GTA V försenas igen

Robot
GTA V försenas igen

Datorspelare får vänta på Rockstars femta bilknyckarspel.

#nyhetstips, #grand-theft-auto-v, #rockstar-games


Medlem
GTA V försenas igen

Bättre sent än dåligt optimerat!

Medlem

Va bra! Jag gillar när man flyttar datum lite här och var! Man borde slopa släppdatum helt, och överraska oss alla genom att slänga fram spelen på Steam och Origin helt utan förvarning när ett spel är färdigt!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Hoppas nästan att spelet är en buggig röra när det väl släpps. Varje forum hade blivit en komedifilm i ett par veckor

Medlem

bara de får en hyfsad buggfritt pc släpp så är jag nöjd även om det tar några dagar mer


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Men för i bövelen!

Medlem

Jag antar att det är både bra och dåligt. Hur många spel vart dåligt optimerade och hade buggar 2014? Svaret är väldigt många, och med tanke på att de själva släppte GTA 4 till pc som var dåligt optimerad är ingen undra på att de vill slippa det.

Ju mer utvecklare som börjar släppa sina spel när de är färdiga (speciellt pc som behöver extra arbete), är bara bra i längden. Även om vi måste vänta.

Medlem

Bara jag som överväger att ej köpa spelet nu?

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jag antar att det är både bra och dåligt. Hur många spel vart dåligt optimerade och hade buggar 2014? Svaret är väldigt många, och med tanke på att de själva släppte GTA 4 till pc som var dåligt optimerad är ingen undra på att de vill slippa det.

Ju mer utvecklare som börjar släppa sina spel när de är färdiga (speciellt pc som behöver extra arbete), är bara bra i längden. Även om vi måste vänta.

Det dåliga är inte att de vill fixa sitt spel. Det dåliga är Rockstar (och hela spelvärlden för den delen) är så fruktansvärt dåliga på att leverera produkterna de datum de själva sätter.

Gen
Medlem

Är ju inte direkt något att se fram emot när det flyttas så många gånger. Samtidigt får man enorma förväntningar om att spelet skall vara i princip felfritt vid release och skulle något game breaking hända hade man nog aldrig förlåtit Rockstar.

Får se om jag råkar skaffa det eller inte, känns inte så noga faktiskt.

Edit - Sen säger jag inte att det är fel att flytta fram men två gånger på raken är en gång för mycket.

Medlem

Hoppas att Rockstar och andra utvecklare lär sig att det inte är något fel att släppa ett färdigt spel eller att hålla på release datum för att saker kan komma upp under utvecklingen som tar mycket längre tid än befarat.

Tar en fram pushad release alla dagar i veckan.
Men aldrig gör jag det med ro.

Håll på datumet så jävla länge ni kan med en "done when it's done" mentalitet istället så slipper man bli tagen på sängen när det måste krypas mot korset när ni fastnat i utvecklingen.

Och jag säger bara det, fy fan om spelet inte flyter på bra och utan massvis av buggar på release.

Medlem

De där var droppen, nu blir det inte av........

Inte för att jag spelat något av deras spel men detta börjar ju bli löjligt, om det nu visar sig att det finns ett minsta uns av bugg i det spelet borde varje kund som vill få pengarna tillbaka.
Hur dåliga kodare sitter egentligen och gör PC versionen av detta spel.
Men det är väl inte första eller sista gången Rockstar hånar PC spelare med sena leveranser.
Om man nu absolut vill spela spelet och kanske sitter på senaste generationens spelkonsoler kanske borde överväga köpa det nu istället för det ända som ni har att vänta er är bättre grafik men hur länge kommer ni inte att få vänta.

Medlem

Jag har svårt att förstå att det kan ta 1,5 år att porta ett spel till PC.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Jag har svårt att förstå att det kan ta 1,5 år att porta ett spel till PC.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jag förstår att de vill leverera en så komplett produkt som möjligt, det ska de ha kredd för.

Vad jag inte förstår är hur de kan ha så löjligt dålig kontakt med fansen. Man hör precis ingenting från Rockstar utom när de skjuter upp ett släppdatum.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Helvete vilken huvudvärk jag fick...

Medlem

Borde inte ta fullpris då när bäst-före datumet passerats.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jag antar att det är både bra och dåligt. Hur många spel vart dåligt optimerade och hade buggar 2014? Svaret är väldigt många, och med tanke på att de själva släppte GTA 4 till pc som var dåligt optimerad är ingen undra på att de vill slippa det.

Ju mer utvecklare som börjar släppa sina spel när de är färdiga (speciellt pc som behöver extra arbete), är bara bra i längden. Även om vi måste vänta.

Det största problemet med GTA IV's påstådda dåliga optimering var väl att folk försökte köra det på datorer som var likvärdiga brödrostar prestandamässigt?

Medlem

förväntar mig verkligen ett polerat spel vid släpp nu.

Medlem

Jag som köpt nytt graffekort för detta och witcher 3.
Vägrar köpa detta om inte priset sänks! Som lök på laxen kommer väl spelet va en buggfest utan dess like.

Medlem
Inaktiv

Nu tappade jag suget på spelet ännu mer...tur att Homeworld släpps imorgon.

Medlem

wow spelet måste vara fruktansvärt dåligt optimerat om dom bara fortsätter försena, kanske blir som gta4 kommer hacka bajs även på en bra dator.. sen har rockstar aldrig gillat pc direkt efter att dom började släppa gta först till konsoller dom har väl tappat gnistan att optimera spel bra till pc längre.

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av MasterKJK:

Jag antar att det är både bra och dåligt. Hur många spel vart dåligt optimerade och hade buggar 2014? Svaret är väldigt många, och med tanke på att de själva släppte GTA 4 till pc som var dåligt optimerad är ingen undra på att de vill slippa det.

Ju mer utvecklare som börjar släppa sina spel när de är färdiga (speciellt pc som behöver extra arbete), är bara bra i längden. Även om vi måste vänta.

Det största problemet med GTA IV's påstådda dåliga optimering var väl att folk försökte köra det på datorer som var likvärdiga brödrostar prestandamässigt?

Nej. Problemet var att det alltid fanns diverse microstuttering och jittering. Jag har testat spelet på tre generationer datorer sen det släpptes och aldrig haft en smärtfri uplevelse. Med senaste riggen kunde jag köra på högsta inställningarna och slaska på HD-texturer och ljussättningsmoddar med en framerate på 60. Ändå envisades spelet med att ge mig samma stuttering och jittering som när jag spelade på lägsta inställningarna helt utan moddar.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag har svårt att förstå att det kan ta 1,5 år att porta ett spel till PC.

Det säljer fortfarande för bra till PS4/XOne, har inget att göra med buggar eller tekniska hinder.

Medlem

Fattar väl vem som helst att dom inte har tid att göra klart spel, dom har fullt upp med att räkna pengar!

Inaktiv

Någon som vet om spelet portas till Linux?

Medlem

Men assåndett kan ju knappast ha att göra med finslipning att göra längre utan mer, åh grå V ligger fortfarande i toppsäljar listorbså varför ska vi göra det tillgänligy för PC där folk kommer piratkopiera, så skötsamma att vi r******""r de son faktiskt vill köpa spelet!, och som plåstret pånsåren får ni en ynklig summa pengar i gta v online, satan,

Eller behöver fps läget poleras eller handlar det om att fixa massa ny funktioner? Jag satt nämligen idag och funderade på om jag skulle förboka det:/,

Det kan ju också vara så att de gjort ett avtal med AMD så det ska vara en lansering stöten till amds nya flaggskepp men ändå, extremt tråkigt:/

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Va bra! Jag gillar när man flyttar datum lite här och var! Man borde slopa släppdatum helt, och överraska oss alla genom att slänga fram spelen på Steam och Origin helt utan förvarning när ett spel är färdigt!

Helt seriöst, dis would be smth

123
Skriv svar