för att vi ska kunna reagera och snabbaste tiden vi reagerar på något vi är förberedda på och klickar på musen är upp till 100ms reaktionstid.

Är lite som många ägare av 120hz+ skärmarna som sa att det var ospelbart med skärmar över 2ms när dom köpt en skärm med 2ms gray2gray och 8ms input delay, men tillverkarna hade bara listat g2g och köparna inte visste vad input delay var.

Ja, fast nu pratar vi ändå om proffs som bör kunna se/känna skillnad på t.ex en skärm med 2 ms och 8 ms input lag. Den överväldigande majoriteten av spelare skulle förmodligen däremot inte märka någon skillnad.

Jag tror att samma sak mycket väl kan gälla även för möss. Folk hävdar ju att man inte känner skillnad på om en mus är trådad eller trådlös pga det är så låg input lag över bluetooth men lika fullt så kan jag, trots att jag inte är något proffs, känna en skillnad.

Testa dig själv
http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime

EDIT: En bluetooth mus kan ha många orsaker till fördröjning och jag är rätt säker på att den ligger långt åt helvete när det gäller input lag. Säkert långt över 60-70ms.

Körde fem gånger på touch paden och fick ett snitt på 177 ms (-30 ms för att det är touch pad/laptop), så säg 150-ish ms. Problemet med ett sånt test är att en sån fånig sak som olika mikroswitchar i en mus kan påverka resultatet en hel del. Vissa kräver knappt något motstånd och ett klick registreras snabbare än de som kräver mer motstånd.

Dessutom är jag 30+ och har betydligt sämre reaktionsförmåga än ett 20 årigt CS-proffs. Så vad jag presterar i ett sånt test är ju ganska ointressant.

Medlem

Men herregud, om den ska användas i Sverige återstår den viktigaste frågan: är den genuscertifierad?!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:

Med tanken på att en mus med 1000 hz polling rate har en input lag på ca 0,5 ms så skulle 1 ms extra gör en ganska stor skillnad. Särskilt om musen har 125 hz eller 500 hz polling rate.

Så nja, jag är skeptisk.

Tror man räknade på att allt under 30ms är för snabbt för att vi ska kunna reagera och snabbaste tiden vi reagerar på något vi är förberedda på och klickar på musen är upp till 100ms reaktionstid.

Är lite som många ägare av 120hz+ skärmarna som sa att det var ospelbart med skärmar över 2ms när dom köpt en skärm med 2ms gray2gray och 8ms input delay, men tillverkarna hade bara listat g2g och köparna inte visste vad input delay var.

Ja, fast nu pratar vi ändå om proffs som bör kunna se/känna skillnad på t.ex en skärm med 2 ms och 8 ms input lag. Den överväldigande majoriteten av spelare skulle förmodligen däremot inte märka någon skillnad.

Jag tror att samma sak mycket väl kan gälla även för möss. Folk hävdar ju att man inte känner skillnad på om en mus är trådad eller trådlös pga det är så låg input lag över bluetooth men lika fullt så kan jag, trots att jag inte är något proffs, känna en skillnad.

Testa dig själv
http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime

EDIT: En bluetooth mus kan ha många orsaker till fördröjning och jag är rätt säker på att den ligger långt åt helvete när det gäller input lag. Säkert långt över 60-70ms.

Körde fem gånger på touch paden och fick ett snitt på 177 ms (-30 ms för att det är touch pad/laptop), så säg 150-ish ms. Problemet med ett sånt test är att en sån fånig sak som olika mikroswitchar i en mus kan påverka resultatet en hel del. Vissa kräver knappt något motstånd och ett klick registreras snabbare än de som kräver mer motstånd.

Dessutom är jag 30+ och har betydligt sämre reaktionsförmåga än ett 20 årigt CS-proffs. Så vad jag presterar i ett sånt test är ju ganska ointressant.

Vad som är intressant är att du fick 177ms och inte 5-6ms. Det visar ganska tydligt att även om du skulle vara ett proffs på CS är chansen att din reaktion skulle vara under 100ms som jag nämnde tidigare och att uppleva fördröjning alltså inte din tid det tar att reagera och trycka på musen ska vara runt 30ms.
Därför är det ingen större skillnad mellan 0,5ms och 1,5ms för det är en så enormt liten skillnad att det knappt går att märka och ligger inte nära några gränsvärden för reaktioner eller liknande.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

jag förstår inte varför det ska vara så svårt att utveckla ett vettigt anti fusk program. Varför kan inte VAC scanna ens dator då och då å kolla om man har något? kanske lägga in så man inte kan alt tabba ut ur en tävlings match? och när banhammaren kommer fram så ska kontot vara koplatt till ensbankkonto så måste man registrera ett nytt bankkonto varje gång man vill ha ett nyttt steam konto? Jag jobbar inte ens med anti fusk skydd men käns som jag har mer vettiga lösningar än valv själva varför?

phi
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av phi:

Med tanken på att en mus med 1000 hz polling rate har en input lag på ca 0,5 ms så skulle 1 ms extra gör en ganska stor skillnad. Särskilt om musen har 125 hz eller 500 hz polling rate.

Så nja, jag är skeptisk.

Tror man räknade på att allt under 30ms är för snabbt för att vi ska kunna reagera och snabbaste tiden vi reagerar på något vi är förberedda på och klickar på musen är upp till 100ms reaktionstid.

Är lite som många ägare av 120hz+ skärmarna som sa att det var ospelbart med skärmar över 2ms när dom köpt en skärm med 2ms gray2gray och 8ms input delay, men tillverkarna hade bara listat g2g och köparna inte visste vad input delay var.

Ja, fast nu pratar vi ändå om proffs som bör kunna se/känna skillnad på t.ex en skärm med 2 ms och 8 ms input lag. Den överväldigande majoriteten av spelare skulle förmodligen däremot inte märka någon skillnad.

Jag tror att samma sak mycket väl kan gälla även för möss. Folk hävdar ju att man inte känner skillnad på om en mus är trådad eller trådlös pga det är så låg input lag över bluetooth men lika fullt så kan jag, trots att jag inte är något proffs, känna en skillnad.

Testa dig själv
http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime

EDIT: En bluetooth mus kan ha många orsaker till fördröjning och jag är rätt säker på att den ligger långt åt helvete när det gäller input lag. Säkert långt över 60-70ms.

Körde fem gånger på touch paden och fick ett snitt på 177 ms (-30 ms för att det är touch pad/laptop), så säg 150-ish ms. Problemet med ett sånt test är att en sån fånig sak som olika mikroswitchar i en mus kan påverka resultatet en hel del. Vissa kräver knappt något motstånd och ett klick registreras snabbare än de som kräver mer motstånd.

Dessutom är jag 30+ och har betydligt sämre reaktionsförmåga än ett 20 årigt CS-proffs. Så vad jag presterar i ett sånt test är ju ganska ointressant.

Vad som är intressant är att du fick 177ms och inte 5-6ms. Det visar ganska tydligt att även om du skulle vara ett proffs på CS är chansen att din reaktion skulle vara under 100ms som jag nämnde tidigare och att uppleva fördröjning alltså inte din tid det tar att reagera och trycka på musen ska vara runt 30ms.
Därför är det ingen större skillnad mellan 0,5ms och 1,5ms för det är en så enormt liten skillnad att det knappt går att märka och ligger inte nära några gränsvärden för reaktioner eller liknande.

Jag är helt med på det du säger men är jag fortfarande skeptisk. Tar vi input lag i en skärm och ett spel som t.ex Street Fighter 4 som har links (kort sagt, combos från hit-confirms) som kräver input lag under ca 13 ms (en frame) för att kunna utföras då blir det helt plötsligt nästintill omöjligt att utföra dem på en skärm som har låt säga 16 ms input lag (över en frame). Det är alltså endast 3 ms input lag som avgör ifall combon sitter 10 av 10 gånger eller kanske bara 5 av 10 gånger. Detta då med det faktum att medelreaktionstiden hos en människa ligger på 215 ms, enligt siten som du länkade till och att arcadstickan i sig har en viss input lag också.

Hur som helst så är det ju intressant att se vad framför allt CS-proffs och andra proffs från spel som kräver låg reaktionstid säger om hårdvaran. Påverkar det ingenting så är det ju ett solklarhet att använda på turneringar.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

jag förstår inte varför det ska vara så svårt att utveckla ett vettigt anti fusk program. Varför kan inte VAC scanna ens dator då och då å kolla om man har något? kanske lägga in så man inte kan alt tabba ut ur en tävlings match? och när banhammaren kommer fram så ska kontot vara koplatt till ensbankkonto så måste man registrera ett nytt bankkonto varje gång man vill ha ett nyttt steam konto? Jag jobbar inte ens med anti fusk skydd men käns som jag har mer vettiga lösningar än valv själva varför?

Virtual machine


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Jag hatar fördomar. Och holländare

Alla på FZ generaliserar.

Medlem
Skrivet av slagzo:
Skrivet av burkmopp:

Blir bara så jävla less på dessa ryska kids som bara ska paja för oss andra för "lulz so troll, butthurt"

Svenskar är värre än Ryssar imo

Mjo.. jag spelar hellre med ryssar än svenskar


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar