Detta presenterar Valve på GDC

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av SWEBarb:

brandter du verkar vara en riktigt dryg snubbe, fysiken i half life 2 står sig än idag tycker jag, dom flesta fps har inte ens nån fysik alls i spelen jag förstår inte riktigt kritiken, spelet har vunnit väl 50 game of year awards eller nåt ,säger inte det allt? det var ett fantastiskt spel när det väl kom fanns inget som kom i närheten överhuvudtaget, men idag är det visst lite åldrat men inte nån katastrof som du antyder.

Tycker det känns som att han bara tycker det är kul att provocera lite...eller så är han avundsjuk på oss som kunde spela det när det kom.

Avundsjuk? Ja, jag är avundsjuk att jag spelade det dag ett det släpptes och tröttnade på det efter ungefär 8h spelande och spelade inte klart spelet förens 10år senare. Och nej 50 game of the year awards säger inget, finns väldigt många spel och filmer som inte förtjänar sina vinster.
Och det måste vara sjukt provocerande att inte höra samma åsikter ifrån ett pack med får som man normalt sett hör när det gäller HL2. Det är ett mediokert spel, det var det när det kom och det är det än idag. Vad Valve lyckades med var en grymt bra motor som massor med bra spel har kommit ifrån.

troligen har väl koden till hl3 blivit stulen som hl2 koden


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Hipshot:

HL3 kommer aldrig leva upp till hypen som byggts upp.
Men ibland tror jag att folk bara vill ha ett HL3 som är exakt som HL2, fast en bana till?

Jag köper inte idén om att HL3 är överhypat, HL2 var inte världens bästa spel och var relativt enkelt konstruerat som överlevde på sin någorlunda snygga grafik och fysik motor samt story. Valve skulle i mitt tycke klara sig bra på att göra Half-Life 3 på samma sätt, där grafiken och motorn är up to date. Att knåpa ihop en story är inget bekymmer för Valve. Däremot så krävs det att dom slår igenom minst lika häftigt som Half-Life 2 gjorde första gången det sågs.

Inaktiv

Vad är gdc?


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

hahah varför är många så arga för att en del vill ha half life 3 ??

Stör det er att de vill ha en uppföljare till ett spel som dessutom slutar med en cliffhanger?? snälla sluta bara med allt " halv life1-2 är så jävla dåligt fattar inte varför, dålig grafik blablabla" liksom nu har rätt till er åsikt men låter mer som ni försöker övertyga andra att de måste tänka likadant som er.

12
Skriv svar