Voice chat i ps3

Medlem
Voice chat i ps3

Fick nyligen hem ett bluetooth headset som skulle brukas till min playstation 3 ,

startade upp en chat med en vän då vi båda använde var sitt headset, men märkte att man inte kan starta upp något spel utan att lämna chatten

finns det någon känd lösning på det, eller får man nöja sig med tjänsterna som ingår i alla multiplayer spel?

Medlem

Jag och min brorsa testade lite om det funkade på något sätt men vi hittade aldrig någon lösning.

Tydligen får man nöja sig med spelens voice-läge.


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Inaktiv

cross game chat ska vara på väg läste jag nåt

Medlem

i Battlefield 1943, fungerar det ju med voice chat i lobbyn, och kanske i någon minut in game,, sedan blir det helt tyst, är tydligen ett stort problem som nästan alla får utstå,

så det är väl bara att vänta, eller använda ventrilo/skype

"under all kritik enl mig"

Inaktiv

I Uncharted 2 lär det funka om båda är i samma party


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Ja precis, tror battlefield BC hade samma problem tidigare, men att dom nu jobbar på saken för BF 1943, samtidigt som Sony jobbar på" Cross game chat" som nämt ovan,,

Tror de flesta andra spel fixar biffen annars,

"Den som väntar på något gott....."

Medlem

Man pratar med varandra via spelens voice chat just nu. Cross game voice chat har sony själva råkat bekräfta i och med sin kundundersökning, som de skickade ut för ett tag sedan. Frågan är bara om den blir gratis eller kommer ingå i premium tjänsten som är under konstruktion. Det var det som undersökningen handlade om.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det absolut största felet med PS3 är just detta, var så underbart på xbox att man i alla fall kunde vara 2st i en voice com hela tiden och nu ännu fler.

Mig kvittar det om dom tar betalt för skiten bara jag får tillgång till den.

1
Skriv svar