Demon's Souls / Uncharted 2

Medlem
Demon's Souls / Uncharted 2

Tänk att köpa något av ovanstående spel, och undrar vilket får man mest spelglädje av? och hur lång gameplay kan man räkna med?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Jadu, har nyss köpt demon's soul och har precis dödat första demonen.. Vilket tog för mig ca 4-5 timmar ungefär.

Men det lilla jag har spelat så är det verkligen grymt! Rekommenderas verkligen!

Medlem

Och jag har spelat Uncharted 2 och kan säga att det var verkligen bra och under hållande. Det har även ett bra multiplayer som du kan lägga en hel del timmar på.

Men jag har även beställt Demon's Souls men inte fått det än

Medlem

har beställt demon souls och får det i veckan någon gång, har inte spelat uncharted 2 heller, så är väl inte den rätte att uttrycka mig, MEN... köp demon souls. och köp uncharted 2 sen. eller så gör du tvärtom, då de kanske är fler spelare som lirar på internet nu. jag vet ej.

Inaktiv
Skrivet av VonElffors:

Jadu, har nyss köpt demon's soul och har precis dödat första demonen.. Vilket tog för mig ca 4-5 timmar ungefär.

Men det lilla jag har spelat så är det verkligen grymt! Rekommenderas verkligen!

Har tänkt köpa Demons soul men hur funkar det online när det inte finns någon EU rls av spelet?

Medlem

Jag har USA versionen av Demon's soul och online biten fungerar bra.

Alla säger att spelet är svårt, men det är inte bara svårt det är frustrerande svårt. Men det ger också en ny dimension till spelandet, du vill verkligen inte dö vilket gör spelet bättre.

Medlem
Medlem
Skrivet av Eruku:

Jag har USA versionen av Demon's soul och online biten fungerar bra.

Alla säger att spelet är svårt, men det är inte bara svårt det är frustrerande svårt. Men det ger också en ny dimension till spelandet, du vill verkligen inte dö vilket gör spelet bättre.

hm det var inge vidare. varför vill man spela nått som är frustrerande svårt? spela ska vara roligt och underhållande.
tråkigt att det är sånt spel. kanske ska skita i att köpa det....

Medlem

Det är inget spel du sätta dig ner med en öl och spela i tjugo minuter och komma framåt i spelet. Spelmekaniken är så att man behöver spela om stora delar av banan om man dör och det är väldigt lätt att dö.

Inaktiv

plus att man tappar alla souls (pengar) man samlat när man dör, om jag fattat det rätt.

Medlem
Medlem

Okej, införskaffade demon's souls idag, och det är det svåraste spelet på länge. Jag och min polare har idag suttit och spelat så mycket vi kunde och har efter 7 timmars gameplay dödat två demoner och dött på den tredje, dör gör man ofta. Du dör mer gånger på en kvart än du kan räkna.

Online funktionen funkar fin fint trots att det är usa import, dock är det lite brist på personer som vill hjälpa till med låg-lvl-bossarna (som är för jävla svåra att döda)

Spelet är att rekomendera, dock verkar storyn lite tunn men man kan ändo inte sluta spela

Spela helst inte ensam för efter du dött ett antal gånger kommer din frustration gå ut över din ps3'a, har man en polare att nörda med kan man turas om att dö för att inte bli frustrerad.

Och nu undrar jag, ni som har spelet. Vad lirar ni för klass och hur långt har ni kommit?
Jag startade som barbarian villket gick käpprätt åt helvete då jag dog 2 gånger i minuten, barbarians springer runt i kallingar med träklubba och tar 100% skada. Så undvik denna klass.

Jag rerolla Templar Knight villket var asevärt lättare på grund av den feta armorn och healing spell.
Klarade första "banan (1-1)" på ungefär en timma och gick sedan vidare till "(1-2)" villket skapade stor frustration och tog ungefär 5 timmar att klara av.
Här stötte jag på problem eftersom bossen tydligen bekämpas lättast med "ranged" attacker, allt kostar souls.
Stats, pilar, alla items... ja allt kostar souls, efter som man dör hela tiden är det inte lätt att samla på dig tillräckligt med souls för att köpa den mängd pilar som behövs för att besegra bossen.
Dock lyckades jag med stor möda slakta demonen och gick glatt vidare till nästa bana, där jag dog igen. Och ja.... det är väll så långt jag kommit.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

När du dör så får man börja från början och blir av med allt?

Medlem

Du får behålla dina items, men förlorar alla souls.

Souls= pengar och xp, det andvänds för att levla och köpa stuffz.

Så i princip, ja...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Märk att du får tillbaka alla souls om du når tillbaka till den blodpöl du lämnar efter dig. Om du dör på väg mot den så ersätts den däremot av din nya och det som låg i den första är förlorat för alltid.

Medlem

Personligen testade jag runt mellan de olika startklasserna, men efter att ha klarat några banor så spelar det ju ingen roll exakt vilken du spelar då du fått massa items, spells och stats du får välja och fördela själv.
Det som var klart lättast att komma igång med var Royal som fick magi och en manaregen-ring från början. Templar var rätt okej den med eftersom den som sagt hade helningen och en riktigt bra rustning från början.

Nu är jag uppe i Soul Level 100 och har bara en boss kvar innan endgame. Har varit en sjujävla resa.
Ser fram emot att klara honom för att börja om igen och börja experimentera mer med world tendencies för extrabossar och liknande.

Medlem

Då väntar spelets "hard mode" för dig, new game+ som man låser upp efter att man varvat spelet.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

1
Skriv svar